Tabela: mprac1 - Personel, osoby współpracujące

Kartoteka personelu służy do przechowywania danych wszystkich pracowników podmiotu - właściciela programu. Pozwala także pamiętać dodatkowe informacje związane z pracownikiem, takie jak: przydzielenie klucza do drzwi, kodu do alarmu, karty zbliżeniowej, itp. Kartoteka ta współpracuje także z poleceniem Ewidencja czasu pracy - jeżeli został wdrożony system elektronicznej ewidencji czasu pracy z wykorzystaniem czytników i kart zbliżeniowych, funkcja kartoteki umożliwia przeglądanie przyjść i wyjść z pracy poszczególnych pracowników.

Patrz opis pól edycyjnych.

Adnotacje techniczne:

W przypadku importu struktury organizacyjnej z systemu ARIS brane są obiekty „osoba (46)”.


Kolumny

Lp

Nazwa

Typ SQL

 

Domyślnie

Warunek

Tytuł / opis

1

mprac1_id

serial4

 

 

Id pracownika

2

pesel

pesel

 

 

PESEL

Pole to nie może pozostać niewypełnione - numer PESEL powinien jednoznacznie identyfikować pracownika w kartotece. Jeżeli nie jest znany PESEL pracownika, należy do tego pola wprowadzić numer zastępczy poprzez wciśnięcie znajdującego się obok przycisku (spowoduje to automatyczne wypełnienie tego pola numerem zastępczym o postaci: KOD#####, gdzie # oznacza cyfrę).

W tej kolumnie znajduje się PESEL pracownika.

3

nip

varchar(17)

 

 

 

NIP

Pole to jest przeznaczone na numer identyfikacji podatkowej pracownika. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

4

karta

varchar(20)

 

 

 

Karta

Do tego pola można wpisać (o ile istnieje) oznaczenie pracownika wg systemu ewidencji obowiązującego przed wdrożeniem programu.

W tej kolumnie może znajdować się oznaczenie pracownika wg systemu ewidencji obowiązującego przed wdrożeniem programu.

5

spr_nr_pref

varchar(20)

 

 

 

Prefiks znaku spr.

Do tego pola można wpisać symbol służący do oznaczania spraw załatwianych przez danego pracownika.

Uwaga

Oznaczanie spraw znakiem osoby (symbolem pracownika załatwiającego sprawę) jest możliwe podczas nadawania numeru sprawie (pod warunkiem, że konfiguracja programu dopuszcza edycję numeru sprawy). Służy do tego funkcja Dodaj do znaku sprawy znak osoby, znajdująca się w oknie Edycja sprawy, pod przyciskiem oznaczonym .

6

nazwisko

nazwisko

 

 

Nazwisko

Pole to nie może pozostać niewypełnione - należy do niego wprowadzić nazwisko pracownika.

W tej kolumnie znajduje się nazwisko pracownika.

7

imie

imie

 

 

 

Imię

Do tego pola należy wprowadzić imię pracownika.

W tej kolumnie znajduje się imię pracownika.

8

imie2

imie

 

 

 

Drugie imię

Do tego pola można wprowadzić drugie imię pracownika.

9

stan

stan01

 

 

 

Aktualny

Przełącznik ten jest wstępnie zaznaczany dla wszystkich nowych pozycji. Jeżeli pozycja po pewnym czasie przestaje być aktualna, nie należy jej kasować, lecz jedynie usunąć zaznaczenie tego przełącznika.

A

W tej kolumnie pokazywany jest stan danej pozycji:

pozycja aktualna

pozycja nieaktualna

Adnotacje techniczne:

Pole to określa, czy dane są aktualne. Dostępne możliwości to:

  • 0-Nieaktualny

  • 1-Aktualny

10

mprac_klas1_kod

varchar(25)

 

 

 

Kod klasyfikacji

Jeżeli pracownik został przypisany do określonej gałęzi klasyfikacji podstawowej, to w tej kolumnie pokazywany jest kod tej gałęzi klasyfikacji.

11

webdav

webdav

 

 

 

F

Kliknięcie ikony wyświetlanej w tej kolumnie powoduje otworzenie (w oddzielnym oknie przeglądarki) strony repozytorium plików, na której można odszukać pliki załączników danej pozycji. Patrz także temat Repozytorium plików.

Niekiedy w tej kolumnie z prawej strony ikony pojawia się ikona , umożliwiająca dostęp do lokalnego repozytorium plików. Sytuacja taka została objaśniona w temacie: Repozytoria plików.

12

a_kraj

a_kraj

 

 

 

Kraj

Na tym polu program podpowiada wpis: Polska.

Można do niego wprowadzić inną nazwę kraju, poprzez wybór odpowiedniego wpisu ze słownika.

13

a_gus

a_gus

 

 

 

TERYT

To pole jest przeznaczone na kod TERYT klasyfikacji podziału terytorialnego kraju, odpowiedni dla wprowadzanego adresu.

Radzimy, aby zawsze wprowadzać dane adresowe w sposób zalecany przez autorów oprogramowania. Sposób ten został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Kod pocztowy. W takiej sytuacji program wypełnia pole TERYT bez udziału użytkownika programu, na podstawie wpisów dokonanych do pól edycyjnych Kod pocztowy i Miejscowość.

Użytkownik może także wypełnić to pole samodzielnie. Można po prostu wpisać do pola odpowiedni kod, można też wyszukać odpowiedni kod za pomocą słownika otwieranego poprzez kliknięcie strzałki znajdującej się z prawej strony pola.

Po kliknięciu strzałki pojawi się słownik, pozwalający wyszukać odpowiedni kod klasyfikacji TERYT.

  • Najpierw należy na liście z lewej strony słownika wyszukać odpowiednie województwo i wybrać je za pomocą myszy - w prawej części słownika zostaną wyświetlone wszystkie powiaty leżące na terenie wybranego województwa.

  • Następnie należy wybrać z listy z prawej strony słownika odpowiedni powiat - pojawi się drugi (dolny) poziom słownika, a w nim z lewej strony zostaną pokazane gminy leżące na terenie wybranego powiatu.

  • Należy wybrać odpowiednią nazwę gminy z listy za pomocą myszy - w prawej dolnej części słownika zostaną wyświetlone wszystkie miejscowości leżące na terenie wybranej gminy.

  • Należy wybrać odpowiednią nazwę miejscowości z listy oraz wcisnąć przycisk Pobierz znajdujący się pod listami słownika - kod TERYT wybranej miejscowości zostanie wpisany do omawianego pola.

Wciśnięcie przycisku Anuluj oznacza zaniechanie wyszukiwania kodu gminy, wciśnięcie przycisku Skasuj - usunięcie zawartości pola TERYT.

14

a_kod

a_kod

 

 

 

Kod pocztowy

Do tego pola należy wprowadzić kod pocztowy odpowiedni dla wprowadzanego adresu. Kod pocztowy powinien składać się z 5 cyfr rozdzielonych myślnikiem (xx-xxx).

Po wpisaniu do tego pola poprawnego kodu pocztowego (i po zatwierdzeniu wpisu poprzez kliknięcie poza polem edycyjnym), program wprowadzi odpowiadający temu kodowi wpis do pola edycyjnego Poczta. Na podstawie wprowadzonego kodu pocztowego program podpowie także najbardziej prawdopodobne wpisy do pól edycyjnych Miejscowość i TERYT.

Zalecamy, aby zawsze rozpoczynać wypełnianie pól adresowych od dokonania wpisu do pola edycyjnego Kod pocztowy.

Poniżej opisano sposób wypełniania pól adresowych zalecany przez autorów oprogramowania:

  • Wpisać do pola Kod pocztowy odpowiednią wartość kodu.

    Program wpisze odpowiadającą temu kodowi nazwę do pola Poczta, oraz podpowie najbardziej prawdopodobne wpisy na polach Miejscowość i TERYT

  • Sprawdzić nazwę podpowiadaną przez program na polu Miejscowość.

    Jeżeli program podpowiedział niewłaściwą nazwę, wybrać odpowiednią nazwę miejscowości ze słownika uruchamianego poprzez kliknięcie strzałki znajdującej się z prawej strony pola.

    Po zmianie zawartości pola Miejscowość, program zmieni wpis podpowiadany na polu TERYT, by odpowiadał wprowadzonej nazwie miejscowości.

  • Ewentualnie wypełnić pole Ulica, wybierając odpowiednią nazwę ulicy ze słownika dostępnego przy tym polu.

  • Ewentualnie wypełnić pozostałe pola adresowe (Dom, Lokal, Telefon, Fax, E-Mail, WWW), wpisując do nich odpowiednie wartości za pomocą klawiatury.

Kod p.

15

a_poczta

a_poczta

 

 

 

Poczta

To pole jest przeznaczone na nazwę poczty odpowiedniej dla wprowadzanego adresu.

Zalecamy, aby wypełniać to pole poprzez wpisanie odpowiedniej wartości kodu do pola Kod pocztowy. Po wypełnieniu pola Kod pocztowy, program wpisze odpowiadającą temu kodowi nazwę do pola Poczta.

16

a_miejsc

a_miejsc

 

 

 

Miejscowość

To pole jest przeznaczone na nazwę miejscowości.

Zalecamy, aby wypełniać to pole edycyjne poprzez wpisanie odpowiedniej wartości kodu do pola Kod pocztowy.

Po wypełnieniu pola Kod pocztowy, program podpowie na polu Miejscowość nazwę miejscowości odpowiadającą lokalizacji poczty (jest to zazwyczaj największa miejscowość podlegająca pod dany kod pocztowy).

Jednocześnie w słowniku przy omawianym polu znajdą się nazwy wszystkich miejscowości, dla których obowiązuje dany kod pocztowy (wpisany do pola Kod pocztowy). Jeżeli nazwa miejscowości podpowiadana przez program nie odpowiada potrzebom użytkownika, należy zmienić wpis na tym polu, wybierając inną nazwę miejscowości ze słownika znajdującego się przy tym polu.

W tej kolumnie znajduje się nazwa miejscowości.

17

a_ulica

a_ulica

 

 

 

Ulica

To pole jest przeznaczone na nazwę ulicy.

Po wypełnieniu pola Miejscowość, w słowniku przy polu Ulica pojawią się nazwy ulic danej miejscowości, dla których obowiązuje kod pocztowy wpisany do pola Kod pocztowy. Wypełnienie pola Ulica polega w takiej sytuacji na wyborze odpowiedniej nazwy ulicy ze słownika.

W tej kolumnie znajduje się nazwa ulicy.

18

a_dom

a_dom

 

 

 

Dom

Do tego pola można wpisać numer domu.

Dom

W tej kolumnie znajduje się numer domu.

19

a_lokal

a_lokal

 

 

 

Lokal

Do tego pola można wpisać numer lokalu.

Lokal

20

tel

varchar(40)

 

 

 

Telefon prywatny

Do tego pola można wprowadzić numer telefonu prywatnego pracownika.

21

tel_sluzb

varchar(40)

 

 

 

Telefon służbowy

Do tego pola można wprowadzić numer telefonu służbowego pracownika.

22

tel_sluzb_do_bip

taknie

 

1

 

Widoczny w BIP

Zaznaczenie tego przełącznika powoduje, że wprowadzony na sąsiednim polu numer telefonu służbowego pracownika jest publikowany w BIP.

23

tel_kom

varchar(40)

 

 

 

Telefon komórkowy

Do tego pola można wprowadzić numer telefonu komórkowego pracownika.

24

fax

varchar(40)

 

 

 

Fax

Do tego pola można wprowadzić numer faxu pracownika.

Zawartość tego pola edycyjnego jest publikowana we współpracującym z programem serwisem Biuletynu Informacji Publicznej (BIP).

25

email

varchar(50)

 

 

 

E-Mail prywatny

Do tego pola można wprowadzić adres prywatnego e-maila pracownika.

26

email_sluzb

varchar(50)

 

 

 

E-Mail służbowy

Do tego pola można wprowadzić adres służbowego e-maila pracownika.

Znajdująca się z prawej strony ikona pozwala wysłać e-mail na adres wpisany do tego pola.

E-Mail służb.

W tej kolumnie znajduje się adres służbowego e-maila pracownika.

27

email_sluzb_do_bip

taknie

 

1

 

Widoczny w BIP

Zaznaczenie tego przełącznika powoduje, że wprowadzony na sąsiednim polu adres służbowego e-maila pracownika jest publikowany w BIP.

28

filtr1

varchar(10)

 

 

 

Filtr 1

Pole to służy do zaawansowanego wyszukiwania pozycji.

W tej kolumnie znajduje się wpis umożliwiający zaawansowane wyszukiwanie pracownika.

29

filtr2

varchar(10)

 

 

 

Filtr 2

Pole to służy do zaawansowanego wyszukiwania pozycji.

W tej kolumnie znajduje się wpis umożliwiający zaawansowane wyszukiwanie pracownika.

30

wyjasnij

wyjasnij

 

 

 

Do wyjaśnienia

Zaznaczenie tego przełącznika sygnalizuje, że dane związane z tą pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień.

W

Znaczek w tej kolumnie oznacza, że informacje związane z daną pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień (dla danej pozycji został zaznaczony przełącznik Do wyjaśnienia).

31

uwagi

tekst

 

 

 

Uwagi

Na tym polu można wprowadzić uwagi na temat pracownika.

32

plec

int2

 

 

 

Płeć

Do tego pola można wprowadzić płeć pracownika, poprzez wybór odpowiedniej wartości słownika.

P

W tej kolumnie znajduje się informacja na temat płci pracownika:

Skrót

Opis

M

Mężczyzna

K

Kobieta

33

imie_ojca

varchar(30)

 

 

 

Imię ojca

Do tego pola można wprowadzić imię ojca pracownika.

34

imie_matki

varchar(30)

 

 

 

Imię matki

Do tego pola można wprowadzić imię matki pracownika.

35

ur_data

date

 

 

 

Data urodzenia

Do tego pola można wprowadzić datę urodzenia pracownika. Można przy tym posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

Data ur.

W tej kolumnie znajduje się data urodzenia pracownika.

36

ur_miejsc

varchar(25)

 

 

 

Miejsce urodzenia

Do tego pola można wprowadzić miejsce urodzenia pracownika.

37

nazw_pan

varchar(90)

 

 

 

Nazwisko rodowe

Do tego pola można wprowadzić nazwisko rodowe pracownika.

38

dow_rodzaj

varchar(6)

 

 

 

Rodz. dowodu tożsamości

Do tego pola można wprowadzić rodzaj dowodu tożsamości .

39

dow_nr

varchar(25)

 

 

 

Seria i nr dowodu

Do tego pola można wprowadzić serię i numer dowodu tożsamości.

40

dow_wyd_przez

varchar(100)

 

 

 

Dowód wydany przez

Do tego pola można wprowadzić informację, przez kogo został wydany dowód tożsamości.

41

dow_wyd_w

date

 

 

 

Data wydania

Do tego pola można wprowadzić datę wydania dowodu tożsamości. Można przy tym posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

42

us_nazwa

varchar(100)

 

 

 

Nazwa urzędu skarbowego

Do tego pola można wprowadzić nazwę urzędu skarbowego właściwego dla danego pracownika.

43

obywatelstwo

varchar(6)

 

 

 

Obywatelstwo

Do tego pola można wprowadzić obywatelstwo pracownika.

44

wyksztalcenie

tekst

 

 

 

Wykształcenie

Do tego pola można wprowadzić informacje na temat wykształcenia pracownika.

45

pop_praca

tekst

 

 

 

Dotychczasowe zatrudnienie

Do tego pola można wprowadzić informacje na temat dotychczasowego zatrudnienia pracownika.

46

rodzina

tekst

 

 

 

Stan rodzinny

Do tego pola można wprowadzić informacje na temat stanu rodzinnego pracownika.

47

dzieci

tekst

 

 

 

Dzieci

Do tego pola można wpisać informacje na temat dzieci pracownika.

48

wojsko_stos

varchar(6)

 

 

 

Stosunek do służby wojskowej

Do tego pola można wprowadzić stosunek do służby wojskowej pracownika, poprzez wybór odpowiedniej wartości ze słownika.

49

wojsko_uwagi

tekst

 

 

 

Uwagi do służby wojskowej

Na tym polu można wprowadzić dodatkowe uwagi związane ze służbą wojskową pracownika.

50

wypadek

tekst

 

 

 

W razie wypadku powiadomić

Na tym polu można wprowadzić dane osoby, którą należy powiadomić w razie wypadku pracownika.

51

zabezp

varchar(1)

 

 

 

Zabezpieczenie

52

kor_stan

kor_stan

 

 

 

Korekta

Przełącznik ten należy zaznaczyć, jeżeli z określonych powodów zostały wprowadzone zmiany w danych pracownika.

53

kor_opis

tekst

 

 

 

Opis korekty

Pole to służy do wprowadzania opisu ewentualnych zmian wprowadzonych w danych pracownika. Na polu Opis korekty należy opisać, zawartość których pól została zmieniona, kiedy i ewentualnie z jakiego powodu.

54

uzytk_cn

varchar(150)

 

 

 

Nazwa użytkownika

Do tego pola można wprowadzić kod, za pomocą którego dany pracownik będzie się logować do programu.

Jeżeli pracownik ma prawo logować się do programu za pomocą kilku kodów, do pola Nazwa użytkownika należy wpisać wszystkie kody danego pracownika, oddzielone znakami średnika (;).

Uwaga

W niektórych urzędach / firmach może być przyjęta taka organizacja pracy, że jeden operator wprowadza do programu dane związane z pracą kilku pracowników. Technicznie jest to rozwiązane w ten sposób, że wszyscy ci pracownicy mają tę samą nazwę użytkownika, będącą kodem operatora wprowadzającego dane.

W takiej sytuacji, po zalogowaniu się do programu swoim kodem (loginem), operator wybiera z pola Osoba (znajdującego się w lewym górnym narożniku okna programu) nazwisko osoby, w imieniu której będzie wprowadzał dane do programu (słownik przy polu Osoba zawiera nazwiska wszystkich osób posiadających taki login, jaki został zastosowany podczas logowania się do programu).

Wciśnięcie przycisku znajdującego się z prawej strony pola Nazwa użytkownika daje następujące działanie:

  • Jeżeli pole Nazwa użytkownika jest puste, wciśnięcie przycisku powoduje wpisanie do tego pola kodu użytkownika o postaci inazwisko (pierwsza litera imienia i nazwisko), przy czym polskie litery są zastępowane odpowiednimi literami łacińskimi. Funkcja nie sprawdza unikalności wprowadzonego kodu (aby sprawdzić unikalność tego kodu, należy powtórnie wcisnąć przycisk ).

  • Jeżeli pole Nazwa użytkownika jest wypełnione, wciśnięcie tego przycisku powoduje sprawdzenie unikalności wprowadzonego do tego pola kodu. W efekcie działania funkcji, nad polami edycyjnymi (pod menu rozwijanym) wyświetlany jest komunikat informujący o tym, czy dany kod występuje już w kartotece personelu, oraz czy w systemie występuje użytkownik o takiej nazwie.

Uwaga

Znajdująca się w omawianym oknie, w menu Operacje, funkcja Edytuj użytkownika umożliwia dodanie użytkownika systemu dla danej osoby personelu, oraz przydziela dodanemu użytkownikowi kod (login) pobrany z pola edycyjnego Nazwa użytkownika.

Niezależnie od tego, czy użytkownik systemu został dla danej osoby utworzony za pomocą ww. funkcji, czy też poprzez dodanie pozycji w poleceniu Użytkownicy, konieczne jest, aby wpisy w polach: Nazwa użytkownika w kartotece personelu oraz Nazwa użytkownika (login) w poleceniu Użytkownicy, były dla tego samego pracownika takie same.

Użytkownik

W tej kolumnie jest wyświetlany kod (ew. kody) użytkownika, pozwalający danemu pracownikowi zalogować się do programu.

55

tyt_nauk

varchar(25)

 

 

 

Tytuł/stopień naukowy

Do tego pola można wprowadzić tytuł naukowy lub stopień naukowy pracownika.

56

tyt_zaw

varchar(25)

 

 

 

Tytuł zawodowy

Do tego pola można wprowadzić tytuł zawodowy pracownika.

57

komunikatory

varchar(40)

 

 

 

Komunikatory

Do tego pola można wprowadzić adres komunikatora (komunikatorów) którym posługuje się pracownik.

58

czy_urlop

taknie

 

 

 

Nieobecny (urlop)

Jeżeli dla pracownika został zaznaczony przełącznik Nieobecny (urlop), to program zamiast podpowiadać na określonych polach edycyjnych nazwisko danego pracownika, będzie podpowiadał nazwisko osoby go zastępującej.

Stan tego przełącznika jest także istotny z punktu widzenia przekazywania uprawnień zwierzchnikowi na czas urlopu (nieobecności) pracownika. Jeżeli wszyscy pracownicy przypisani do określonego stanowiska są nieobecni, program automatycznie przekazuje uprawnienia jakie posiadają ci pracownicy - pracownikowi przypisanemu do stanowiska nadrzędnego (ich bezpośreniemu zwierzchnikowi).

Uwaga

Należy pamiętać o usunięciu zaznaczenia tego przełącznika zaraz po zakończeniu urlopu (nieobecności) pracownika.

Uwaga

W przypadku korzystania z modułu ECP (Ewidencja Czasu Pracy) można tak skonfigurować program, aby stan przełącznika Nieobecny (urlop) był aktualizowany automatycznie na podstawie karty pracy pracownika.

U

Znaczek w tej kolumnie oznacza, że pracownik jest w danej chwili na urlopie.

59

miejsc_urz

varchar(50)

 

 

 

Miejsce urzędowania

Do tego pola można wprowadzić informacje na temat miejsca urzędowania pracownika.

Miejsce urz.

W tej kolumnie pokazywane jest miejsce urzędowania pracownika.

60

opis_bip

tekst

 

 

 

Opis

W tym polu można zamieścić dodatkowe informacje opisujące pracownika.

61

zew_id

varchar(50)

 

 

 

Identyfikator zewnętrzny

Pole z systemowym identyfikatorem zewnętrznych narzędzi do modelowania, np. oprogramowanie ARIS firmy IDS Scheer.

Jest wykorzystywane do automatycznej integracji (uzgadniania) danych o procesach pomiędzy aplikacjami.

62

zrodlo_danych

tekst

 

 

 

Źródło pozyskania danych

Do tego pola można wpisać nazwę / symbol formularza / ankiety / wniosku, z którego zostały uzyskane dane pracownika. Jest to informacja przydatna z punktu widzenia ustawy o ochronie danych osobowych.

63

a_adres

varchar

 

 

 

Adres

W tej kolumnie znajduje się adres pracownika (nazwa ulicy, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy i nazwa miejscowości).

64

lista_kom

varchar

 

 

 

Kom.org.

W tej kolumnie znajdują się nazwy obiektów struktury organizacyjnej (komórka organizacyjnej, stanowisko, rejestr), do których dany pracownik został przypisany jako personel (prowadzący rejestr).

Więcej informacji na ten temat można uzyskać za pomocą dostępnej w omawianym oknie funkcji Powiązane struktury org., rejestry.

65

nazwa

varchar

 

 

 

Nazwa.

W tej kolumnie znajduje się nazwisko i imię osoby.

66

data_od

 

 

 

 

Data od

67

data_do

 

 

 

 

do


Klucze obce

Lp

Nazwa klucza

Kolumna lokalna

Tabela obca

Kolumna obca

onUpdate

onDelete

1

mprac1_mprac_klas1_kod_fkey

mprac_klas1_kod

mprac_klas1

kod

cascade

restrict


Zależności

Lp

Nazwa klucza

Kolumna obca

Tabela pierwotna

Kolumna pierwotna

onUpdate

onDelete

1

mecp1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mecp1

mprac1_pesel

cascade

restrict

2

mecp1_zastepca_pesel_fkey

pesel

mecp1

zastepca_pesel

cascade

setnull

3

mecp2_mprac1_pesel_fkey

pesel

mecp2

mprac1_pesel

cascade

restrict

4

mecp3_mprac1_pesel_fkey

pesel

mecp3

mprac1_pesel

cascade

restrict

5

mecp4_mprac1_id_fkey

mprac1_id

mecp4

mprac1_id

cascade

restrict

6

mprac2_mprac1_id_fkey

mprac1_id

mprac2

mprac1_id

cascade

cascade

7

mprac3_mprac1_id_fkey

mprac1_id

mprac3

mprac1_id

cascade

cascade

8

mprac4_mprac1_pesel_fkey

pesel

mprac4

mprac1_pesel

cascade

restrict

9

mprac5_mprac1_id_fkey

mprac1_id

mprac5

mprac1_id

cascade

cascade

10

mprac6_mprac1_id_fkey

mprac1_id

mprac6

mprac1_id

cascade

cascade

11

mknt1_opiekun_fkey

pesel

mknt1

opiekun

cascade

restrict

12

mmagazyn1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mmagazyn1

mprac1_pesel

cascade

setnull

13

grej1_mprac1_pesel_fkey

pesel

grej1

mprac1_pesel

cascade

restrict

14

grej3_mprac1_pesel_fkey

pesel

grej3

mprac1_pesel

cascade

restrict

15

grej3_zastepca_pesel_fkey

pesel

grej3

zastepca_pesel

cascade

setnull

16

garch1_kier_pesel_fkey

pesel

garch1

kier_pesel

cascade

restrict

17

garch1_przek_pesel_fkey

pesel

garch1

przek_pesel

cascade

restrict

18

garch1_przyj_pesel_fkey

pesel

garch1

przyj_pesel

cascade

restrict

19

garch3_mprac1_pesel_fkey

pesel

garch3

mprac1_pesel

cascade

cascade

20

gkon1_mprac1_pesel_fkey

pesel

gkon1

mprac1_pesel

cascade

restrict

21

gkon2_mprac1_pesel_fkey

pesel

gkon2

mprac1_pesel

cascade

restrict

22

gkon2_adr_pesel_fkey

pesel

gkon2

adr_pesel

cascade

restrict

23

gpoczta1_mprac1_pesel_fkey

pesel

gpoczta1

mprac1_pesel

cascade

setnull

24

gpoczta2_mprac1_pesel_fkey

pesel

gpoczta2

mprac1_pesel

cascade

cascade

25

gpeup1_mprac1_pesel_fkey

pesel

gpeup1

mprac1_pesel

cascade

setnull

26

gproc1_mprac1_pesel_fkey

pesel

gproc1

mprac1_pesel

cascade

setnull

27

gproc2_mprac1_pesel_fkey

pesel

gproc2

mprac1_pesel

cascade

setnull

28

grej2_mprac1_pesel_fkey

pesel

grej2

mprac1_pesel

cascade

restrict

29

gsprawa1_mprac1_pesel_fkey

pesel

gsprawa1

mprac1_pesel

cascade

restrict

30

gsprawa1_arch_rek_pesel_fkey

pesel

gsprawa1

arch_rek_pesel

cascade

setnull

31

gsprawa1_arch_przyj_pesel_fkey

pesel

gsprawa1

arch_przyj_pesel

cascade

setnull

32

gsprawa4_mprac1_pesel_fkey

pesel

gsprawa4

mprac1_pesel

cascade

restrict

33

eklasa1_mprac1_pesel_fkey

pesel

eklasa1

mprac1_pesel

cascade

restrict

34

eklasa2_mprac1_pesel_fkey

pesel

eklasa2

mprac1_pesel

cascade

restrict

35

ekurs1_mprac1_pesel_fkey

pesel

ekurs1

mprac1_pesel

cascade

restrict

36

elekcja1_mprac1_pesel_fkey

pesel

elekcja1

mprac1_pesel

cascade

restrict

37

elekcja2_mprac1_pesel_fkey

pesel

elekcja2

mprac1_pesel

cascade

restrict

38

elog1_mprac1_pesel_fkey

pesel

elog1

mprac1_pesel

cascade

cascade

39

kklasa1_mprac1_pesel_fkey

pesel

kklasa1

mprac1_pesel

cascade

restrict

40

kkurs1_mprac1_pesel_fkey

pesel

kkurs1

mprac1_pesel

cascade

restrict

41

klekcja1_mprac1_pesel_fkey

pesel

klekcja1

mprac1_pesel

cascade

restrict

42

eulubione_mprac1_pesel_fkey

pesel

eulubione

mprac1_pesel

cascade

restrict

43

mdefekt1_zglaszajacy_fkey

pesel

mdefekt1

zglaszajacy

cascade

cascade

44

mdefekt1_przydzielone_fkey

pesel

mdefekt1

przydzielone

cascade

cascade

45

mdefekt2_mprac1_pesel_fkey

pesel

mdefekt2

mprac1_pesel

cascade

restrict

46

mlic1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mlic1

mprac1_pesel

cascade

restrict

47

mmaj1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mmaj1

mprac1_pesel

cascade

restrict

48

mmaj1_ot_sprawdzajacy_fkey

pesel

mmaj1

ot_sprawdzajacy

cascade

restrict

49

mmajhist1_osoba_pesel_fkey

pesel

mmajhist1

osoba_pesel

cascade

restrict

50

mmajkont1_osoba_pesel_fkey

pesel

mmajkont1

osoba_pesel

cascade

restrict

51

mmajodp1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mmajodp1

mprac1_pesel

cascade

restrict

52

mkbz1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mkbz1

mprac1_pesel

cascade

restrict

53

mprzel1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mprzel1

mprac1_pesel

cascade

restrict

54

mroz1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mroz1

mprac1_pesel

cascade

restrict

55

mzam1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mzam1

mprac1_pesel

cascade

restrict

56

mzam3_mprac1_pesel_fkey

pesel

mzam3

mprac1_pesel

cascade

restrict

57

rdok2_mprac1_pesel_fkey

pesel

rdok2

mprac1_pesel

cascade

restrict

58

rwzor2_mprac1_pesel_fkey

pesel

rwzor2

mprac1_pesel

cascade

restrict

59

wfdproc4_mprac1_pesel_fkey

pesel

wfdproc4

mprac1_pesel

cascade

restrict

60

wfiproc4_mprac1_pesel_fkey

pesel

wfiproc4

mprac1_pesel

cascade

restrict

61

wfiproc7_mprac1_pesel_fkey

pesel

wfiproc7

mprac1_pesel

cascade

restrict

62

cbad1_bad_pesel_fkey

pesel

cbad1

bad_pesel

cascade

restrict

63

cgrupa2_mprac1_pesel_fkey

pesel

cgrupa2

mprac1_pesel

cascade

restrict

64

cgrupa4_mprac1_pesel_fkey

pesel

cgrupa4

mprac1_pesel

cascade

restrict

65

cokladka1_mprac1_pesel_fkey

pesel

cokladka1

mprac1_pesel

cascade

restrict

66

cokladka1_spraw_pesel_fkey

pesel

cokladka1

spraw_pesel

cascade

restrict

67

cokladka1_zatw_pesel_fkey

pesel

cokladka1

zatw_pesel

cascade

restrict

68

cpozyw1_mprac1_pesel_fkey

pesel

cpozyw1

mprac1_pesel

cascade

restrict

69

cpozyw1kontr1_mprac1_pesel_fkey

pesel

cpozyw1kontr1

mprac1_pesel

cascade

restrict

70

cprobka1_przyj_pesel_fkey

pesel

cprobka1

przyj_pesel

cascade

restrict

71

cspraw1_mprac1_pesel_fkey

pesel

cspraw1

mprac1_pesel

cascade

restrict

72

cspraw1_spraw_pesel_fkey

pesel

cspraw1

spraw_pesel

cascade

restrict

73

cspraw1_zatw_pesel_fkey

pesel

cspraw1

zatw_pesel

cascade

restrict

74

czlec1_przyj_pesel_fkey

pesel

czlec1

przyj_pesel

cascade

restrict

75

mikom1_mprac1_pesel_fkey

pesel

mikom1

mprac1_pesel

cascade

restrict


Indeksy

Lp

Nazwa

Unikalny

Kolumny

1

mprac1_pesel_key

Tak

pesel

2

mprac1_nazwisko_imie_key

Nie

nazwisko

imie


Menu (funkcje)

Lp

Nazwa

Tytuł / Opis

1

pobierz

Pobierz

Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza.

2

show

Pokaż szczegóły

Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji.

3

dodaj

Dodaj

Dodaje nowego pracownika do kartoteki. Nowy pracownik jest przez program automatycznie przydzielany do gałęzi klasyfikacji aktualnie wybranej w oknie kartoteki.

Patrz opis pól edycyjnych.

Uwaga

Aby można było dodać nową pozycję do kartoteki, użytkownik powinien posiadać uprawnienie do edycji tej kartoteki (przydzielane za pomocą funkcji Uprawnienia do poleceń, dostępnej w poleceniu administracyjnym Administrator systemu / Użytkownicy), oraz uprawnienie do przydzielania do aktualnie wybranej gałęzi klasyfikacji (przydzielane za pomocą funkcji Uprawnienia do klasyfikacji, dostępnej w tym samym poleceniu).

4

kopiuj

Duplikuj

Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje.

5

edytuj

Edytuj

Otwiera wybraną pozycję do edycji.

6

usun

Usuń

Kasuje wybraną pozycję.

7

shist2

Historia zmian

Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji).

Uwaga

Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.

8

printListaE

Wydrukuj listę

Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie).

Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj).

9

printUst

Ustawienia wydruku

Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji.

10

printEksport

Eksportuj dane

Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji.

11

printImport

Importuj dane

Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych.

12

mprac1Dane

Dane osobowe

Funkcja ta umożliwia edycję pełnych danych pracownika.

Patrz opis pól edycyjnych.

13

grej3

Powiązane struktury org., rejestry

Po uruchomieniu tej funkcji pojawia się okno Powiązane struktury org., rejestry, zawierające listę obiektów struktury organizacyjnej (komórki organizacyjne, stanowiska, rejestry), do których przypisana jest wybrana osoba.

Dodanie w tym oknie nowego obiektu struktury organizacyjnej jest równoznaczne z przypisaniem pracownika, dla którego została uruchomiona dana funkcja, do personelu tego obiektu (komórki organizacyjnej, stanowiska, rejestru).

14

mprac4

Przydział zasobów

Funkcja ta umożliwia przydzielenie danemu pracownikowi zasobów typu: klucz (fizyczny klucz do drzwi), kod do alarmu, karta zbliżeniowa.

Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno polecenia Przydział zasobów, zawierające listę zasobów przydzielonych danemu pracownikowi.

Patrz opis polecenia Przydział zasobów.

15

mprac5

Przebieg zatrudnienia

Funkcja ta umożliwia uzupełnienie dla danego pracownika informacji i o jego dotychczasowym przebiegu zatrudnienia.

16

mprac6

Szkolenia

Funkcja ta umożliwia uzupełnienie informacji o odbytych szkoleniach a także zaplanowanie harmonogramu szkoleń

17

mecp1U

Urlopy

Funkcja ta umożliwia zaplanowanie urlopu, oraz ewidencję urlopu wykorzystanego

18

mecp2

Rejestr zdarzeń ECP

Funkcja ta umożliwia przeglądanie zdarzeń ECP (Ewidencji Czasu Pracy) takich jak: przyjście do pracy, wyjście z pracy, wyjście i powrót służbowy, koniec i początek przerwy w pracy (w zależności od obowiązujących zasad i procedur). Zdarzenia te są rejestrowane przez czytniki kart zbliżeniowych.

Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno polecenia Rejestr zdarzeń ECP, zawierające listę zdarzeń zarejestrowanych dla danego pracownika.

Patrz opis polecenia Rejestr zdarzeń ECP.

19

susr1User

Edytuj użytkownika

Uruchomienie tej funkcji powoduje otworzenie okna Edycja użytkowników i grup, zawierającego pola edycyjne z danymi użytkownika systemu przypisanego do danej osoby personelu.

  • Jeżeli osoba, dla której uruchomiona została funkcja Edytuj użytkownika, nie ma przypisanego użytkownika systemu, to funkcja dodaje użytkownika systemu dla danej osoby personelu, oraz otwiera okno z polami edycyjnymi powalającymi wprowadzić informacje opisujące dodanego użytkownika. Na polu Nazwa użytkownika, login program podpowiada kod (login) pobrany z pola edycyjnego kartoteki personelu Nazwa użytkownika.

  • Jeżeli osoba, dla której uruchomiona została funkcja Edytuj użytkownika, ma przypisanego jednego użytkownika systemu, to funkcja otwiera okno z polami edycyjnymi pozwalającymi przejrzeć / zmienić informacje opisujące tego użytkownika.

  • Jeżeli osoba, dla której uruchomiona została funkcja Edytuj użytkownika, ma przypisanych kilku użytkowników systemu, to w wyniku uruchomienia funkcji wyświetlany jest komunikat, że dodanie użytkownika dla danej osoby jest możliwe jedynie w poleceniu Użytkownicy.

20

mecp3

Bilanse urlopowe

21

mmaj1

Składniki majątkowe

Funkcja ta pozwala przeglądać wyposażenie (składniki majątkowe) za które odpowiedzialny jest dany pracownik.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Ewidencja wyposażenia (składników majątkowych), zawierające listę wszystkich składników majątkowych przypisanych do danego pracownika. W oknie tym można wykonywać wszelkie związane z Ewidencją wyposażenia operacje edycyjne, do których posiada uprawnienia aktualny użytkownik programu.

22

mprac1Polacz

Połącz osoby

Funkcja ta jest przydatna w sytuacji, gdy określony pracownik przez niedopatrzenie został wprowadzony do kartoteki personelu dwukrotnie. Jeżeli pozycje kartoteki odpowiadające temu pracownikowi były wykorzystywane podczas wprowadzania danych do określonych pól edycyjnych programu, nie można tak po prostu usunąć żadnej z tych pozycji.

Sposób postępowania jest następujący:

  • Należy wybrać z listy pozycji kartoteki pierwszą z dwóch pozycji opisujących tego samego pracownika. Jeżeli pozycje te różnią się od siebie, należy jako pierwszą wybrać tę pozycję, która ma kompletne dane.

    Pojawi się menu funkcji dostępnych dla tej pozycji.

  • Wybrać z wyświetlonego menu funkcję Połącz osoby

  • Wybrać z listy pozycji kartoteki drugą pozycję odpowiadającą temu samemu pracownikowi.

    Pojawi się menu funkcji dostępnych dla tej pozycji.

  • Wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz.

    Program przepisze wszystkie powiązania (w całej bazie danych) dotyczące drugiego z wybranych rekordów do rekordu pierwszego, a następnie skasuje drugi rekord.

Uwaga

Funkcja ta nie przepisuje żadnych danych znajdujących się w polach rekordu.

23

polWyj

Drukuj polecenie wyjazdu służbowego

Funkcja ta służy do generowania wydruków.

24

klas1

Klasyfikacja podstawowa

Nowy pracownik jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja podstawowa umożliwia przydzielenie pracownika dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji podstawowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji podstawowej.

Uwaga

W klasyfikacji podstawowej jedną pozycję można przydzielić tylko do jednej gałęzi drzewa klasyfikacji.

Patrz opis funkcji.

25

klas2

Klasyfikacja dodatkowa

Nowy pracownik jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja dodatkowa umożliwia przydzielenie pracownika dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji dodatkowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji dodatkowej.

Patrz opis funkcji.

26

klas3

Klasyfikacja internetowa

Nowy pracownik jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja internetowa umożliwia przydzielenie pracownika dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji internetowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji internetowej.

Patrz opis funkcji.

27

printRapZal

Raport o zaległościach

Funkcja Raport o zaległościach należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta jest dostępna w kartotece personelu, w oknie zawierającym listę personelu. Funkcja ta jest dostępna także dla komórek organizacyjnych, stanowisk i rejestrów pokazywanych na liście w oknie Struktura organizacyjna, rejestry (przygotowuje raport o zaległościach personelu wybranej komórki / stanowiska / rejestru) oraz w poleceniu Komórki organizacyjne, w oknie zawierającym listę komórek (przygotowuje raport o zaległościach personelu wybranej komórki).

W wyniku uruchomienia tej funkcji przygotowywany jest raport o zaległościach całego personelu - wszystkich osób pamiętanych w kartotece personelu. W raporcie tym, dla każdej z osób personelu podawane są następujące wielkości:

  • liczba nieodebranych pism przychodzących, dokumentów i spraw,

  • liczba pism, dokumentów i spraw, które są w opracowaniu i posiadają błędne dane lub przekroczony termin.

  • liczba przeterminowanych etapów procesów.

  • liczba aktywnych alarmów i nieudanych logowań.

Symbole opisujące poszczególne kolumny tabeli raportu są objaśnione pod tabelą (na końcu raportu).

Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:07