Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.
W przypadku importu struktury organizacyjnej z systemu ARIS brane są relacje „należy do (6)”, „zajmuje (210)” oraz „zastępca/zamiennik dla (318)”.
Lp | Nazwa | Typ SQL |
| Domyślnie | Warunek | Tytuł / opis |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | grej3_id | serial4 |
|
|
| |
2 | int4 |
|
|
| ||
3 | varchar(15) |
|
|
Do tego pola należy wprowadzić imię i nazwisko pracownika przypisywanego do komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru. Słownik przy tym polu zawiera listę pracowników wprowadzonych do kartoteki personelu. Jeżeli kartoteka personelu liczy niezbyt wiele pozycji, najłatwiej wypełnić to pole poprzez wybór odpowiedniej osoby ze słownika. Jeżeli kartoteka personelu ma wiele pozycji, co utrudnia odnalezienie odpowiedniej osoby na liście, wygodniej podczas wypełniania tego pola posłużyć się przyciskiem oznaczonym trzema kropkami. Po jego wciśnięciu zostanie otworzona kartoteka personelu. Należy za pomocą pól ustalania zakresu wyszukać w niej odpowiedniego pracownika, wybrać go za pomocą myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz. Wciśnięcie przycisku oznaczonego | ||
4 | funk_typ | int2 |
| 9 |
|
Na tym polu należy ustalić kompetencje wprowadzanej osoby - kliknąć strzałkę znajdującą się z prawej strony pola Kompetencje (jeżeli strzałka nie jest widoczna, należy po prostu kliknąć to pole). Zawartość tego pola nie ma związku z formalnymi stanowiskami pracowników - należy tu wprowadzić kompetencje istotne z punktu widzenia programu. |
5 | varchar(50) |
|
|
|
Pole to nie musi być wypełnione. Można do niego wpisać dodatkowy, pomocniczy opis funkcji pełnionych przez danego pracownika (np.: d/s. ochrony środowiska) W tej kolumnie pokazywany jest dodatkowy opis funkcji pełnionych przez danego pracownika. | |
6 | varchar(15) |
|
|
|
Do tego pola można wprowadzić imię i nazwisko osoby, która będzie zastępowała wprowadzanego aktualnie pracownika w razie jego nieobecności (urlopu, choroby). Słownik przy tym polu zawiera listę pracowników wprowadzonych do kartoteki personelu. Jeżeli kartoteka personelu liczy niezbyt wiele pozycji, najłatwiej wypełnić to pole poprzez wybór odpowiedniej osoby ze słownika. Jeżeli kartoteka personelu ma wiele pozycji, co utrudnia odnalezienie odpowiedniej osoby na liście, wygodniej podczas wypełniania tego pola posłużyć się przyciskiem oznaczonym trzema kropkami. Po jego wciśnięciu zostanie otworzona kartoteka personelu. Należy za pomocą pól ustalania zakresu wyszukać w niej odpowiedniego pracownika, wybrać go za pomocą myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz. Wciśnięcie przycisku oznaczonego | |
7 | opis_bip |
|
|
|
Do tego pola można wpisać tekst zawierający informacje na temat danego pracownika. Tekst ten następnie będzie publikowany na odpowiedniej stronie serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej, współpracującego z programem. Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu. | |
8 | grej1_dok_sym | varchar |
|
|
|
W tej kolumnie znajduje się symbol rejestru / stanowiska / komórki organizacyjnej. |
9 | grej1_nazwa | varchar |
|
|
|
W tej kolumnie znajduje się nazwa komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru. |
Lp | Nazwa klucza | Kolumna lokalna | Tabela obca | Kolumna obca | onUpdate | onDelete |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | grej3_mprac1_pesel_fkey | cascade | restrict | |||
2 | grej3_zastepca_pesel_fkey | cascade | setnull | |||
3 | grej3_grej1_id_fkey | cascade | cascade |
Lp | Nazwa | Unikalny | Kolumny |
---|---|---|---|
1 | grej3_funkcja_key | Nie |
Lp | Nazwa | Tytuł / Opis |
---|---|---|
1 | pobierz |
Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza. |
2 | show |
Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji. |
3 | dodaj |
Dodaje nową pozycję. |
4 | kopiuj |
Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje. |
5 | edytuj |
Otwiera wybraną pozycję do edycji. |
6 | usun |
Kasuje wybraną pozycję. |
7 | shist2 |
Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji). Uwaga Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji. |
8 | printListaE |
Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie). Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj). |
9 | printUst |
Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji. |
10 | printEksport |
Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
11 | printImport |
Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego. Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych. |
Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:08