Tabela: mmaj1 - ESM Ewidencja składników majątkowych

Ewidencja składników majątkowych pozwala na rejestrowanie wszelkiego rodzaju wyposażenia. Oprócz podstawowych informacji opisujących składniki majątku, można także rejestrować terminy wykonania napraw, sprawdzeń, wzorcowań, legalizacji itp. (w zależności od typu rejestrowanego wyposażenia) oraz dane osób wykonujących te czynności.


Kolumny

Lp

Nazwa

Typ SQL

 

Domyślnie

Warunek

Tytuł / opis

1

mmaj1_id

serial4

 

 

Id rejestru

2

dok_sym

varchar(10)

 

 

 

Symbol

Na tym polu pokazywane są: symbol i nazwa rejestru ewidencji, którego elementem jest edytowana pozycja (ustalone podczas definiowania rejestru ewidencji za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry). Nie ma możliwości zmiany zawartości tego pola.

W tej kolumnie pokazywny jest symbol rejestru ewidencji, którego elementem jest dana pozycja.

3

dok_numerator

varchar(15)

 

 

 

Licznik

Pole to jest przeznaczone na kolejny numer pozycji w ewidencji. Zalecamy, aby wypełnić to pole edycyjne za pomocą funkcji narzędziowej uruchamianej poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego . Funkcja ta wpisuje do pola Licznik kolejny numer porządkowy pozycji, a do pola Numer oznaczenie danej pozycji ewidencji, zgodne z formatem automatycznej numeracji pozycji rejestru (ustalonym przez administratora podczas definiowania rejestru ewidencji za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry).

W tej kolumnie podany jest kolejny numer (licznik) pozycji w rejestrze ewidencji.

4

dok_nr

varchar(50)

 

 

Numer

Do tego pola można wpisać „ręcznie” oznaczenie danej pozycji w rejestrze ewidencji. Zalecamy jednak, aby wypełniać to pole za pomocą funkcji narzędziowej programu, znajdującej się pod przyciskiem przy polu Licznik. Funkcja ta wpisuje do pola Licznik kolejny numer porządkowy pozycji, a do pola Numer oznaczenie danej pozycji ewidencji, zgodne z formatem automatycznej numeracji pozycji rejestru (ustalonym przez administratora podczas definiowania rejestru ewidencji za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry).

W tej kolumnie podany jest numer (oznaczenie) danej pozycji ewidencji.

5

data

timestamp(0)

 

 

Data

To pole jest przeznaczone na datę rejestracji składnika wyposażenia. Program podpowiada na tym polu aktualną datę. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

6

typ

varchar(6)

 

 

 

Typ wyposażenia

Pole to służy do określenia typu rejestrowanego składnika majątkowego. Można do niego wprowadzić tylko wartość wybraną ze słownika. Wykorzystywany podczas edycji tego pola słownik Typ wyposażenia może być edytowany za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Słowniki pozostałe.

7

nr_ident

varchar(30)

 

 

 

Nr identyfikacyjny

Pole to jest przeznaczone na numer identyfikacyjny rejestrowanego wyposażenia. Do tego pola można wpisać dowolny numer, wynikający z przyjętego w pracowni systemu numeracji. Zalecamy jednak, aby wypełniać to pole za pomocą funkcji narzędziowej uruchamianej za pomocą przycisku . Funkcja ta wpisuje do tego pola numer identyfikacyjny, wygenerowany przez program zgodnie z ustalonym przez administratora formatem numeracji (patrz temat Przygotowanie do pracy modułu Ewidencja Składników Majątkowych).

Uwaga

Numer identyfikacyjny może zawierać takie elementy jak:

  • Symbol komórki organizacyjnej / pracowni w której znajduje się dane wyposażenie. Jest on ustalany na polu edycyjnym Usytuowanie.

  • Symbol typu wyposażenia. Jest on wprowadzany do pola edycyjnego Typ wyposażenia.

  • Symbole kontroli, których przeprowadzanie jest niezbędne dla danego wyposażenia. Niezbędne dla wyposażenia kontrole (np. sprawdzanie okresowe, konserwacja) są definiowane za pomocą funkcji Kontrole. Jeżeli dla wyposażenia nie wprowadzono wymaganych kontroli, zamiast symboli kontroli w numerze identyfikacyjnym umieszczana jest litera N.

  • Numer porządkowy danej pozycji ewidencji (znajdujący się na polu edycyjnym Licznik).

Aby program mógł wygenerować numer identyfikacyjny, niezbędne jest wcześniejsze wypełnienie niezbędnych pól edycyjnych.

W tej kolumnie podany jest numer identyfikacyjny wyposażenia.

8

nr_tech

varchar(30)

 

 

 

Nr techniczny

Do tego pola edycyjnego można, w uzasadnionych przypadkach, wpisać numer techniczny rejestrowanego składnika majątkowego.

W tej kolumnie pokazywany jest numer techniczny danego składnika majątkowego.

9

nr_ewid

varchar(30)

 

 

 

Nr ewidencyjny

Do tego pola edycyjnego można, w uzasadnionych przypadkach, wpisać numer ewidencyjny rejestrowanego składnika majątkowego.

W tej kolumnie pokazywany jest numer ewidencyjny danego składnika majątkowego.

10

nazwa

varchar(255)

 

 

 

Nazwa wyposażenia

Do tego pola należy wpisać nazwę rejestrowanego składnika majątkowego. Pole to nie może pozostać niewypełnione.

Nazwa

W tej kolumnie podana jest nazwa wyposażenia.

11

prod_nip

varchar(17)

 

 

 

Producent (NIP)

To pole jest przeznaczone na NIP (lub zastępczy kod identyfikacyjny) producenta rejestrowanego wyposażenia.

Nie ma konieczności rejestrowania danych producenta wyposażenia w ewidencji składników majątkowych.

Zalecamy, aby podczas wprowadzania danych producenta wyposażenia zawsze korzystać z pomocniczej kartoteki kontrahentów.

Jeżeli dane kontrahenta będącego producentem wyposażenia są pobierane (ew. dodawane i pobierane) z kartoteki kontrahentów, to pola edycyjne: Producent (NIP), Nazwa producenta i Adres producenta, przeznaczone na informacje opisujące producenta wyposażenia, są ze sobą ściśle związane i są wypełniane „wspólnie”.

Wypełnienie tych pól polega na pobraniu z kartoteki kontrahentów do pola Producent (NIP) identyfikatora (NIP-u lub kodu identyfikacyjnego) producenta wyposażenia. Pola edycyjne Nazwa producenta i Adres producenta zostaną automatycznie wypełnione przez program danymi tego podmiotu pobranymi z kartoteki.

Istnieją dwie metody pobierania danych adresowych z kartoteki kontrahentów.

  1. Wyszukanie kontrahenta poprzez wpisanie początku jego NIP-u, nazwy lub indeksu.

    Aby skorzystać z tej metody, należy wpisać do pola Producent (NIP) kilka pierwszych znaków NIP-u kontrahenta, lub jego nazwy, lub indeksu, a następnie wcisnąć klawisz klawiatury TAB (ewentualnie kliknąć myszką poza obszarem pola Producent (NIP)).

    • Jeżeli program znajdzie kontrahentów, których NIP, nazwa lub indeks zaczyna się od wpisanego ciągu znaków, to wyświetli ich listę pod omawianym polem edycyjnym (lista ta jest ograniczona do 10 pozycji).

      W takiej sytuacji należy wybrać odpowiedniego kontrahenta z listy za pomocą myszy (lub za pomocą klawiszy strzałek i ENTER).

      W efekcie program wpisze do pola edycyjnego Producent (NIP) NIP lub kod identyfikacyjny wyszukanego kontrahenta, oraz wypełni pola edycyjne Nazwa producenta i Adres producenta danymi tego kontrahenta, pobranymi z odpowiednich pól kartoteki.

      Uwaga

      Jeżeli pod omawianym polem została wyświetlona lista kontrahentów, ale szukanego kontrahenta nie ma na tej liście, należy rozważyć następujące możliwości:

      • Wyszukiwany kontrahent jest pamiętany w kartotece, ale nie znalazł się wśród 10 kontrahentów pokazywanych na liście.

        W takiej sytuacji rozwiązaniem może być wpisanie większej liczby znaków do pola Producent (NIP).

        Inne rozwiązanie to wyszukanie kontrahenta w oknie kartoteki kontrahentów, otworzonym za pomocą przycisku oznaczonego trzema kropkami (patrz opis drugiej metody wyszukiwania kontrahentów).

      • Danych tego kontrahenta nie ma jeszcze w kartotece. W takiej sytuacji należy dodać nową pozycję do kartoteki kontrahentów.

        Można to zrobić poprzez wciśnięcie przycisku (patrz opis korzystania z przycisku) lub za pomocą przycisku oznaczonego trzema kropkami (patrz opis drugiej metody wyszukiwania kontrahentów).

    • Jeżeli program nie odnajdzie w kartotece kontrahentów żadnego kontrahenta odpowiadającego dokonanemu wpisowi, to zostanie wyświetlony informujący o tym komunikat. W komunikacie tym znajdować się będzie zapytanie, czy dodać nowego kontrahenta.

      Wciśnięcie przycisku OK. w polu komunikatu powodować będzie dodanie nowego kontrahenta do kartoteki kontrahentów i wyświetlenie strony z polami edycyjnymi przeznaczonymi na dane tego kontrahenta. W takiej sytuacji należy wprowadzić dane kontrahenta do pól edycyjnych, oraz zapisać wprowadzone informacje. Po wykonaniu tych czynności nastąpi powrót do poprzednio edytowanej strony, a pola edycyjne Producent (NIP), Nazwa producenta i Adres producenta będą wypełnione przez program wprowadzonymi podczas edycji kontrahenta danymi.

  2. Otworzenie kartoteki kontrahentów i wyszukanie w niej odpowiedniego kontrahenta.

    Należy wykonać następujące czynności:

    • Wcisnąć przycisk oznaczony trzema kropkami, znajdujący się z prawej strony omawianego pola edycyjnego.

      Zostanie otworzona kartoteka kontrahentów.

    • Wyszukać odpowiednią pozycję kartoteki. Można skorzystać przy tym z funkcji szukającej: wpisać do pola Szukaj fragment indeksu podmiotu lub jego NIP-u lub jego nazwy (w przypadku firmy) / nazwiska (w przypadku osoby), a następnie wcisnąć przycisk Szukaj.

    • Jeżeli w kartotece nie ma adresu danego podmiotu, należy go do niej wprowadzić. W tym celu należy dodać nową pozycję do kartoteki za pomocą funkcji Dodaj, wpisać dane do pól edycyjnych, oraz zapisać wprowadzone informacje za pomocą przycisku Zapisz i wyjdź.

    • Następnie należy wybrać wyszukaną (ew. dodaną) pozycję za pomocą myszy oraz wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz.

    Po wykonaniu opisanych wyżej czynności program wpisze do pola edycyjnego Producent (NIP) NIP lub kod identyfikacyjny wyszukanego kontrahenta, oraz wypełni pola edycyjne Nazwa producenta i Adres producenta danymi tego kontrahenta, pobranymi z odpowiednich pól kartoteki.

Obok omawianego pola znajduje się przycisk Pokaż dane kontrahenta, oznaczony ikoną . Działanie tego przycisku jest następujące:

  • Jeżeli nie zostało wypełnione pola edycyjne Producent (NIP), to wciśnięcie przycisku Pokaż dane kontrahenta spowoduje dodanie nowego kontrahenta do kartoteki kontrahentów i wyświetlenie strony z polami edycyjnymi przeznaczonymi na jego dane.

    Po wprowadzeniu danych kontrahenta oraz zapisaniu wprowadzonych informacji, nastąpi powrót do poprzednio edytowanej strony, a pola edycyjne Producent (NIP), Nazwa producenta i Adres producenta będą wypełnione przez program wprowadzonymi podczas edycji kontrahenta danymi.

  • Jeżeli wypełnione zostało pole edycyjne Producent (NIP), a program odnalazł kontrahenta na podstawie dokonanego wpisu, to wciśnięcie przycisku Pokaż dane kontrahenta spowoduje wyświetlenie strony zawierającej pola edycyjne z danymi wyszukanego kontrahenta, pamiętanymi w kartotece.

    Jeżeli operator programu dokona zmian w danych kontrahenta, to po zapisaniu tych zmian nastąpi powrót do poprzednio edytowanej strony, a pola edycyjne Nazwa producenta i Adres producenta będą miały uaktualnioną zawartość.

  • Jeżeli wypełnione zostało pole edycyjne Producent (NIP), a program nie odnalazł kontrahenta na podstawie dokonanego wpisu, to wciśnięcie przycisku Pokaż dane kontrahenta spowoduje dodanie nowego kontrahenta do kartoteki kontrahentów i wyświetlenie strony z polami edycyjnymi przeznaczonymi na jego dane, przy czym dokonany w poprzednim oknie wpis do pola Producent (NIP) (oraz ewentualnie wpis do pola Nazwa producenta) zostanie przepisany przez program do odpowiedniego pola edycyjnego.

    Po uzupełnieniu danych kontrahenta oraz zapisaniu wprowadzonych informacji, nastąpi powrót do poprzednio edytowanej strony, a pola edycyjne Nazwa producenta i Adres producenta będą wypełnione przez program wprowadzonymi podczas edycji kontrahenta danymi.

W tej kolumnie podany jest numer NIP (lub zastępczy kod identyfikacyjny) producenta wyposażenia.

12

prod_nazwa

varchar(100)

 

 

 

Nazwa producenta

To pole jest przeznaczone na nazwę producenta rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Producent (NIP).

Producent (Nazwa)

W tej komumnie pokazywana jest nazwa producenta wyposażenia.

13

prod_adres

varchar(100)

 

 

 

Adres producenta

To pole jest przeznaczone na adres producenta rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Producent (NIP).

Producent (Adres)

W tej komumnie pokazywany jest adres producenta wyposażenia.

14

serwis_nip

varchar(17)

 

 

 

Serwisant (NIP)

To pole jest przeznaczone na NIP (lub zastępczy kod identyfikacyjny) serwisanta rejestrowanego wyposażenia.

Nie ma konieczności rejestrowania danych serwisanta wyposażenia w ewidencji składników majątkowych.

Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Producent (NIP).

W tej kolumnie podany jest numer NIP (lub zastępczy kod identyfikacyjny) serwisanta wyposażenia.

15

serwis_nazwa

varchar(100)

 

 

 

Nazwa serwisanta

To pole jest przeznaczone na nazwę serwisanta rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Producent (NIP).

W tej kolumnie znajduje się nazwa serwisanta.

16

serwis_adres

varchar(100)

 

 

 

Adres serwisanta

To pole jest przeznaczone na adres serwisanta rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Producent (NIP).

W tej kolumnie znajduje się adres serwisanta.

17

prod_data

date

 

 

 

Data produkcji

Pole to jest przeznaczone na datę produkcji rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

W tej kolumnie podana jest data produkcji wyposażenia.

18

prod_nr

varchar(50)

 

 

 

Nr seryjny/fabryczny

Do tego pola można wpisać numer seryjny rejestrowanego wyposażenia, nadany przez producenta wyposażenia.

Nr seryjny

W tej kolumnie pokazywany jest numer seryjny wyposażenia.

19

czy_sprawny

int2

1

 

Sprawność

Na tym polu program podpowiada dla nowych pozycji: Sprawne. Stan tego przełącznika jest bardzo ważnym elementem opisu wyposażenia. Po stwierdzeniu uszkodzenia, przekazaniu urządzenia do naprawy oraz po wykonaniu naprawy należy koniecznie zmienić wpis w tym polu.

Wpis w tej kolumnie informuje o stanie sprawności danego wyposażenia.

Id.

Tytuł

0

Uszkodzone

1

Sprawne

2

Zgłoszono uszkodzenie

3

Potwierdzono uszkodzenie

4

W naprawie

20

opis_uszkodzenia

tekst

 

 

 

Opis uszkodzenia

Jeżeli wyposażenie zostało uszkodzone, w tym polu można dokładnie opisać, na czym polega to uszkodzenie.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

W tej kolumnie znajduje się opis uszkodzenia.

21

stan

stan01

 

 

 

Aktualny

Przełącznik ten jest wstępnie zaznaczany dla wszystkich nowych pozycji. Jeżeli pozycja po pewnym czasie przestaje być aktualna, nie należy jej kasować, lecz jedynie usunąć zaznaczenie tego przełącznika.

A

W tej kolumnie pokazywany jest stan danej pozycji:

pozycja aktualna

pozycja nieaktualna

22

opis_param

tekst

 

 

 

Parametry podstawowe

W tym polu można opisać parametry rejestrowanego wyposażenia. Parametry te są zależne od typu przedmiotu / urządzenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

Param. podstawowe

W tej kolumnie podane są parametry podstawowe wyposażenia. Parametry te są zależne od typu przedmiotu / urządzenia.

23

opis_elem

tekst

 

 

 

Wykaz elementów

To pole edycyjne jest przeznaczone dla wyposażenia składającego się z kilku/wielu elementów. Można do niego wpisać listę elementów wchodzących w skład danego urządzenia / przedmiotu. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

W tej kolumnie podany jest wykaz elementów wchodzących w skład danego wyposażenia.

24

opis_zakr_pom

tekst

 

 

 

Zakres pomiarowy

To pole edycyjne jest wykorzystywane podczas rejestrowania urządzeń pomiarowych. Można do niego wpisać zakres pomiarowy rejestrowanego urządzenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

Wpis w tej kolumnie ma sens w przypadku, gdy składnik majątku jest urządzeniem pomiarowym. Znajduje się tu informacja na temat zakresu pomiarowego danego urządzenia.

25

opis_dokladnosc

tekst

 

 

 

Dokładność przyrządu

To pole edycyjne jest wykorzystywane podczas rejestrowania urządzeń pomiarowych. Można do niego wpisać zakres pomiarowy rejestrowanego urządzenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

Dokładność

Wpis w tej kolumnie ma sens w przypadku, gdy składnik majątku jest urządzeniem pomiarowym. Znajduje się tu informacja na temat dokładności danego urządzenia.

26

nr_inw

varchar(50)

 

 

 

Nr inwentarzowy (księgowość)

Do tego pola można wpisać numer, pod którym zaksięgowany jest rejestrowany składnik majątkowy. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Nr inwentarzowy

W tej kolumnie znajduje się numer, pod którym zaksięgowany jest rejestrowany składnik majątkowy.

27

zakup_data

date

 

 

 

Data pozyskania/zakupu

Pole to jest przeznaczone na datę zakupu lub otrzymania rejestrowanego wyposażenia. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

Data zakupu

W tej kolumnie podana jest data zakupu (otrzymania) wyposażenia.

28

zakup_opis

tekst

 

 

 

Opis pozyskania/zakupu

Na tym polu można opisać sposób pozyskania wyposażenia, wpisując np. numer faktury zakupu lub numer umowy. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Opis zakupu

W tej kolumnie podany jest opis zakupu, np. numer faktury zakupu lub numer umowy pozyskania wyposażenia.

29

ot_data

date

 

 

 

Data przyjęcia do użytkowania

Do tego pola można wprowadzić datę, od której urządzenie jest gotowe do pracy. Oznacza to, że przed ustalonym na tym polu dniem zostały wykonane wszystkie niezbędne sprawdzenia i kontrole rejestrowanego wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Data przyjęcia

W tej kolumnie podana jest data przyjęcia do użytkowania danego składnika majątku.

30

ot_opis

tekst

 

 

 

Opis przyjęcia do użytkowania

Na tym polu można wpisać oznaczenie dokumentu decydującego o dopuszczeniu do użytkowania, np. numer protokołu sprawdzenia zgodności z normą. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

Opis przyjęcia

W tej kolumnie podany jest opis przyjęcia do użytkowania, np. numer protokołu sprawdzenia zgodności z normą.

31

ot_stan

varchar(6)

 

 

 

Stan przyjęcia do użytkowania

Do tego pola można wprowadzić, poprzez wybór ze słownika, stan rejestrowanego wyposażenia w chwili przyjęcia go do użytkowania. Wykorzystywany podczas edycji tego pola słownik Stan przyjęcia może być edytowany za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Słowniki pozostałe.

Stan przyjęcia

W tej kolumnie pokazywany jest stan wyposażenia w chwili przyjęcia do użytkowania.

32

ot_sprawdzajacy

varchar(15)

 

 

 

Osoba sprawdzająca

Do tego pola należy wprowadzić nazwisko osoby sprawdzającej urządzenie pod kątem zgodności z normą i dopuszczającej je do pracy.

Kliknięcie strzałki znajdującej się obok tego pola powoduje otworzenie słownika zawierającego listę wszystkich osób prowadzących dany rejestr ewidencji składników majątkowych (osoby te zostały ustalone za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry) - można wybrać z tej listy odpowiednią osobę.

Przycisk oznaczony umożliwia wprowadzenia do pola imienia i nazwiska tej osoby, która jest aktualnie zalogowana, czyli aktualnego operatora programu.

Kliknięcie znajdującego się obok przycisku oznaczonego trzema kropkami powoduje otworzenie kartoteki personelu - można w niej wyszukać odpowiednią osobę, oraz pobrać jej dane do omawianego pola.

Uwaga

Do rejestracji osób odpowiadających za wybrane aspekty pracy wyposażenia (np. za naprawy) służy funkcja Osoby.

Sprawdzający

W tej kolumnie podane są dane osoby sprawdzającej urządzenie pod kątem zgodności z normą i dopuszczającej je do pracy.

33

lt_data

date

 

 

 

Data likwidacji

Pole Data likwidacji dla nowo rejestrowanych pozycji powinno pozostać niewypełnione, należy wypełnić je dopiero podczas usuwania danego wyposażenia z Ewidencji składników majątkowych. Należy wpisać do niego datę wykonania operacji likwidacji. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza .

Uwaga

Usunięcie wyposażenia z Ewidencji składników majątkowych polega na zmianie wpisu do pola Aktualny na Nieaktualne.

W tej kolumnie podana jest data likwidacji.

34

lt_opis

tekst

 

 

 

Opis likwidacji

Pole Opis likwidacji dla nowo rejestrowanych pozycji powinno pozostać niewypełnione, należy wypełnić je dopiero podczas usuwania danego wyposażenia z Ewidencji składników majątkowych. Do tego pola należy wpisać oznaczenie dokumentu decydującego o likwidacji wyposażenia, np. numer protokołu.

Uwaga

Usunięcie wyposażenia z Ewidencji składników majątkowych polega na zmianie wpisu do pola Aktualny na Nieaktualne.

W tej kolumnie podany jest opis likwidacji,np. numer protokołu decydującego o likwidacji wyposażenia.

35

usyt_gkom1_id

varchar(10)

 

 

 

Usytuowanie

Do pola Usytuowanie należy wprowadzić nazwę komórki organizacyjnej, która ma na stanie rejestrowane wyposażenie. Słownik przy tym polu zawiera listę komórek organizacyjnych wprowadzonych przez administratora za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry.

W tej kolumnie znajduje się symbol komórki organizacyjnej, w której znajduje się dane wyposażenie.

36

usyt_opis

varchar(100)

 

 

 

Opis usytuowania

W tym polu należy wpisać lokalizację urządzenia, np. numer pokoju.

W tej kolumnie znajduje się informacja na temat lokalizacji danego wyposażenia.

37

mprac1_pesel

varchar(15)

 

 

 

Osoba odpowiedzialna

Do pola Osoba odpowiedzialna należy wprowadzić imię i nazwisko osoby, która odpowiada za rejestrowany składnik majątku.

Kliknięcie strzałki znajdującej się obok tego pola powoduje otworzenie słownika zawierającego listę wszystkich osób prowadzących dany rejestr ewidencji składników majątkowych (osoby te zostały ustalone za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry) - można wybrać z tej listy odpowiednią osobę.

Przycisk oznaczony umożliwia wprowadzenia do pola imienia i nazwiska tej osoby, która jest aktualnie zalogowana, czyli aktualnego operatora programu.

Kliknięcie znajdującego się obok przycisku oznaczonego trzema kropkami powoduje otworzenie kartoteki personelu - można w niej wyszukać odpowiednią osobę, oraz pobrać jej dane do omawianego pola.

Uwaga

Do rejestracji osób odpowiadających za wybrane aspekty pracy wyposażenia (np. za naprawy) służy funkcja Osoby.

Odpowiedzialny

W tej kolumnie podane jest nazwisko osoby odpowiedzialnej za dany składnik majątku.

38

opis_dok

tekst

 

 

 

Wymagane dokumenty

To pole edycyjne jest wykorzystywane w przypadku rejestracji urządzeń, wymagających pisemnego potwierdzenia sprawności (np. konieczna jest okresowa legalizacja). W takiej sytuacji do tego pola edycyjnego należy wpisać listę dokumentów jakie są konieczne do potwierdzenia sprawności urządzenia.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

Kolumna ta powinna posiadać wpis w przypadku urządzeń, wymagających pisemnego potwierdzenia sprawności. Znajduje się w niej lista dokumentów, które są konieczne do potwierdzenia sprawności urządzenia.

39

kat_nr_prod

varchar(50)

 

 

 

Nr katalog. producenta

Do tego pola można wpisać numer katalogowy producenta wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

W tej kolumnie znajduje się numer katalogowy producenta.

40

kat_nr_dost

varchar(50)

 

 

 

Nr katalog. dostawcy

Do tego pola można wpisać numer katalogowy dostawcy wyposażenia. Nie ma konieczności wypełniania tego pola.

W tej kolumnie znajduje się numer katalogowy dostawcy.

41

ilosc

numeric(15,2)

 

 

 

Ilość

Do tego pola edycyjnego należy wpisać liczbę sztuk rejestrowanego wyposażenia.

W tej kolumnie znajduje się ilość.

42

webdav

varchar(100)

 

 

 

F

Folder załączników.

Kliknięcie ikony wyświetlanej w tej kolumnie powoduje otworzenie (w oddzielnym oknie przeglądarki) strony repozytorium plików, na której można odszukać pliki załączników do danej pozycji.


Klucze obce

Lp

Nazwa klucza

Kolumna lokalna

Tabela obca

Kolumna obca

onUpdate

onDelete

1

mmaj1_prod_nip_fkey

prod_nip

mknt1

nip

cascade

setnull

2

mmaj1_usyt_gkom1_id_fkey

usyt_gkom1_id

grej1

dok_sym

cascade

setnull

3

mmaj1_mprac1_pesel_fkey

mprac1_pesel

mprac1

pesel

cascade

restrict

4

mmaj1_ot_sprawdzajacy_fkey

ot_sprawdzajacy

mprac1

pesel

cascade

restrict

5

mmaj1_dok_sym_fkey

dok_sym

grej1

dok_sym

cascade

restrict


Zależności

Lp

Nazwa klucza

Kolumna obca

Tabela pierwotna

Kolumna pierwotna

onUpdate

onDelete

1

mmajhist1_mmaj1_id_fkey

mmaj1_id

mmajhist1

mmaj1_id

cascade

cascade

2

mmajkont1_mmaj1_id_fkey

mmaj1_id

mmajkont1

mmaj1_id

cascade

cascade

3

mmajodp1_mmaj1_id_fkey

mmaj1_id

mmajodp1

mmaj1_id

cascade

cascade


Indeksy

Lp

Nazwa

Unikalny

Kolumny

1

mmaj1_dok_nr_key

Tak

dok_nr


Menu (funkcje)

Lp

Nazwa

Tytuł / Opis

1

pobierz

Pobierz

Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza.

2

show

Pokaż szczegóły

Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji.

3

dodaj

Dodaj

Dodaje nową pozycję.

4

kopiuj

Duplikuj

Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje.

5

edytuj

Edytuj

Otwiera wybraną pozycję do edycji.

6

usun

Usuń

Kasuje wybraną pozycję.

7

shist2

Historia zmian

Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji).

Uwaga

Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.

8

printListaE

Wydrukuj listę

Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie).

Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj).

9

printUst

Ustawienia wydruku

Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji.

10

printEksport

Eksportuj dane

Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji.

11

printImport

Importuj dane

Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych.

12

mmajhist1

Historia

Funkcja ta pozwala rejestrować informacje na temat zdarzeń i czynności związanych z danym wyposażeniem: rodzaj wykonanej czynności (naprawa, sprawdzenie, wzorcowanie, legalizacja, ...), termin jej wykonania oraz dane osoby wykonującej tę czynność.

Patrz opis funkcji.

13

mmajkont1

Kontrole

Funkcja ta pozwala ustalić, jakie kontrole (sprawdzenia, wzorcowania, legalizacje) są niezbędne, aby zapewnić poprawną pracę danego urządzenia, oraz jaka jest wymagana częstotliwość przeprowadzenia poszczególnych kontroli.

Patrz opis funkcji.

14

mmajodp1

Osoby

Funkcja ta pozwala ustalić, kto jest odpowiedzialny za określone aspekty pracy danego urządzenia (np. obsługa, naprawa, kontrola sprawności, itp.).

Patrz opis funkcji.

15

mmajuszk1

Zgłoś uszkodzenie

Funkcja ta pozwala zgłosić uszkodzenie danego wyposażenia.

Patrz opis funkcji.

16

mmajrez1

Rezerwacje

Funkcja ta pozwala rezerwować dane wyposażenie. Rejestrowane są: terminy rezerwacji danego wyposażenia i dane rezerwujących.

Patrz opis funkcji.

Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:09