Tabela: mknt1 - Kontrahenci, adresy

Kartoteka kontrahentów służy do przechowywania danych adresowych kontrahentów, klientów, urzędów oraz instytucji.


Kolumny

Lp

Nazwa

Typ SQL

 

Domyślnie

Warunek

Tytuł / opis

1

mknt1_id

serial4

 

 

Id kontrahenta

2

nip

nip

 

 

NIP (kod)

Pole to nie może pozostać niewypełnione - numer NIP powinien jednoznacznie identyfikować kontrahenta w kartotece.

Jeżeli nie jest znany NIP podmiotu, należy do tego pola wprowadzić zastępczy kod identyfikacyjny poprzez wciśnięcie znajdującego się obok przycisku (spowoduje to automatyczne wypełnienie tego pola kodem zastępczym o postaci: KOD#####, gdzie # oznacza cyfrę).

Uwaga

Jeżeli administator podczas konfiguracji programu w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Obieg dokumentów zaznaczył przełącznik Ścisła kontrola numeru NIP, to przycisk jest nieaktywny, a program uniemożliwia zapisanie kontrahenta z wpisanym nieprawidłowym NIP-em.

NIP

W tej kolumnie znajduje się NIP kontrahenta lub zastępczy kod identyfikacyjny.

3

regon

varchar(11)

 

 

 

REGON

Do tego pola można wpisać REGON kontrahenta (o ile posiada).

4

pesel

varchar(15)

 

 

 

PESEL

Do tego pola można wpisać PESEL kontrahenta (o ile posiada).

5

krs

krs

 

 

 

KRS

Do tego pola można wpisać numer KRS kontrahenta (o ile posiada).

Znajdująca się przy tym polu ikonka umożliwia automatyczne sprawdzenie numeru KRS w bazie internetowej. Po jej kliknięciu uruchamiana jest operacja wyszukiwania w bazie internetowej numeru KRS wpisanego do omawianego pola edycyjnego. Jeżeli podany KRS zostanie odnaleziony w bazie, w nowym oknie przeglądarki zostaną wyświetlone dane podmiotu związanego z tym numerem.

6

indeks

varchar(15)

 

 

 

Indeks

Do tego pola można wpisać skrótowe oznaczenie kontrahenta, mające na celu ułatwienie identyfikacji / wyszukania tego kontrahenta. Indeksem może być skrót nazwy kontrahenta lub inna nazwa zrozumiała dla użytkowników programu.

W tej kolumnie wyświetlany jest indeks kontrahenta (pamiętany na polu edycyjnym Indeks), mający na celu ułatwienie identyfikacji / wyszukania kontrahenta. Indeksem może być skrót nazwy kontrahenta lub inna nazwa zrozumiała dla użytkowników programu.

7

typ

int4

0

 

Osoba fizyczna

Ten przełącznik należy zaznaczyć, jeżeli dany kontrahent jet osobą fizyczną. W przypadku firmy przełącznik ten powinien pozostać niezaznaczony.

Id.

Tytuł

0

Kontrahent nie będący osobą fizyczną

1

Osoba fizyczna

8

nazwa

varchar(100)

 

 

Nazwa

Pole to jest widoczne tylko dla kontrahentów nie będących osobą fizyczną (nie został zaznaczony przełącznik Osoba fizyczna).

Należy do niego wpisać nazwę kontrahenta. Pole to nie może pozostać niewypełnione.

W tej kolumnie znajduje się nazwa kontrahenta (w przypadku firmy) lub imię (imiona) i nazwisko kontrahenta (jeżeli kontrahent jest osobą fizyczną).

9

nazwisko

nazwisko

 

 

 

Nazwisko

Pole to jest widoczne tylko dla kontrahentów będących osobą fizyczną (posiadających zaznaczony przełącznik Osoba fizyczna).

Należy do niego wpisać nazwisko kontrahenta. Pole to nie może pozostać niewypełnione.

Jeżeli kontahentem jest osoba fizyczna, to w tej kolumnie pokazywane jest nazwisko tej osoby.

10

imie

imie

 

 

 

Imię

Pole to jest widoczne tylko dla kontrahentów będących osobą fizyczną (posiadających zaznaczony przełącznik Osoba fizyczna).

Do tego pola można wprowadzić imię kontrahenta.

W tej kolumnie znajduje się imię kontrahenta.

11

imie2

imie

 

 

 

Drugie imię

Pole to jest widoczne tylko dla kontrahentów będących osobą fizyczną (posiadających zaznaczony przełącznik Osoba fizyczna).

Do tego pola można wprowadzić drugie imię kontrahenta.

12

stan

stan01

 

 

 

Aktualny

Przełącznik ten jest wstępnie zaznaczany dla wszystkich nowych pozycji. Jeżeli pozycja po pewnym czasie przestaje być aktualna, nie należy jej kasować, lecz jedynie usunąć zaznaczenie tego przełącznika.

A

W tej kolumnie pokazywany jest stan danej pozycji:

pozycja aktualna

pozycja nieaktualna

13

karta

varchar(20)

 

 

 

Karta

Do tego pola można wpisać (o ile istnieje) numer klienta/kontrahenta wg systemu ewidencji obowiązującego w firmie / urzędzie przed wdrożeniem programu.

W tej kolumnie pokazywany jest (o ile istnieje) numer klienta/kontrahenta wg systemu ewidencji obowiązującego w firmie / urzędzie przed wdrożeniem programu.

14

webdav

webdav

 

 

 

F

Kliknięcie ikony wyświetlanej w tej kolumnie powoduje otworzenie (w oddzielnym oknie przeglądarki) strony repozytorium plików, na której można odszukać pliki załączników danej pozycji. Patrz także temat Repozytorium plików.

Niekiedy w tej kolumnie z prawej strony ikony pojawia się ikona , umożliwiająca dostęp do lokalnego repozytorium plików. Sytuacja taka została objaśniona w temacie: Repozytoria plików.

15

a_kraj

a_kraj

 

 

 

Kraj

Na tym polu program podpowiada wpis: Polska.

Można do niego wprowadzić inną nazwę kraju, poprzez wybór odpowiedniego wpisu ze słownika.

16

a_gus

a_gus

 

 

 

TERYT

To pole jest przeznaczone na kod TERYT klasyfikacji podziału terytorialnego kraju, odpowiedni dla wprowadzanego adresu.

Radzimy, aby zawsze wprowadzać dane adresowe w sposób zalecany przez autorów oprogramowania. Sposób ten został opisany przy okazji omawiania pola edycyjnego Kod pocztowy. W takiej sytuacji program wypełnia pole TERYT bez udziału użytkownika programu, na podstawie wpisów dokonanych do pól edycyjnych Kod pocztowy i Miejscowość.

Użytkownik może także wypełnić to pole samodzielnie. Można po prostu wpisać do pola odpowiedni kod, można też wyszukać odpowiedni kod za pomocą słownika otwieranego poprzez kliknięcie strzałki znajdującej się z prawej strony pola.

Po kliknięciu strzałki pojawi się słownik, pozwalający wyszukać odpowiedni kod klasyfikacji TERYT.

  • Najpierw należy na liście z lewej strony słownika wyszukać odpowiednie województwo i wybrać je za pomocą myszy - w prawej części słownika zostaną wyświetlone wszystkie powiaty leżące na terenie wybranego województwa.

  • Następnie należy wybrać z listy z prawej strony słownika odpowiedni powiat - pojawi się drugi (dolny) poziom słownika, a w nim z lewej strony zostaną pokazane gminy leżące na terenie wybranego powiatu.

  • Należy wybrać odpowiednią nazwę gminy z listy za pomocą myszy - w prawej dolnej części słownika zostaną wyświetlone wszystkie miejscowości leżące na terenie wybranej gminy.

  • Należy wybrać odpowiednią nazwę miejscowości z listy oraz wcisnąć przycisk Pobierz znajdujący się pod listami słownika - kod TERYT wybranej miejscowości zostanie wpisany do omawianego pola.

Wciśnięcie przycisku Anuluj oznacza zaniechanie wyszukiwania kodu gminy, wciśnięcie przycisku Skasuj - usunięcie zawartości pola TERYT.

17

a_kod

a_kod

 

 

 

Kod pocztowy

Do tego pola należy wprowadzić kod pocztowy odpowiedni dla wprowadzanego adresu. Kod pocztowy powinien składać się z 5 cyfr rozdzielonych myślnikiem (xx-xxx).

Po wpisaniu do tego pola poprawnego kodu pocztowego (i po zatwierdzeniu wpisu poprzez kliknięcie poza polem edycyjnym), program wprowadzi odpowiadający temu kodowi wpis do pola edycyjnego Poczta. Na podstawie wprowadzonego kodu pocztowego program podpowie także najbardziej prawdopodobne wpisy do pól edycyjnych Miejscowość i TERYT.

Zalecamy, aby zawsze rozpoczynać wypełnianie pól adresowych od dokonania wpisu do pola edycyjnego Kod pocztowy.

Poniżej opisano sposób wypełniania pól adresowych zalecany przez autorów oprogramowania:

  • Wpisać do pola Kod pocztowy odpowiednią wartość kodu.

    Program wpisze odpowiadającą temu kodowi nazwę do pola Poczta, oraz podpowie najbardziej prawdopodobne wpisy na polach Miejscowość i TERYT

  • Sprawdzić nazwę podpowiadaną przez program na polu Miejscowość.

    Jeżeli program podpowiedział niewłaściwą nazwę, wybrać odpowiednią nazwę miejscowości ze słownika uruchamianego poprzez kliknięcie strzałki znajdującej się z prawej strony pola.

    Po zmianie zawartości pola Miejscowość, program zmieni wpis podpowiadany na polu TERYT, by odpowiadał wprowadzonej nazwie miejscowości.

  • Ewentualnie wypełnić pole Ulica, wybierając odpowiednią nazwę ulicy ze słownika dostępnego przy tym polu.

  • Ewentualnie wypełnić pozostałe pola adresowe (Dom, Lokal, Telefon, Fax, E-Mail, WWW), wpisując do nich odpowiednie wartości za pomocą klawiatury.

Kod p.

18

a_poczta

a_poczta

 

 

 

Poczta

To pole jest przeznaczone na nazwę poczty odpowiedniej dla wprowadzanego adresu.

Zalecamy, aby wypełniać to pole poprzez wpisanie odpowiedniej wartości kodu do pola Kod pocztowy. Po wypełnieniu pola Kod pocztowy, program wpisze odpowiadającą temu kodowi nazwę do pola Poczta.

19

a_miejsc

a_miejsc

 

 

 

Miejscowość

To pole jest przeznaczone na nazwę miejscowości.

Zalecamy, aby wypełniać to pole edycyjne poprzez wpisanie odpowiedniej wartości kodu do pola Kod pocztowy.

Po wypełnieniu pola Kod pocztowy, program podpowie na polu Miejscowość nazwę miejscowości odpowiadającą lokalizacji poczty (jest to zazwyczaj największa miejscowość podlegająca pod dany kod pocztowy).

Jednocześnie w słowniku przy omawianym polu znajdą się nazwy wszystkich miejscowości, dla których obowiązuje dany kod pocztowy (wpisany do pola Kod pocztowy). Jeżeli nazwa miejscowości podpowiadana przez program nie odpowiada potrzebom użytkownika, należy zmienić wpis na tym polu, wybierając inną nazwę miejscowości ze słownika znajdującego się przy tym polu.

W tej kolumnie znajduje się nazwa miejscowości.

20

a_ulica

a_ulica

 

 

 

Ulica

To pole jest przeznaczone na nazwę ulicy.

Po wypełnieniu pola Miejscowość, w słowniku przy polu Ulica pojawią się nazwy ulic danej miejscowości, dla których obowiązuje kod pocztowy wpisany do pola Kod pocztowy. Wypełnienie pola Ulica polega w takiej sytuacji na wyborze odpowiedniej nazwy ulicy ze słownika.

W tej kolumnie znajduje się nazwa ulicy.

21

a_dom

a_dom

 

 

 

Dom

Do tego pola można wpisać numer domu.

Dom

W tej kolumnie znajduje się numer domu.

22

a_lokal

a_lokal

 

 

 

Lokal

Do tego pola można wpisać numer lokalu.

Lokal

23

tel

tel

 

 

 

Telefon

Do tego pola można wpisać numer telefonu.

W tej kolumnie znajduje się numer telefonu.

24

fax

fax

 

 

 

Fax

Do tego pola można wpisać numer faxu.

W tej kolumnie znajduje się numer faxu.

25

email

email

 

 

 

E-Mail

Do tego pola można wpisać adres e-mail.

W tej kolumnie znajduje się adres e-mail.

26

www

www

 

 

 

WWW

Do tego pola można wpisać adres strony www.

W tej kolumnie znajduje się adres strony www.

27

czy_platnikvat

taknie

 

 

 

Czy płatnik VAT

Przełącznik ten służy do określenia czy kontrahent jest płatnikiem VAT.

28

rodzaj_dokspr

varchar(6)

 

 

 

Rodzaj dokumentu sprzedaży

W tym polu można wybrać ze słownika rodzaj dokumentu sprzedaży.

29

bezpodpisu_oswiad

taknie

 

 

 

Upoważnienie do wystawiania faktur VAT bez podpisu odb.

Ten przełącznik należy zaznaczyć, jeżeli kontrahent upoważnił nas do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.

30

bezpodpisu_dataw

date

 

 

 

Termin upływu ważności upoważnienia

W tym polu można wprowadzić datę kiedy upływa termin ważności upoważnienia.

31

cena_sprzedaz

varchar(6)

 

 

 

Preferowana cena sprzedaży

Do tego pola można wprowadzić preferowaną cenę sprzedaży.

32

rabat

numeric(6,3)

0

 

Rabat %

Do tego pola można wprowadzić rabat przysługujący danemu kontrahentowi - określony w procentach.

33

cena_zakup

varchar(6)

 

 

 

Preferowana cena zakupu

Do tego pola można wprowadzić preferowaną cenę zakupu.

34

spos_zap

varchar(6)

 

 

 

Sposób zapłaty

W tym polu można wybrać ze słownika, sposób zapłaty.

35

termin_zap

int4

0

 

Termin zapłaty (dni)

W tym polu można wprowadzić liczbę w daniach, kiedy upływa termin zapłaty.

36

bank_bank

varchar(20)

 

 

 

Nazwa banku

Do tego pola można wprowadzić nazwę banku kontrahenta poprzez wybór odpowiedniej wartości ze słownika. Słownik przy tym polu zawiera pozycje ustalone za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Banki.

37

bank_rach

nrb

 

 

 

Numer rachunku

Do tego pola można wprowadzić numer rachunku bankowego. Numer powinien być wpisany w formacie NRB lub IBAN. Szczegóły dotyczące formatu na stronach wikipedii.

W tej kolumnie znajduje się numer rachunku bankowego w formacie NRB lub IBAN.

38

ust_kredyt

taknie

 

1

 

Kontrola dopuszczalnego salda należności (kredyt kupiecki)

Do tego pola można wprowadzić liczbę (limit) do jakiej kwoty będzie udzielany kredyt kupiecki.

39

kredyt

numeric(15,2)

0

 

Dopuszczalna kwota kredytu (limit)

W tym polu można wprowadzić liczbę określającą dopuszczalną kwotę kredytu (limit).

40

spos_odb

varchar(6)

 

 

 

Sposób odbioru

W tym polu można zaznaczyć poprzez wybór ze słownika, sposób odbioru.

41

opiekun

varchar(15)

 

 

 

Pracownik opiekujący się kontrahentem

Do tego pola można wprowadzić dane pracownika odpowiedzialnego za kontakty z kontrahentem (opiekującego się kontrahentem).

Słownik przy tym polu zawiera listę pracowników podmiotu - właściciela programu.

Wciśnięcie przycisku powoduje wpisanie do tego pola imienia i nazwiska aktualnie zalogowanego użytkownika programu.

Kliknięcie znajdującego się obok przycisku oznaczonego trzema kropkami powoduje otworzenie kartoteki personelu - możliwe jest wyszukanie odpowiedniego pracownika w kartotece i pobranie jego nazwiska.

42

knt_zw

varchar(17)

 

 

 

Kontrahent związany

43

rzpk1_konto

varchar(20)

 

 

 

Konto księgowe

44

filtr1

varchar(10)

 

 

 

Filtr 1

Pole to może być wykorzystywane do zaawansowanego wyszukiwania kontrahentów.

W tej kolumnie znajduje się wpis umożliwiający zaawansowane wyszukiwanie kontrahenta.

45

filtr2

varchar(10)

 

 

 

Filtr 2

Pole to może być wykorzystywane do zaawansowanego wyszukiwania kontrahentów.

W tej kolumnie znajduje się wpis umożliwiający zaawansowane wyszukiwanie kontrahenta.

46

wyjasnij

wyjasnij

 

 

 

Do wyjaśnienia

Zaznaczenie tego przełącznika sygnalizuje, że dane związane z tą pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień.

W

Znaczek w tej kolumnie oznacza, że informacje związane z daną pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień (dla danej pozycji został zaznaczony przełącznik Do wyjaśnienia).

47

uwagi

tekst

 

 

 

Uwagi

Przeznaczone jest na dodatkowe opisy klienta / kontrahenta.

48

mknt_klas1_kod

varchar(25)

 

 

 

Kod klasyfikacji

Jeżeli kontrahent został przypisany do określonej gałęzi klasyfikacji podstawowej, to w tej kolumnie pokazywany jest kod tej gałęzi klasyfikacji.

49

zabezp

varchar(1)

 

 

 

Zabezpieczenie

50

kor_stan

kor_stan

 

 

 

Korekta

Przełącznik ten należy zaznaczyć, jeżeli z określonych powodów zostały wprowadzone zmiany w danych kontrahenta (na polach edycyjnych poprzednich zakładek).

51

kor_opis

tekst

 

 

 

Opis korekty

Pole to pozwala wpisać informacje na temat wykonanej korekty. Należy ustalić, zawartość których pól została zmieniona, kiedy i ewentualnie z jakiego powodu.

52

cena_adnotacje

tekst

 

 

 

Adnotacje

Do tego pola można wprowadzić adnotacje na temat kontrahenta.

53

wsp_geo

varchar(50)

 

 

 

Współrzędne geograficzne

54

plik

varchar(254)

 

 

 

Katalog

Do tego pola można wpisać nazwę katalogu przeznaczonego na przechowywanie plików zawierających dokumenty związane z danym klientem/kontrahentem.

55

zrodlo_danych

tekst

 

 

 

Źródło pozyskania danych

Do tego pola można wpisać nazwę lub symbol formularza / ankiety / wniosku, z którego zostały uzyskane dane kontrahenta.

Informacja ta jest niezbędna z punktu widzenia Ustawy o ochronie danych osobowych.

56

a_adres

varchar

 

 

 

Adres

Adres

W tej kolumnie znajduje się adres kontrahenta (nazwa ulicy, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy i nazwa miejscowości).

57

idSys

varchar

 

 

 

Id. sys.

ID

W tej kolumnie znajduje się identyfikator systemowy kontrahenta.

58

peup_id

int4

 

 

 

System PeUP

W polu tym należy wybrać system PeUP, w którym ma być założona skrzynka kontaktowa kontrahenta.

59

tryb

int4

 

 

 

Tryb

W polu tym można wybrać tryb tworzenia powiązania. Zalecane jest skorzystanie z opcji pierwszej.

60

login

varchar(25)

 

 

 

Nazwa użytkownika

W polu tym można wybrać nazwę istniejącej skrzynki skrzynki.


Klucze obce

Lp

Nazwa klucza

Kolumna lokalna

Tabela obca

Kolumna obca

onUpdate

onDelete

1

mknt1_opiekun_fkey

opiekun

mprac1

pesel

cascade

restrict

2

mknt1_mknt_klas1_kod_fkey

mknt_klas1_kod

mknt_klas1

kod

cascade

restrict

3

mknt1_cena_sprzedaz_fkey

cena_sprzedaz

mcena1

mcena1_id

cascade

setnull

4

mknt1_cena_zakup_fkey

cena_zakup

mcena1

mcena1_id

cascade

setnull

5

mknt1_bank_bank_fkey

bank_bank

mbank1

indeks

cascade

setnull


Zależności

Lp

Nazwa klucza

Kolumna obca

Tabela pierwotna

Kolumna pierwotna

onUpdate

onDelete

1

mknt2_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt2

mknt1_id

cascade

cascade

2

mknt3_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt3

mknt1_id

cascade

cascade

3

mknt4_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt4

mknt1_id

cascade

cascade

4

mknt5_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt5

mknt1_id

cascade

cascade

5

mknt6_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt6

mknt1_id

cascade

cascade

6

mknt7_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt7

mknt1_id

cascade

cascade

7

mknt8_mknt1_id_fkey

mknt1_id

mknt8

mknt1_id

cascade

cascade

8

mtowar5_mknt1_nip_fkey

nip

mtowar5

mknt1_nip

cascade

restrict

9

gkon1_nad_nip_fkey

nip

gkon1

nad_nip

cascade

restrict

10

gkon4_nad_nip_fkey

nip

gkon4

nad_nip

cascade

restrict

11

grej2_nad_nip_fkey

nip

grej2

nad_nip

cascade

restrict

12

grej7_nad_nip_fkey

nip

grej7

nad_nip

cascade

restrict

13

gsprawa1_nad_nip_fkey

nip

gsprawa1

nad_nip

cascade

restrict

14

gsprawa2_nad_nip_fkey

nip

gsprawa2

nad_nip

cascade

restrict

15

eklasa1_platnik_nip_fkey

nip

eklasa1

platnik_nip

cascade

restrict

16

elekcja1_platnik_nip_fkey

nip

elekcja1

platnik_nip

cascade

restrict

17

kklasa1_platnik_nip_fkey

nip

kklasa1

platnik_nip

cascade

restrict

18

klekcja1_platnik_nip_fkey

nip

klekcja1

platnik_nip

cascade

restrict

19

mlic1_mknt1_nip_fkey

nip

mlic1

mknt1_nip

cascade

restrict

20

mmaj1_prod_nip_fkey

nip

mmaj1

prod_nip

cascade

setnull

21

mkbz1_mknt1_nip_fkey

nip

mkbz1

mknt1_nip

cascade

restrict

22

mprzel1_mknt1_nip_fkey

nip

mprzel1

mknt1_nip

cascade

restrict

23

mroz1_mknt1_nip_fkey

nip

mroz1

mknt1_nip

cascade

restrict

24

mzam1_mknt1_nip_fkey

nip

mzam1

mknt1_nip

cascade

restrict

25

mzam1_odbiorca_fkey

nip

mzam1

odbiorca

cascade

setnull

26

rdok2_mknt1_nip_fkey

nip

rdok2

mknt1_nip

cascade

restrict

27

rwzor2_mknt1_nip_fkey

nip

rwzor2

mknt1_nip

cascade

restrict

28

cprobka1_wlasc_nip_fkey

nip

cprobka1

wlasc_nip

cascade

restrict

29

cprobka1_import_nip_fkey

nip

cprobka1

import_nip

cascade

restrict

30

czlec1_knt_nip_fkey

nip

czlec1

knt_nip

cascade

restrict

31

czlec1_plat_nip_fkey

nip

czlec1

plat_nip

cascade

restrict

32

czlec2_knt_nip_fkey

nip

czlec2

knt_nip

cascade

restrict


Indeksy

Lp

Nazwa

Unikalny

Kolumny

1

mknt1_nip_key

Tak

nip

2

mknt1_stan_nazwa_key

Nie

stan

nazwa

3

mknt1_nazwisko_imie_key

Nie

nazwisko

imie

4

mknt1_regon_key

Nie

regon

5

mknt1_pesel_key

Nie

pesel

6

mknt1_indeks_key

Nie

indeks

7

mknt1_nazwa_key

Nie

nazwa

8

mknt1_wyjasnij_key

Nie

wyjasnij


Wyzwalacze

Lp

Nazwa

Czas

Typ

Funkcja

Zdarzenia

1

mknt1_trigger

after

row

mknt1_trigger()

insert, update

2

mknt1_trigger_before

before

row

mknt1_trigger_before()

insert, update


Menu (funkcje)

Lp

Nazwa

Tytuł / Opis

1

pobierz

Pobierz

Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza.

2

show

Pokaż szczegóły

Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji.

3

dodaj

Dodaj

Dodaje nowego kontrahenta do kartoteki. Nowy kontrahent jest przez program automatycznie przydzielany do gałęzi klasyfikacji aktualnie wybranej w oknie kartoteki.

Patrz opis pól edycyjnych.

Uwaga

Aby można było dodać nową pozycję do kartoteki, użytkownik powinien posiadać uprawnienie do edycji tej kartoteki (przydzielane za pomocą funkcji Uprawnienia do poleceń, dostępnej w poleceniu administracyjnym Administrator systemu / Użytkownicy), oraz uprawnienie do przydzielania do aktualnie wybranej gałęzi klasyfikacji (przydzielane za pomocą funkcji Uprawnienia do klasyfikacji, dostępnej w tym samym poleceniu).

4

kopiuj

Duplikuj

Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje.

5

edytuj

Edytuj

Otwiera wybraną pozycję do edycji.

6

usun

Usuń

Kasuje wybraną pozycję.

7

shist2

Historia zmian

Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji).

Uwaga

Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.

8

printListaE

Wydrukuj listę

Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie).

Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj).

9

printUst

Ustawienia wydruku

Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji.

10

printEksport

Eksportuj dane

Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji.

11

printImport

Importuj dane

Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych.

12

osoby

Edytuj osoby kontrahenta

Pozwala przeglądać i wprowadzać dane opisujące pracowników kontrahenta. Patrz opis funkcji.

13

adresy

Dodatkowe adresy kontrahenta

Podstawowy adres kontrahenta jest pamiętany na polach edycyjnych opisujących tego kontrahenta. Jeżeli kontrahent posiada więcej niż jeden adres (np. osoba fizyczna ma inny adres zameldowania i inny adres do korespondencji, firma ma adresy kilku lokalizacji / oddziałów), to kolejne adresy kontrahenta można wprowadzać / przeglądać za pomocą omawianej funkcji.

Patrz opis funkcji.

14

konta

Edytuj rachunki bankowe

Dane na temat rachunku bankowego kontrahenta są pamiętane w zakładce Informacje dodatkowe. Jeżeli w naszych rozliczeniach z kontrahentem wykorzystywane są także jego inne konta bankowe, można zapamiętać ich dane za pomocą tej funkcji. Patrz opis funkcji.

15

mknt1Polacz

Połącz kontrahentów

Funkcja ta jest przydatna w sytuacji, gdy określony kontrahent przez niedopatrzenie został wprowadzony do kartoteki kontrahentów dwukrotnie. Jeżeli pozycje kartoteki odpowiadające temu kontrahentowi były wykorzystywane podczas wprowadzania danych do określonych pól edycyjnych programu, nie można tak po prostu usunąć żadnej z tych pozycji.

Sposób postępowania jest następujący:

  • Należy wybrać z listy pozycji kartoteki pierwszą z dwóch pozycji opisujących tego samego kontrahenta. Jeżeli pozycje te różnią się od siebie, należy jako pierwszą wybrać tę pozycję, która ma kompletne dane. Pojawi się menu funkcji dostępnych dla tej pozycji.

  • Wybrać z wyświetlonego menu funkcję Połącz kontrahentów.

  • Wybrać z listy pozycji kartoteki drugą pozycję odpowiadającą temu samemu kontrahentowi. Pojawi się menu funkcji dostępnych dla tej pozycji.

  • Wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz. Program przepisze wszystkie powiązania (w całej bazie danych) dotyczące drugiego z wybranych rekordów do rekordu pierwszego, a następnie skasuje drugi rekord.

Uwaga

Funkcja ta nie przepisuje żadnych danych znajdujących się w polach rekordu.

16

klas1

Klasyfikacja podstawowa

Nowy kontrahent jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja podstawowa umożliwia przydzielenie kontrahenta dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji podstawowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji podstawowej.

Uwaga

W klasyfikacji podstawowej jedną pozycję można przydzielić tylko do jednej gałęzi drzewa klasyfikacji.

Patrz opis funkcji.

17

klas2

Klasyfikacja dodatkowa

Nowy kontrahent jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja dodatkowa umożliwia przydzielenie kontrahenta dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji dodatkowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji dodatkowej.

Patrz opis funkcji.

18

klas3

Klasyfikacja internetowa

Nowy kontrahent jest przez program przydzielany do aktualnie wybranej w oknie polecenia gałęzi klasyfikacji. Funkcja Klasyfikacja internetowa umożliwia przydzielenie kontrahenta dodatkowo do gałęzi drzewa klasyfikacji internetowej, pozwala także usunąć określony przydział do klasyfikacji internetowej.

Patrz opis funkcji.

19

grej2

Pokaż rejestry wg kontrahenta

Pozwala przeglądać i edytować pozycje rejestrów kancelaryjnych związane z danym kontrahentem.

Za pomocą tej funkcji jest otwierane okno Rejestry kancelaryjne, zawierające listę wszystkich pozycji rejestrów przypisanych do danego kontrahenta.

20

gkon1

Pokaż dokumenty wg kontrahenta

Pozwala przeglądać i edytować dokumenty / pisma / kontakty związane z danym kontrahentem.

Za pomocą tej funkcji jest otwierane okno Dokumenty, zawierające listę wszystkich dokumentów / pism / kontaktów przypisanych do danego kontrahenta.

21

gsprawa1

Pokaż sprawy wg kontrahenta

Pozwala przeglądać i edytować sprawy związane z danym kontrahentem.

Za pomocą tej funkcji jest otwierane okno Sprawy, zawierające listę wszystkich spraw związanych z danym kontrahentem.

22

mzam1

Pokaż faktury wg kontrahenta

Pozwala przeglądać i edytować faktury związane z danym kontrahentem. Można także dodawać nowe faktury oraz fiskalizować (drukować na drukarce fiskalnej) faktury.

Za pomocą tej funkcji jest otwierane okno Rejestr faktur, zawierające listę wszystkich faktur związanych z danym kontrahentem.

23

czlec1

Pokaż zlecenia wg kontrahenta

Pozwala przeglądać i edytować zlecenia związane z danym kontrahentem.

Patrz opis funkcji.

24

sk_peup

Załóż skrzynkę kontaktową

Funkcja ta zakłada dla danego kontrahenta skrzynkę kontaktową na Platformie e-Usług Publicznych (na podstawie danych kontrahenta pamiętanych w kartotece).

Po jej uruchomieniu pojawi się okno Załóż skrzynkę kontaktową, posiadające jedno pole edycyjne: System PeUP.

Jeżeli program współpracuje z więcej niż jedną Platformą e-Usług Publicznych, do tego pola należy wprowadzić (poprzez wybór ze słownika) nazwę rejestru odpowiedniego dla Platformy e-Usług Publicznych, na której ma być zakładana skrzynka kontaktowa kontrahenta.

Jeżeli program współpracuje z tylko jedną PeUP, na tym polu podpowiadana jest nazwa rejestru odpowiedniego dla tej platformy.

25

odlaczOdPeup

Odłącz od PeUP

Funkcja ta usuwa usuwa połączenie kontrahenta ze skrzynką kontaktową w PeUP.

26

kontrola

Kontrola stanu danych

Funkcja ta otwiera okno Kontrola stanu danych, pozwalające wyszukać w systemie pozycje (dokumenty / pisma / sprawy), które spełniają kryteria selekcji ustalone za pomocą znajdujących się w tym oknie przełączników.

Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:07