Tabela: grej3 - Struktura organizacyjna, rejestry / Personel

W przypadku importu struktury organizacyjnej z systemu ARIS brane są relacje „należy do (6)”, „zajmuje (210)” oraz „zastępca/zamiennik dla (318)”.


Kolumny

Lp

Nazwa

Typ SQL

 

Domyślnie

Warunek

Tytuł / opis

1

grej3_id

serial4

 

 

Id pozycji

2

grej1_id

int4

 

 

Id symbolu rejestru

3

mprac1_pesel

varchar(15)

 

 

Osoba

Do tego pola należy wprowadzić imię i nazwisko pracownika przypisywanego do komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru.

Słownik przy tym polu zawiera listę pracowników wprowadzonych do kartoteki personelu. Jeżeli kartoteka personelu liczy niezbyt wiele pozycji, najłatwiej wypełnić to pole poprzez wybór odpowiedniej osoby ze słownika.

Jeżeli kartoteka personelu ma wiele pozycji, co utrudnia odnalezienie odpowiedniej osoby na liście, wygodniej podczas wypełniania tego pola posłużyć się przyciskiem oznaczonym trzema kropkami. Po jego wciśnięciu zostanie otworzona kartoteka personelu. Należy za pomocą pól ustalania zakresu wyszukać w niej odpowiedniego pracownika, wybrać go za pomocą myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz.

Wciśnięcie przycisku oznaczonego powoduje wpisanie do pola Osoba imienia i nazwiska pracownika aktualnie zalogowanego do programu.

4

funk_typ

int2

 

9

 

Kompetencje

Na tym polu należy ustalić kompetencje wprowadzanej osoby - kliknąć strzałkę znajdującą się z prawej strony pola Kompetencje (jeżeli strzałka nie jest widoczna, należy po prostu kliknąć to pole). Zawartość tego pola nie ma związku z formalnymi stanowiskami pracowników - należy tu wprowadzić kompetencje istotne z punktu widzenia programu.

5

funkcja

varchar(50)

 

 

 

Stanowisko, funkcja

Pole to nie musi być wypełnione. Można do niego wpisać dodatkowy, pomocniczy opis funkcji pełnionych przez danego pracownika (np.: d/s. ochrony środowiska)

W tej kolumnie pokazywany jest dodatkowy opis funkcji pełnionych przez danego pracownika.

6

zastepca_pesel

varchar(15)

 

 

 

Osoba zastępująca

Do tego pola można wprowadzić imię i nazwisko osoby, która będzie zastępowała wprowadzanego aktualnie pracownika w razie jego nieobecności (urlopu, choroby).

Słownik przy tym polu zawiera listę pracowników wprowadzonych do kartoteki personelu. Jeżeli kartoteka personelu liczy niezbyt wiele pozycji, najłatwiej wypełnić to pole poprzez wybór odpowiedniej osoby ze słownika.

Jeżeli kartoteka personelu ma wiele pozycji, co utrudnia odnalezienie odpowiedniej osoby na liście, wygodniej podczas wypełniania tego pola posłużyć się przyciskiem oznaczonym trzema kropkami. Po jego wciśnięciu zostanie otworzona kartoteka personelu. Należy za pomocą pól ustalania zakresu wyszukać w niej odpowiedniego pracownika, wybrać go za pomocą myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz.

Wciśnięcie przycisku oznaczonego powoduje wpisanie do pola Osoba zastępująca imienia i nazwiska pracownika aktualnie zalogowanego do programu.

7

opis_bip

tekst

 

 

 

Opis w BIP

Do tego pola można wpisać tekst zawierający informacje na temat danego pracownika. Tekst ten następnie będzie publikowany na odpowiedniej stronie serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej, współpracującego z programem.

Podczas wypełniania tego pola można posługiwać się pomocniczymi funkcjami redagowania i formatowania tekstu.

8

grej1_dok_sym

varchar

 

 

 

Symbol

Symbol

W tej kolumnie znajduje się symbol rejestru / stanowiska / komórki organizacyjnej.

9

grej1_nazwa

varchar

 

 

 

Nazwa

Nazwa

W tej kolumnie znajduje się nazwa komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru.


Klucze obce

Lp

Nazwa klucza

Kolumna lokalna

Tabela obca

Kolumna obca

onUpdate

onDelete

1

grej3_mprac1_pesel_fkey

mprac1_pesel

mprac1

pesel

cascade

restrict

2

grej3_zastepca_pesel_fkey

zastepca_pesel

mprac1

pesel

cascade

setnull

3

grej3_grej1_id_fkey

grej1_id

grej1

grej1_id

cascade

cascade


Indeksy

Lp

Nazwa

Unikalny

Kolumny

1

grej3_funkcja_key

Nie

funkcja


Menu (funkcje)

Lp

Nazwa

Tytuł / Opis

1

pobierz

Pobierz

Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza.

2

show

Pokaż szczegóły

Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji.

3

dodaj

Dodaj

Dodaje nową pozycję.

4

kopiuj

Duplikuj

Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje.

5

edytuj

Edytuj

Otwiera wybraną pozycję do edycji.

6

usun

Usuń

Kasuje wybraną pozycję.

7

shist2

Historia zmian

Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji).

Uwaga

Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.

8

printListaE

Wydrukuj listę

Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie).

Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj).

9

printUst

Ustawienia wydruku

Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji.

10

printEksport

Eksportuj dane

Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji.

11

printImport

Importuj dane

Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych.

Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:08