Tabela: grej1 - Struktura organizacyjna, rejestry

Polecenie Struktura organizacyjna, rejestry pozwala ustalić strukturę organizacyjną właściciela programu. Patrz także tematy:

W oknie polecenia wyświetlana jest lista wszystkich wprowadzonych komórek, stanowisk i rejestrów, stanowiących elementy struktury organizacyjnej właściciela programu.

Na drzewie poleceń programu, bezpośrednio pod nazwą polecenia, znajduje się lista tych jednostek struktury organizacyjnej (komórek, stanowisk i rejestrów), które znajdują się na najwyższym poziomie w hierarchii podmiotu (nie mają jednostki nadrzędnej, czyli mają niewypełnione pole Podlega pod). Każda gałąź odpowiadająca takiej jednostce posiada z kolei podgałęzi pozwalające zapoznać się z jej jednostkami podległymi, personelem i innymi informacjami opisującymi stanowisko, komórkę, rejestr.

Patrz także:

Adnotacje techniczne:

W przypadku importu struktury organizacyjnej z systemu ARIS brane są obiekty „jednostka organizacyjna (43)” oraz „stanowisko (45)”. Do ustalenia kto jest rodzicem brane są relacje „jest nadrzędny (3)”, „składa się z (7)” oraz „jest zwierzchni dyscyplinarnie (9)”. Przy czym relacja „9” ma wyższy priorytet.


Kolumny

Lp

Nazwa

Typ SQL

 

Domyślnie

Warunek

Tytuł / opis

1

grej1_id

serial4

 

 

Id

W tej kolumnie pokazywany jest systemowy identyfiktor danej komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru.

2

dok_sym

varchar(10)

 

 

 

Symbol

Do tego pola należy wpisać symbol identyfikujący jednoznacznie dany rejestr / stanowisko / komórkę organizacyjną.

Symbol

W tej kolumnie znajduje się symbol rejestru / stanowiska / komórki organizacyjnej.

3

typ

varchar(6)

 

 

Typ struktury/rejestru

Pole to musi być wypełnione. Należy do niego wprowadzić typ dodawanej jednostki struktury organizacyjnej (komórka organizacyjna, stanowisko lub określony typ rejestru), poprzez wybór odpowiedniej wartości ze słownika, otwieranego za pomocą strzałki znajdującej się z prawej strony tego pola.

Typ

W tej kolumnie znajduje się skrócona nazwa typu pozycji. Najczęściej występujące skróty:

  • oK - Komórka organizacyjna

  • oS - Stanowisko

  • kp - Rejestr korespondencji przychodzącej

  • kw - Rejestr korespondencji wychodzącej

  • p - Rejestr uchwał, zarządzeń i wniosków

  • s - Rejestr skarg i wniosków

  • u - Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw

  • zp - Rejestr zamówień publicznych

  • i - Inne rodzaje rejestrów

4

nazwa

varchar(100)

 

 

Nazwa

Do tego pola należy wprowadzić nazwę komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru.

Uwaga

Zalecamy, aby nazwa stanowiska zawierała symbol komórki organizacyjnej nadrzędnej dla danego stanowiska. Jest to szczególnie ważne, jeżeli w różnych komórkach organizacyjnych istnieją stanowiska o tych samych nazwach (np. kierownik, referent).

Nazwa

W tej kolumnie znajduje się nazwa komórki organizacyjnej / stanowiska / rejestru.

5

stan

stan01

 

 

 

Aktualny

Przełącznik ten jest wstępnie zaznaczany dla wszystkich nowych pozycji. Jeżeli pozycja po pewnym czasie przestaje być aktualna, nie należy jej kasować, lecz jedynie usunąć zaznaczenie tego przełącznika.

A

W tej kolumnie pokazywany jest stan danej pozycji:

pozycja aktualna

pozycja nieaktualna

6

rwa_kod

varchar(25)

 

 

 

Symbol JRWA

Pole to należy wypełnić tylko wtedy, gdy dany rejestr obsługuje określonego typu sprawy - należy wprowadzić do niego symbol JRWA tych spraw. Można wpisać do tego pola odpowiedni kod za pomocą klawiatury, można także podczas wypełniania pola posłużyć się przyciskiem oznaczonym trzema kropkami. Po wciśnięciu tego przycisku zostanie otworzona kartoteka Jednolitego rzeczowego wykazu akt. Należy w niej wyszukać odpowiedni kod, oraz pobrać go za pomocą funkcji Pobierz.

Symbol JRWA

Wpis w tej kolumnie dotyczy tylko rejestrów obsługujących określonego typu sprawy - jest to symbol JRWA spraw obsługiwanych przez dany rejestr.

7

mprac1_pesel

varchar(15)

 

 

 

Dekretujący

Do tego pola należy wprowadzić nazwisko tego pracownika przypisanego do komórki / stanowiska, do którego program będzie domyślnie kierował wszystkie dokumenty przekazywane do komórki / stanowiska za pomocą systemu obiegu dokumentów.

W przypadku edycji rejestru, do tego pola należy wprowadzić nazwisko osoby odpowiedzialnej formalnie za dany rejestr.

Słownik przy polu Dekretujący zawiera nazwiska wszystkich pracowników przypisanych (za pomocą funkcji Personel) do danej jednostki (komórki / stanowiska / rejestru) oraz nazwiska pracowników przypisanych do jej jednostek podległych. Jeżeli w słowniku nie ma jeszcze odpowiedniej osoby, należy najpierw przypisać tę osobę do odpowiedniej jednostki, a dopiero potem wypełnić pole Dekretujący.

Dekretujący

W przypadku komórki i stanowiska w tej kolumnie znajduje się imię i nazwisko osoby, do której program będzie domyślnie kierował wszystkie dokumenty przekazywane do komórki / stanowiska za pomocą systemu obiegu dokumentów.

W przypadku rejestru w tej kolumnie znajduje się nazwisko osoby odpowiedzialnej za ten rejestr.

8

uwagi

tekst

 

 

 

Uwagi

Do tego pola można wprowadzić dowolny dodatkowy opis / komentarz.

Uwagi

W tej kolumnie znajdują się uwagi opisujące daną pozycję.

9

wyjasnij

wyjasnij

 

 

 

Do wyjaśnienia

Zaznaczenie tego przełącznika sygnalizuje, że dane związane z tą pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień.

W

Znaczek w tej kolumnie oznacza, że informacje związane z daną pozycją wymagają pewnych modyfikacji lub uzupełnień (dla danej pozycji został zaznaczony przełącznik Do wyjaśnienia).

10

do_bip

taknie

 

1

 

Do BIP

Zaznaczenie tego przełącznika powoduje, że w przypadku współpracy programu z serwisem internetowym Biuletynu Informacji Publicznej, informacje o tej pozycji (nazwa, opis, godziny urzędowania komórki organizacyjnej, nazwa i opis stanowiska i rejestru) będą publikowane na odpowiedniej stronie serwisu. Jeżeli program nie współpracuje z BIP, stan tego przełącznika jest nieistotny.

Uwaga

Zaznaczenie tego przełącznika jest też warunkiem koniecznym publikowania w BIP poszczególnych pozycji rejestru. Aby pozycja rejestru była publikowana w BIP, muszą być spełnione dwa warunki: pozycja musi mieć zaznaczony przełącznik Do BIP, oraz rejestr musi mieć zaznaczony przełącznik Do BIP.

W BIP mogą być publikowane tylko rejestry typu: rejestry uchwał, rejestry inne oraz rejestry zamównień publicznych.

B

Ikonka w tej kolumnie oznacza że informacje o tej pozycji (nazwa, opis, godziny urzędowania komórki organizacyjnej, nazwa i opis stanowiska i rejestru) są publikowane w BIP.

11

konto

varchar(20)

 

 

 

Konto księgowe

12

sdadr1_id

int4

 

 

 

Dane nagłówkowe na wydruki (nazwa, adres)

Słownik przy tym polu zawiera listę adresów jednostek organizacyjnych właściciela programu, wprowadzonych za pomocą polecenia Adresy jednostek podmiotu. Jeżeli dana komórka organizacyjna (stanowisko / rejestr) jest związana z określoną jednostką organizacyjną / lokalizacją podmiotu, można wprowadzić do tego pola nazwę tej jednostki - będzie ona umieszczana na generowanych dla danej komórki (stanowiska / rejestru) raportach i zestawieniach.

Jeżeli pole to nie zostanie wypełnione, na wydrukach będzie umieszczany adres wprowadzony dla jednostki nadrzędnej w strukturze organizacyjnej.

Adres

W tej kolumnie pokazywana jest skrócona nazwa jednostki organizacyjnej / lokalizacji właściciela programu, pod którą podlega dana komórka organizacyjna / stanowisko / rejestr.

13

mdfisk1_id

int4

 

 

 

Drukarka fiskalna

To pole edycyjne jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu:

  • Faktura sprzedaży

  • Zlecenia wystawienia faktury

Wybrana na tym polu drukarka fiskalna będzie używana podczas fiskalizacji faktur - pozycji tego rejestru. Słownik przy tym polu zawiera pozycje ustalone za pomocą polecenia Ustawienia programu / Rozrachunki, sprzedaż / Drukarki fiskalne.

D.fisk.

Wpis w tej kolumnie jest możliwy tylko w przypadku rejestrów typu: Faktura sprzedaży i Zlecenia wystawnienia faktury - jest to symbol drukarki fiskalnej używanej podczas fiskalizacji faktur - pozycji tego rejestru.

14

grep1_id

int4

 

 

 

Repozytorium plików

Obsługa plików załaczników odbywa się poprzez utworzone przez administratora repozytorium (repozytoria) plików. Adresy www i nazwy repozytoriów można wprowadzać do programu za pomocą polecenia Ustawienia programu / Repozytoria plików.

Do pola Repozytorium plików należy wprowadzić, poprzez wybór z listy istniejących repozytoriów, symbol repozytorium plików, które będzie obsługiwało pliki załączników dla danej pozycji (załączniki spraw / dokumentów obsługiwanych przez komórkę / stanowisko, załączniki pozycji rejestru).

Jeżeli pole to nie zostanie wypełnione, do obsługi plików załączników będzie służyć repozytorium ustalone dla jednostki nadrzędnej w strukturze organizacyjnej.

15

num_rodzaj

varchar(1)

'C'

 

Sposób numeracji

W tym polu należy wybrać ze słownika sposób prowadzenia automatycznej numeracji dokumentów / kontaktów komórki lub pozycji rejestru. Możliwe są sposoby numeracji:

Id.

Tytuł, opis

'C'

Ciągła

Numeracja jest prowadzona w sposób ciągły od założenia rejestru / komórki organizacyjnej.

'R'

Roczna

Numeracja jest prowadzona w cyklu rocznym.

'M'

Miesięczna

Numeracja jest prowadzona w cyklu miesięcznym.

'D'

Dzienna

Numeracja jest prowadzona w cyklu dziennym.

16

num_dlug1

int2

5

 

Liczba cyfr w liczniku

Na tym polu należy ustalić liczbę cyfr licznika (kolejnego numeru dokumentu) w symbolu (numerze) dokumentu.

17

num_dlug2

int2

0

 

Liczba cyfr w numerze dodatkowym

To pole występuje w przypadku rejestrów typu: bank - w numerze pozycji takich rejestrów występują dwa numery porządkowe (liczniki). W takiej sytuacji do tego pola należy wpisać liczbę cyfr w drugim numerze porządkowym.

18

num_format

varchar(100)

 

 

 

Format numeracji

Wciśnięcie przycisku oznaczonego powoduje wpisanie do tego pola formatu numeracji wynikającego z ustaleń przyjętych na wcześniejszych polach edycyjnych.

Można także wpisać do tego pola dowolny format numeracji „ręcznie”, nie posługując się pozostałymi polami edycyjnymi. Do pola Format numeracji można wpisywać litery, cyfry, myślniki, spacje, znaki „/” itp. - są one interpretowane dosłownie, tzn. są po prostu umieszczane w nadawanych numerach. Można również w formacie numerów umieszczać symbole specjalne, które są w nadawanych numerach zastępowane przez określone elementy numeru:

Symbol

Opis

yyyy

ten symbol jest w numerze pozycji zastępowany czterocyfrowym numerem roku

yy

ten symbol jest w numerze pozycji zastępowany dwucyfrowym numerem roku

mm

ten symbol jest zastępowany dwucyfrowym numerem miesiąca

dd

ten symbol jest zastępowany dwucyfrowym numerem dnia

#####

ten symbol jest zastępowany porządkowym (kolejnym) numerem pozycji (licznikiem). Numer ten ma tyle cyfr ile jest znaków #

@TYP@

ten symbol może występować tylko w formacie numeracji dokumentów / kontaktów komórki organizacyjnej. Jest on w numerze dokumentu / kontaktu zastępowany symbolem typu kontaktu, np. kp (korespondencja przychodząca), zd (dokument), zww (wizyta u kontrahenta), itd.

Format num.

W tej kolumnie pokazywany jest format automatycznej numeracji, ustalony dla dokumentów komórki / pozycji rejestru na polu edycyjnym Format numeracji.

19

num_znak

varchar(10)

 

 

 

Prefiks umieszczany przed numerem kontaktu (pisma)

20

data_od

date

 

 

 

I okres otwarty numeracji - od

Wypełnienie pól I okres otwarty numeracji - od: oraz do: oznacza, że można zmieniać status tylko dokumentów / pozycji rejestru, które mają datę rejestracji należącą do podanego okresu. Niewypełnienie tych pól oznacza brak kontroli daty rejestracji podczas zmiany statusu.

Uwaga

Ograniczenie to nie dotyczy użytkowników posiadających uprawnienie X.

Podczas wypełniania pól I okres otwarty numeracji - od: oraz do: można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty oraz kalendarza . Można także posłużyć się pomocniczym polem Wybierz okres - wybranie na tym polu odpowiedniego okresu ze słownika oznacza wprowadzenie do sąsiednich pól edycyjnych dat odpowiadających temu okresowi.

Uwaga

Wypełnienie pól I okres otwarty numeracji ma sens tylko wtedy, gdy został zaznaczony przełącznik Dozw. zmiana stat. wpisów z datą różną od aktualnej: Tak.

21

data_do

date

 

 

 

do

Pole to pozwala określić koniec I okresu otwartego numeracji, w którym nie ma kontroli daty rejestracji pozycji podczas jej zmiany statusu (patrz opis pole edycyjnego I okres otwarty numeracji - od).

22

data2_od

date

 

 

 

II okres otwarty numeracji - od

Pola II okres otwarty numeracji - od: oraz do: działają w podobnie jak pola I okres otwarty numeracji - od: oraz do:. Różnica polega na tym, że w przypadku II okresu otwartego numeracji ograniczenia dotyczą wszystkich użytkowników, także tych posiadających uprawnienie X.

23

data2_do

date

 

 

 

do

Pole to pozwala określić koniec II okresu otwartego numeracji, w którym nie ma kontroli daty rejestracji pozycji podczas jej zmiany statusu (patrz opis pole edycyjnego II okres otwarty numeracji - od).

24

czy_edydaty

taknie

 

1

 

Dozw. zmiana stat. wpisów z datą różną od aktualnej

Zaznaczenie przełącznika Dozw. zmiana stat. wpisów z datą różną od aktualnej Nie oznacza zablokowanie możliwości zmiany statusu dla pozycji, których data rejestracji różni się od aktualnej daty systemowej (odczytywanej z serwera bazy danych). Oznacza to wymuszenie przenoszenia pozycji do czystopisu w dniu ich utworzenia. Ograniczenie to nie dotyczy użytkowników z uprawnieniem do cofania do brudnopisu (C).

25

czy_chronol

taknie

 

 

 

Kontrola zgod. kolej. numerowania i daty rej.

Zaznaczenie przełącznika Kontrola zgod. kolej. numerowania i daty rej. Tak oznacza, że system nie będzie mógł automatycznie uzupełnić dla pozycji pól Licznik i Numer, jeżeli w bazie danych odnajdzie wpisy późniejsze (zarejestrowane z datą późniejszą, niż data rejestracji tej pozycji). Przełącznik ten powinien być zaznaczony dla rejestrów, do których dane należy wprowadzać chronologicznie oraz w których ważna jest kontrola ciągłości numeracji.

26

czy_edyplikczyst

taknie

 

1

 

Dozwolona edycja załączników w czystopisie

Zaznaczenie przełącznika Tak dla komórki organizacyjnej powoduje, że można edytować załączniki czystopisowych spraw i dokumentów tej komórki.

Zaznaczenie tego przełącznika dla rejestru powoduje, że można edytować załączniki czystopisowych pozycji tego rejestru.

27

czy_edyuwagiczyst

taknie

 

1

 

Dozwolona edycja uwag w czystopisie

Zaznaczenie przełącznika Tak dla komórki organizacyjnej powoduje, że można wpisywać / edytować uwagi do czystopisowych spraw i dokumentów tej komórki.

Zaznaczenie tego przełącznika dla rejestru powoduje, że można wpisywać / edytować uwagi do czystopisowych pozycji tego rejestru.

28

fakt_sym

varchar(10)

 

 

 

Symbol rejestru związanego, faktury

W przypadku niektórych rejestrów, dodanie pozycji do rejestru skutkuje automatycznym dodaniem przez program odpowiedniej pozycji do innego rejestru, związanego z danym rejestrem.

Pole to powinno być wypełnione tylko wtedy, gdy z danym rejestrem jest związany inny rejestr. Do tego pola należy wprowadzić (poprzez wybór ze słownika uruchamianego strzałką z prawej strony pola) symbol rejestru związanego.

29

fakt_algorytm

int2

1

 

Domyślny algorytm liczenia VAT

Pole to pozwala wybrać spośród dopuszczanych przez przepisy algorytmów naliczania VAT ten algorytm, który ma być stosowany podczas wystawiania faktur - pozycji danego rejestru.

Uwaga

Pole to występuje tylko w przypadku rejestrów typu: Faktura sprzedaży, Faktura zakupu, Zamówienie sprzedaży, Zamówienie zakupu oraz Zlecenia wystawienia faktury.

Algorytm

Wpisy w tej kolumnie występują wyłącznie w przypadku rejestrów typu: Faktura sprzedaży, Faktura zakupu, Zamówienie sprzedaży, Zamówienie zakupu oraz Zlecenia wystawienia faktury. W kolumnie tej pokazywany jest symbol algorytmu naliczania VAT, który ma być stosowany podczas wystawiania faktur - pozycji danego rejestru.

30

mcena1_id

varchar(6)

 

 

 

Domyślna cena

Do pola tego należy wprowadzić, poprzez wybór ze słownika, rodzaj ceny obowiązujący dla faktur - pozycji tego rejestru. Zawartość słownika znajdującego się przy tym polu jest ustalana za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Rodzaje cen.

Uwaga

Pole to występuje tylko w przypadku rejestrów typu: Faktura sprzedaży, Faktura zakupu, Zamówienie sprzedaży, Zamówienie zakupu oraz Zlecenia wystawienia faktury.

Cena

Wpisy w tej kolumnie występują wyłącznie w przypadku rejestrów typu: Faktura sprzedaży, Faktura zakupu, Zamówienie sprzedaży, Zamówienie zakupu oraz Zlecenia wystawienia faktury. W kolumnie tej pokazywany jest rodzaj ceny, który ma być stosowany podczas wystawiania faktur - pozycji danego rejestru.

31

folder

varchar(40)

 

 

 

Rozwinięcie domyślnego podfolderu

32

funk_typ

int2

 

9

 

Kompetencje stanowiska/roli

Zawartość tego pola nie ma związku z formalnymi stanowiskami pracowników - należy tu wprowadzić kompetencje istotne z punktu widzenia programu.

33

miejsc_urz

varchar(200)

 

 

 

Miejsce urzędowania

Do tego pola można wpisać nazwę miejsca urzędowania komórki organizacyjnej (np. piętro, nr pokoju). Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

34

godz_urz

varchar(100)

 

 

 

Godziny urzędowania

Do tego pola można wpisać godziny urzędowania komórki organizacyjnej. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

35

tel

tel

 

 

 

Telefon

Do tego pola można wpisać numer telefonu (telefonów) komórki organizacyjnej. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

W tej kolumnie znajduje się numer telefonu.

36

fax

fax

 

 

 

Fax

Do tego pola można wpisać numer faksu komórki organizacyjnej. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

W tej kolumnie znajduje się numer faxu.

37

email

email

 

 

 

E-Mail

Do tego pola można wpisać adres poczty elektronicznej komórki organizacyjnej. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

W tej kolumnie znajduje się adres e-mail.

38

www

www

 

 

 

WWW

Do tego pola można wpisać adres www komórki organizacyjnej. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki organizacyjnej został zaznaczony przełącznik Do BIP).

W tej kolumnie znajduje się adres strony www.

39

ikona_uri

data_uri

 

 

 

Ikona

Obraz reprezentujący daną strukturę.

40

peup_nazwa

varchar(100)

 

 

 

Nazwa podmiotu

Do tego pola można wpisać nazwę podmiotu.

41

peup_miejsc

varchar(100)

 

 

 

Miejscowość podmiotu

Do tego pola można wpisać miejscowość podmiotu.

42

peup_typ

int4

 

 

 

Typ podmiotu

W tym polu można wybrać ze słownika typ podmiotu.

Id.

Tytuł

1

Gmina

2

Miasto

3

Powiat

4

Województwo

5

Inny

6

Jednostka organizacyjna

43

opis

tekst

 

 

 

Opis

Do tego pola można wpisać dowolny tekst zawierający informacje na temat komórki / stanowiska / rejestru, wykorzystując zaawansowane możliwości formatowania tekstu: różne kroje czcionek, pogrubienia, kolory, rozmieszczenie na stronie, itd. Podczas wypełniania tego pola można korzystać z pomocniczych funkcji redagowania i formatowania tekstu. Wpisane do tego pola informacje są publikowane na odpowiedniej stronie serwisu BIP (o ile dla komórki /stanowiska / rejestru został zaznaczony przełącznik Do BIP)

44

czy_kores

taknie

 

 

 

Komórka prowadzi samodzielny dziennik dokumentów

Zaznaczenie przełącznika Komórka prowadzi samodzielny dziennik dokumentów: Tak oznacza, że komórka będzie posiadała „własną” numerację dokumentów (kontaktów).

45

sprawa_znak

varchar(20)

 

 

 

Prefiks umieszczany przed znakiem (numerem) sprawy

Jako prefiks dla numeracji spraw komórki system standardowo przyjmuje symbol tej komórki. Do tego pola można wpisać inny prefiks, którym oznaczane będą sprawy tej komórki.

Uwaga

Dla spraw zawsze przyjmowana jest numeracja roczna, o formacie numeru: prefix.kodJRWA-#####/rr, przy czym rr oznacza dwucyfrowy zapis roku, natomiast ##### - cyfry licznika, czyli numeru porządkowego sprawy. Liczba cyfr licznika jest ustalana oddzielnie dla każdego symbolu JRWA obsługiwanego przez komórkę, patrz opis funkcji Wyciąg z JRWA, podteczki.

46

ctemplate1_id

int4

 

 

 

Id szablonu wydruku

47

params

text

 

 

 

Parametry wydruku

Do pola tego można wpisywać wartości parametrów wydruku stosowanych w szablonach wydruków związanych z daną komórką / stanowiskiem / rejestrem.

Parametry wydruku pełnią w szablonach dokumentów funkcję podobną do „zmiennych” w językach programowania. Podczas generowania kolejnych dokumentów na podstawie szablonu, parametry te są zastępowane poprzez odpowiednie „wartości zmiennej”.

Patrz także temat Przygotowanie programu do pracy / Parametry wydruku

Przykładowy wpis do pola Parametry wydruku ma postać:

logo=ab_2.jpg

nr=AB 434

spr_adnotacje=###

1. Do niniejszej decyzji przysługuje odwołanie w terminie 14 dni.

2. Odwołania należy kierować do burmistrza.

###

spr_podpis1=Kierownik komórki

spr_podpis2=Zatwierdził

Uwaga

W przypadku, gdy wartość parametru zawiera znaki nowej linii, wpisuje się ją ujętą w znaki ### (w przykładzie powyżej patrz wartość zmiennej spr_adnotacje).

48

tryb_indeks

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Indeks

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Indeks w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

49

tryb_barcode

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Kod kreskowy

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Kod kreskowy w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

50

tryb_temat

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Temat

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Temat w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

51

tryb_tresc

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Treść

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Treść w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

52

tryb_dok_rodz

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Rodzaj dokumentu

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Rodzaj dokumentu w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

53

tryb_klasyfikacja

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Klasyfikacja

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Klasyfikacja w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

54

tryb_nad_data

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Data dokumentu

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Data dokumentu w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

55

tryb_nad_znak

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Znak dokumentu

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Znak dokumentu w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

56

tryb_liczba_zal

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Liczba załączników

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Liczba załączników w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

57

tryb_opis_zal

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Opis załączników

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pola Opis załączników w oknie edycji pozycji rejestru.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

58

tryb_termin

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Termin

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pól opisujących tremin odpowiedzi (Termin odpowiedzi, Data, Czas) w oknie edycji pozycji rejestru.

W przypadku przyjęcia trybu: Wymagane konieczne jest wypełnienie jedynie pola edycyjnego Data, znajdującego się z prawej strony pola Termin odpowiedzi.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

59

tryb_nad_nip

pole_tryb

 

 

 

Tryb pola Strona/Kontrahent

Pole to jest dostępne tylko w przypadku rejestrów typu: inne rodzaje rejestrów.

Na tym polu należy ustalić, poprzez wybór ze słownika, tryb wyświetlania pól opisujących kontrahenta / stronę pozycji rejestru (Kontrahent (NIP), Nazwa, Adres, Osoba, E-Mail) w oknie edycji pozycji rejestru.

W przypadku przyjęcia trybu: Wymagane konieczne jest wypełnienie jedynie pola edycyjnego Nazwa.

Id.

Tytuł, opis

0

Ukryte

pole posiadające tryb Ukryte nie jest widoczne w oknie edycji.

1

Opcjonalne

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to może pozostać niewypełnione.

2

Wymagane

pole posiadające tryb Wymagane jest dostępne w oknie edycji. Pole to musi zostać wypełnione - w przypadku niewypełnienia pola wymaganego nie można wykonać zapisu pozycji.

60

broker_uri

data_uri

 

 

 

Adres brokera platformy integracyjnej

Adres URI brokera platformy integracyjnej, np. https://kk.gmpiliczanka.pl.

61

upr_p

tekst

 

 

 

Przeglądanie (p)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do przeglądania wszystkich pozycji (spraw / dokumentów komórki lub pozycji rejestru).

62

upr_d

tekst

 

 

 

Dodawanie (d)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do edycji własnych zasobów użytkownika (tzn. tylko tych pozycji, które użytkownik sam zarejestrował).

63

upr_e

tekst

 

 

 

Edycja (e)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do edycji wszystkich pozycji (także do tych pozycji, które zarejestrowali inni użytkownicy).

64

upr_z

tekst

 

 

 

Zatwierdzanie (z)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do zatwierdzania pozycji do czystopisu, czyli zmiany statusu z brudnopisu na czystopis. W czystopisie nie ma możliwości dokonywania edycji wprowadzonych danych.

65

upr_a

tekst

 

 

 

Anulowanie (a)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do anulowania pozycji. Anulowanie to sposób na usunięcie błędnie wprowadzonej pozycji, w tym sensie, że nie będzie się pojawiała w odpowiednich wykazach, jednak nadal będzie można odszukać wszystkie związane z nią informacje.

66

upr_c

tekst

 

 

 

Cofanie (c)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do cofania do brudnopisu. W pozycji cofniętej do brudnopisu można wprowadzać zmiany i korekty, można ją także usunąć. Zalecamy, aby prawo do cofania do brudnopisu przydzielać tylko wybranym użytkownikom (np. kierownikom komórki, odpowiedzialnym za rejestr).

67

upr_x

tekst

 

 

 

Administracja (x)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie uprawnień do administrowania danym rejestrem / komórką. Oznacza to w praktyce prawo do edycji wszystkich treści zarejestrowanych w danej komórce / rejestrze.

Administrator komórki / rejestru ma prawo przydzielać pracowników do stanowisk podlegających tej komórce (rejestrowi), nie ma jednak prawa ustalania uprawnień dostępu dla poszczególnych stanowisk (przypisywanie uprawnień dostępu, dodawanie i usuwanie rejestrów i komórek może wykonywać tylko administrator systemu).

68

upr_y

tekst

 

 

 

Wyciąg z JRWA (x-jrwa)

Zaznaczenie tego przełącznika oznacza przyznanie prawa dostępu do funkcji ustalającej symbole JRWA spraw załatwianych przez komórkę (uprawnienie to obowiązuje tylko dla komórki).

69

opis_def1

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu kwota/liczba)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu kwota/liczba.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu kwota/liczba). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu kwota/liczba o nazwie XXX.

70

opis_def2

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu kwota/liczba)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu kwota/liczba.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu kwota/liczba). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu kwota/liczba o nazwie XXX.

71

opis_def3

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu 25 znaków)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu tekstowego 25 znaków.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu 25 znaków). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne (typu 25 znaków) o nazwie XXX.

72

opis_def4

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu 50 znaków)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu tekstowego 50 znaków.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu 50 znaków). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu typu 50 znaków o nazwie XXX.

73

opis_def5

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu 100 znaków)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu tekstowego 100 znaków.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu 100 znaków). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu 100 znaków o nazwie XXX.

74

opis_def6

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu 250 znaków)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu tekstowego 250 znaków.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu 250 znaków). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu 250 znaków o nazwie XXX.

75

opis_def7

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu tekst)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu tekst (bez ograniczenia liczby wprowadzanych znaków).

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu tekst). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu tekst o nazwie XXX.

76

opis_def8

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu kwota/liczba)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu kwota/liczba.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu kwota/liczba). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu kwota/liczba o nazwie XXX.

77

opis_def9

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu kwota/liczba)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu kwota/liczba.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu kwota/liczba). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu kwota/liczba o nazwie XXX.

78

opis_dp1

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu data)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu data.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu data). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu data o nazwie XXX.

79

opis_dp2

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu data)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu data.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu data). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu data o nazwie XXX.

80

opis_dp3

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu data)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu data.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu data). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu data o nazwie XXX.

81

opis_dp4

varchar(100)

 

 

 

Nazwa pola (typu data)

To pole pozwala zdefiniować dla danego rejestru dodatkowe pole edycyjne typu data.

Dodatkowe pole edycyjne definiuje się poprzez wpisanie jego nazwy do pola Nazwa pola (typu data). Wpisanie do tego pola tekstu XXX oznaczać będzie, że wśród pól edycyjnych opisujących pozycje danego rejestru pojawi się pole edycyjne typu data o nazwie XXX.

82

rodzic

int4

 

 

 

Podlega pod

Do tego pola należy wprowadzić, poprzez wybór ze słownika, symbol jednostki nadrzędnej organizacyjnie dla danej komórki / stanowiska / rejestru.

83

czy_dziedzicz

taknie

 

1

 

Dziedziczenie uprawnień

Zaznaczenie tego przełącznika sprawia, że dodawana komórka / stanowisko / rejestr dziedziczyć będzie po jednostce nadrzędnej wszystkie uprawnienia stosowane do obiektów podrzędnych. Uprawnienia te będą się sumowały z uprawnieniami przydzielonymi za pomocą funkcji Uprawnienia podstawowe i Uprawnienia dodatkowe.

Brak zaznaczenia tego przełącznika oznacza zablokowanie dla danej komórki / stanowiska / rejestru możliwości dziedziczenia uprawnień od jednostki nadrzędnej.

84

czy_html

taknie

 

0

 

Czy edytor WYSIWYG?

Pole to jest technicznym przełącznikiem, który określa: czy pokazywać pola edycyjne z edytorem WYSIWYG HTML w edycji słownika katalogu usług dla tej struktury?

Uwaga

Należy pamiętać, że wybór edytora WYSIWYG powoduje bezpowrotną utratę dotychczasowego formatowania tekstu wg HTML.

WYSIWYG

W tej kolumnie jest określone czy pozycja ta ma włączoną edycję WYSIWYG HTML.

85

zew_id

varchar(50)

 

 

 

Identyfikator zewnętrzny

Pole z systemowym identyfikatorem zewnętrznych narzędzi do modelowania, np. oprogramowanie ARIS firmy IDS Scheer.

Jest wykorzystywane do automatycznej integracji (uzgadniania) danych o procesach pomiędzy aplikacjami.

86

kk_kom

taknie

 

 

 

Drukuj komórki i stanowiska

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku nazwy komórki (stanowiska, rejestru), dla której uruchomiono daną funkcję.

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku nazwy komórki (stanowiska, rejestru), dla której uruchomiono daną funkcję, a także nazw komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

87

kk_personel

taknie

 

 

 

Drukuj kierownictwo, personel / osoby prowadzące

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku listy personelu komórki (stanowiska, rejstru), dla której uruchomiono daną funkcję. Na liście tej znajdują się osoby przypisane do stanowisk podlegających danej komórce, a także osoby przypisane bezpośrednio do danej komórki.

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostaje umieszczona lista personelu danej komórki (lista osób przypisanych do stanowisk podlegających danej komórce, oraz osób przypisanych bezpośrednio do danej komórki), a także listy personelu komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

88

kk_jrwa

taknie

 

 

 

Drukuj wyciąg z JRWA (tylko dla komórek i stanowisk)

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku listy symboli JRWA przypisanych do danej komórki / stanowiska (do rejestrów nie można przypisywać wyciągu z JRWA).

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostaje umieszczona lista symboli JRWA przypisanych do danej komórki / stanowiska, a także listy symboli JRWA przypisanych do komórek (stanowisk) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

89

kk_rej

taknie

 

 

 

Drukuj rejestry

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika nie daje żadnych widocznych efektów.

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostaje umieszczona lista rejestrów podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

90

kk_adr

taknie

 

 

 

Drukuj dane adresowe (tylko dla komórek i stanowisk)

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku danych adresowych (miejsce i godziny urzędowania, tel., fax, e-mail) wprowadzonych dla danej komórki / stanowiska (dla rejestrów nie można wprowadzać danych adresowych).

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostają umieszczone dane adresowe wprowadzone dla danej komórki / stanowiska, a także dane adresowe wprowadzone dla komórek (stanowisk) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

91

kk_inf

taknie

 

 

 

Drukuj informacje pozostałe

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku wprowadzonych dla danej komórki / stanowiska / rejestru informacji opisujących: typ obiektu i jego miejsce w strukturze oraz sposób rejestracji i numeracji pozycji.

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostają umieszczone wprowadzone dla danej komórki / stanowiska / rejestru informacje opisujące: typ obiektu i jego miejsce w strukturze oraz sposób rejestracji i numeracji pozycji, a także te same informacje wprowadzone dla komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

92

kk_podst

taknie

 

 

 

Drukuj uprawnienia podstawowe

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku informacji o uprawnieniach podstawowych przydzielonych do danej komórki / stanowiska / rejestru (co oznacza przydzielenie uprawnienia do komórki / stanowiska / rejestru, można przeczytać w opisie funkcji Uprawnienia podstawowe).

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostają umieszczone informacje o uprawnieniach podstawowych przydzielonych do danej komórki / stanowiska / rejestru, a także informacje o uprawnieniach podstawowych przydzielonych do komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

93

kk_dod

taknie

 

 

 

Drukuj uprawnienia dodatkowe

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku informacji o uprawnieniach dodatkowych przydzielonych do danej komórki / stanowiska / rejestru (co oznacza przydzielenie uprawnienia do komórki / stanowiska / rejestru, można przeczytać w opisie funkcji Uprawnienia podstawowe).

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostają umieszczone informacje o uprawnieniach dodatkowych przydzielonych do danej komórki / stanowiska / rejestru, a także informacje o uprawnieniach dodatkowych przydzielonych do komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.

94

kk_opis

taknie

 

 

 

Drukuj opis

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (tylko wybrana pozycja), zaznaczenie tego przełącznika powoduje umieszczenie na wydruku opisu danej komórki / stanowiska / rejestru (zawartości pola edycyjnego Opis).

W przypadku korzystania z funkcji Karta komórki (ze strukturą podrzędną), po zaznaczeniu tego przełącznika na wydruku zostaje umieszczony opis danej komórki / stanowiska / rejestru, a także opisy komórek (stanowisk / rejestrów) podlegających (bezpośrednio i niebezpośrednio) pod daną komórkę.

Uwaga

Aby zaznaczenie tego przełącznika dało jakiś efekt, musi być zaznaczony również przełącznik Drukuj komórki i stanowiska.


Kontrole

Lp

Nazwa

Warunek

1

grej1_funk_typ_check

(funk_typ=9 OR typ='oS' AND funk_typ IN (1,2,9))

2

grej1_rodzic_check

((rodzic IS NULL) OR (rodzic!=grej1_id AND NOT grej1_czy_rodzic(rodzic, grej1_id)))


Klucze obce

Lp

Nazwa klucza

Kolumna lokalna

Tabela obca

Kolumna obca

onUpdate

onDelete

1

grej1_mprac1_pesel_fkey

mprac1_pesel

mprac1

pesel

cascade

restrict

2

grej1_typ_fkey

typ

mtyp1

dok_typ

cascade

restrict

3

grej1_fakt_sym_fkey

fakt_sym

grej1

dok_sym

cascade

setnull

4

grej1_sdadr1_id_fkey

sdadr1_id

sdadr1

sdadr1_id

cascade

setnull

5

grej1_mdfisk1_id_fkey

mdfisk1_id

mdfisk1

mdfisk1_id

cascade

setnull

6

grej1_grep1_id_fkey

grep1_id

grep1

grep1_id

cascade

setnull

7

grej1_mcena1_id_fkey

mcena1_id

mcena1

mcena1_id

cascade

setnull

8

grej1_rodzic_fkey

rodzic

grej1

grej1_id

cascade

restrict


Zależności

Lp

Nazwa klucza

Kolumna obca

Tabela pierwotna

Kolumna pierwotna

onUpdate

onDelete

1

mecp4_grej1_id_fkey

grej1_id

mecp4

grej1_id

cascade

restrict

2

mknt8_grej1_id_fkey

grej1_id

mknt8

grej1_id

cascade

cascade

3

gkom2_grej1_id_fkey

grej1_id

gkom2

grej1_id

cascade

cascade

4

grej1_fakt_sym_fkey

dok_sym

grej1

fakt_sym

cascade

setnull

5

grej1_rodzic_fkey

grej1_id

grej1

rodzic

cascade

restrict

6

grej1_p_grej1_id_fkey

grej1_id

grej1_p

grej1_id

cascade

restrict

7

grej3_grej1_id_fkey

grej1_id

grej3

grej1_id

cascade

cascade

8

grej6_do_grej1_id_fkey

grej1_id

grej6

do_grej1_id

cascade

cascade

9

grej6_dla_grej1_id_fkey

grej1_id

grej6

dla_grej1_id

cascade

cascade

10

gtemplate1_grej1_id_fkey

grej1_id

gtemplate1

grej1_id

cascade

setnull

11

pformd1_grej1_id_fkey

grej1_id

pformd1

grej1_id

cascade

restrict

12

garch1_gkom1_id_fkey

dok_sym

garch1

gkom1_id

cascade

restrict

13

gkon1_gkom1_id_fkey

dok_sym

gkon1

gkom1_id

cascade

restrict

14

gkon2_gkom1_id_fkey

dok_sym

gkon2

gkom1_id

cascade

restrict

15

gkon2_adr_kom_fkey

dok_sym

gkon2

adr_kom

cascade

restrict

16

gpoczta1_gkom1_id_fkey

dok_sym

gpoczta1

gkom1_id

cascade

setnull

17

gpoczta1_dok_sym_fkey

dok_sym

gpoczta1

dok_sym

cascade

setnull

18

gpoczta1_dok_sym_out_fkey

dok_sym

gpoczta1

dok_sym_out

cascade

setnull

19

gpeup1_peup_id_fkey

grej1_id

gpeup1

peup_id

cascade

setnull

20

gpeup1_grej1_id_fkey

grej1_id

gpeup1

grej1_id

cascade

setnull

21

gpeup1_grej1_out_id_fkey

grej1_id

gpeup1

grej1_out_id

cascade

setnull

22

gpoplata1_grej1_id_fkey

grej1_id

gpoplata1

grej1_id

cascade

restrict

23

gproc4_gkom1_id_fkey

dok_sym

gproc4

gkom1_id

cascade

cascade

24

grej2_dok_sym_fkey

dok_sym

grej2

dok_sym

cascade

restrict

25

gsprawa1_gkom1_id_fkey

dok_sym

gsprawa1

gkom1_id

cascade

restrict

26

srap1_grej1_dok_sym_fkey

dok_sym

srap1_grej1

dok_sym

cascade

cascade

27

galarm1_gkom1_id_fkey

dok_sym

galarm1

gkom1_id

cascade

setnull

28

eklasa1_dok_sym_fkey

dok_sym

eklasa1

dok_sym

cascade

restrict

29

ekurs1_dok_sym_fkey

dok_sym

ekurs1

dok_sym

cascade

restrict

30

mrap1_dok_sym_fkey

dok_sym

mrap1

dok_sym

cascade

restrict

31

mmaj1_usyt_gkom1_id_fkey

dok_sym

mmaj1

usyt_gkom1_id

cascade

setnull

32

mmaj1_dok_sym_fkey

dok_sym

mmaj1

dok_sym

cascade

restrict

33

mkbz1_dok_sym_fkey

dok_sym

mkbz1

dok_sym

cascade

restrict

34

mroz1_dok_sym_fkey

dok_sym

mroz1

dok_sym

cascade

restrict

35

mvat1_dok_sym_fkey

dok_sym

mvat1

dok_sym

cascade

restrict

36

mzam1_dok_sym_fkey

dok_sym

mzam1

dok_sym

cascade

restrict

37

mzam3_gkom1_id_fkey

dok_sym

mzam3

gkom1_id

cascade

restrict

38

wfdproc4_grej1_id_fkey

grej1_id

wfdproc4

grej1_id

cascade

restrict

39

wfdproc5_grej1_id_fkey

grej1_id

wfdproc5

grej1_id

cascade

cascade

40

wfdproc7_grej1_id_fkey

grej1_id

wfdproc7

grej1_id

cascade

restrict

41

wfiproc4_grej1_id_fkey

grej1_id

wfiproc4

grej1_id

cascade

restrict

42

wfiproc7_grej1_id_fkey

grej1_id

wfiproc7

grej1_id

cascade

restrict

43

cgrupa2_gkom1_id_fkey

dok_sym

cgrupa2

gkom1_id

cascade

restrict

44

cgrupa4_dok_sym_fkey

dok_sym

cgrupa4

dok_sym

cascade

restrict

45

cgrupa4_gkom1_id_fkey

dok_sym

cgrupa4

gkom1_id

cascade

restrict

46

ckierunek1_gkom1_id_fkey

dok_sym

ckierunek1

gkom1_id

cascade

setnull

47

cmetoda1_gkom1_id_fkey

dok_sym

cmetoda1

gkom1_id

cascade

setnull

48

cokladka1_dok_sym_fkey

dok_sym

cokladka1

dok_sym

cascade

restrict

49

cpozyw1_dok_sym_fkey

dok_sym

cpozyw1

dok_sym

cascade

restrict

50

cprobka1_dok_sym_fkey

dok_sym

cprobka1

dok_sym

cascade

restrict

51

cprobka2_gkom1_id_fkey

dok_sym

cprobka2

gkom1_id

cascade

restrict

52

cprobka2_dok_sym_fkey

dok_sym

cprobka2

dok_sym

cascade

restrict

53

cspraw1_dok_sym_fkey

dok_sym

cspraw1

dok_sym

cascade

restrict

54

ctemplate1_gkom1_id_fkey

dok_sym

ctemplate1

gkom1_id

cascade

restrict

55

cteren6_dok_sym_fkey

dok_sym

cteren6

dok_sym

cascade

setnull

56

cteren6_dok_sym2_fkey

dok_sym

cteren6

dok_sym2

cascade

setnull

57

czlec1_dok_sym_fkey

dok_sym

czlec1

dok_sym

cascade

restrict


Indeksy

Lp

Nazwa

Unikalny

Kolumny

1

grej1_dok_sym_key

Tak

dok_sym

2

grej1_nazwa_key

Nie

nazwa


Wyzwalacze

Lp

Nazwa

Czas

Typ

Funkcja

Zdarzenia

1

grej1_trigger_after_ins

after

row

grej1_trigger_after_ins()

insert


Menu (funkcje)

Lp

Nazwa

Tytuł / Opis

1

pobierz

Pobierz

Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza.

2

show

Pokaż szczegóły

Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji.

3

dodaj

Dodaj

Dodaje nową pozycję.

4

kopiuj

Duplikuj

Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje.

5

edytuj

Edytuj

Otwiera wybraną pozycję do edycji.

6

usun

Usuń

Kasuje wybraną pozycję.

7

printListaE

Wydrukuj listę

Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie).

Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj).

8

printUst

Ustawienia wydruku

Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji.

9

printEksport

Eksportuj dane

Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji.

10

printImport

Importuj dane

Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych.

11

shist2

Historia zmian

Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji).

Uwaga

Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji.

12

clickChilds

Struktury podległe

Po uruchomieniu tej funkcji w oknie polecenia Struktura organizacyjna, rejestry zostanie wyświetlona lista wszystkich komórek oragnizacyjnych, stanowisk i rejestrów, które w strukturze organizacyjnej właściciela programu podlegają bezpośrednio pod jednostkę, dla której ta funkcja została uruchomiona.

13

clickPrac

Personel

Ta funkcja pozwala przypisać pracowników do komórki organizacyjnej / stanowiska oraz prowadzących rejestr do rejestru.

Uwaga

Zalecamy, aby stosować przypisywanie pracowników bezpośrednio do komórki organizacyjnej tylko w wyjątkowych sytuacjach. W typowych przypadkach należy przypisywać pracowników do stanowisk podlegających komórce organizacyjnej.

Patrz opis funkcji.

14

clickUprS

Uprawnienia podstawowe

Uprawnienia podstawowe, w odróżnieniu od uprawnień dodatkowych, nie są przypisywane do konkretnych pracowników, lecz do komórek, stanowisk i rejestrów. Przyznanie odpowiednich praw dostępu obiektowi struktury organizacyjnej oznacza przydzielenie tych praw dostępu personelowi tego obiektu (ustalonemu za pomocą funkcji Personel).

Zatem jeżeli pracownik zmieni stanowisko, wystarczy „oddzielić” go od dotychczas zajmowanego stanowiska, by stracił wszystkie posiadane dotąd uprawnienia, oraz przypisać go do nowego stanowiska, by otrzymał wszystkie uprawnienia wiążące się z tym stanowiskiem.

Patrz opis funkcji.

15

clickUpr

Uprawnienia dodatkowe

Funkcja Uprawnienia dodatkowe pozwala przydzielić prawa dostępu do zasobów komórek / stanowisk / rejestrów w oparciu o system grup użytkowników programu. Ten system przydzielania uprawnień był jedynym stosowanym w dawniejszych wersjach programu.

Obecnie zalecamy przydzielanie uprawnień do zasobów komórek / stanowisk / rejestrów za pomocą wydajniejszej funkcji Uprawnienia podstawowe, natomiast funkcja Uprawnienia dodatkowe jest przeznaczona przede wszystkim do przeglądania oraz usuwania wcześniej przyznanych uprawnień. Funkcja ta może być także używana w wyjątkowych przypadkach, do przyznawania niestandardowych praw dostępu.

Patrz opis funkcji.

16

clickRwa

Wyciąg z JRWA, podteczki

Funkcja ta jest dostępna tylko dla komórek organizacyjnych i stanowisk. Pozwala przypisać do komórki organizacyjnej / stanowiska symbole JRWA spraw obsługiwanych przez tę komórkę / stanowisko.

Patrz opis funkcji.

17

clickProc

Karty spraw

Funkcja ta jest dostępna tylko dla komórek organizacyjnych i stanowisk. Pozwala przypisać do komórki organizacyjnej / stanowiska karty spraw prowadzonych przez daną komórkę / stanowisko. Karty spraw zawierają informacje opisujące sprawę takie jak: podstawa prawna, wymagane dokumenty, termin odpowiedzi, itd.

Patrz opis funkcji.

18

def

Pola dodatkowe

Funkcja ta pozwala zdefiniować dla spraw / dokumentów komórki oraz pozycji rejestru dodatkowe pola edycyjne, które nie zostały przewidziane przez autorów programu.

Patrz opis funkcji.

19

repEurzad

Replikuj dane do e-Urzędu

Funkcja ta pozwala osobie uprawnionej uruchomić replikację danych z programu FINN do e-urzędu. Replikowane są wszystkie dane programu, które podlegają replikacji (dane właściciela programu, struktura organizacyjna, personel przypisany do obiektów struktury organizacyjnej, rejestry publikowane w BIP itd.).

Normalnie replikacja jest uruchamiana automatycznie raz dziennie lub kilka razy dziennie o określonych godzinach. Za pomocą tej funkcji można wykonać replikację w dowolnej chwili czasowej.

20

konwZal

Konwertuj załączniki

Funkcja ta pozwala administratorowi automatycznie skopiować wszystkie załączniki utrzymywane w starej formie plików na zasobie samby do nowej formy w repozytorium webdava. Działanie tej funkcji dotyczy załączników danej komórki / stanowiska / rejestru i nie usuwa plików z zasobów samby.

Wywołanie tej funkcji jest możliwe tylko przy prawidłowym skonfigurowaniu odpowiednich opcji w programie. Jest to funkcja przeznaczona dla bardzo zaawansowanych użytkowników (jest wykorzystywana przede wszystkim przez autorów programu podczas jego wdrażania).

21

icalCalendar

Udpostępnij kalendarz iCal

Uruchomienie tej funkcji powoduje przejście do formularza publikującego internetowe kalendarze.

Szczegółowy opis konfiguracji kalendarzy internetowych

22

mmaj1

Składniki majątkowe

Funkcja ta jest dostępna tylko dla komórek organizacyjnych.

Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Ewidencja wyposażenia (składników majątkowych), zawierające listę wszystkich składników majątkowych przypisanych do danej komórki organizacyjnej. W oknie tym można wykonywać wszelkie związane z Ewidencją wyposażenia operacje edycyjne, do których posiada uprawnienia aktualny użytkownik programu.

23

changeFormatOfNumerator

Aktualizacja formatu (długości) licznika

Funkcja ta pozwala administratorowi automatycznie zmienić długość licznika w zarejestrowanych już pozycjach, zgodnie z przyjętymi dla danego rejestru / komórki zasadami.

Patrz opis funkcji.

24

changeFormatOfNumer

Aktualizacja formatu numeru (wg licznika)

Funkcja ta pozwala administratorowi automatycznie zmienić numery już zarejestrowanych pozycji, aby ich numeracja była zgodna z przyjętymi dla danego rejestru / komórki zasadami.

Patrz opis funkcji.

25

printKartaKom

Karta komórki (tylko wybrana pozycja)

Funkcja Karta komórki (tylko wybrana pozycja) należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta przygotowuje wydruk zawierający informacje opisujące daną komórkę.

Patrz opis funkcji.

26

printKartaKomP

Karta komórki (ze strukturą podrzędną)

Funkcja Karta komórki (ze strukturą podrzędną) należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta przygotowuje wydruk zawierający informacje opisujące daną komórkę oraz jej struktury podrzędne.

Patrz opis funkcji.

27

printRapZal

Raport o zaległościach (personel komórki)

Funkcja Raport o zaległościach (personel komórki) należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta jest dostępna dla komórek organizacyjnych, stanowisk i rejestrów pokazywanych na liście w oknie Struktura organizacyjna, rejestry. Funkcja ta jest dostępna także w kartotece personelu (przygotowuje raport o zaległościach wszystkich osób pamiętanych w kartotece) oraz w poleceniu Komórki organizacyjne, w oknie zawierającycm listę komórek (przygotowuje raport o zaległościach personelu wybranej komórki).

W wyniku uruchomienia tej funkcji przygotowywany jest raport o zaległościach personelu komórki (stanowiska, rejestru), dla której została wywołana dana funkcja. W raporcie tym, dla każdej z osób personelu podawane są następujące wielkości:

  • liczba nieodebranych pism przychodzących, dokumentów i spraw,

  • liczba pism, dokumentów i spraw, które są w opracowaniu i posiadają błędne dane lub przekroczony termin.

  • liczba przeterminowanych etapów procesów.

  • liczba aktywnych alarmów i nieudanych logowań.

Symbole opisujące poszczególne kolumny tabeli raportu są objaśnione pod tabelą (na końcu raportu).

Uwaga

Personelem stanowiska i rejestru są osoby przypisane do tego stanowiska / rejestru za pomocą funkcji Personel.

Personelem komórki organizacyjnej są osoby przypisane do danej komórki, oraz osoby przypisane do stanowisk podlegających bezpośrednio danej komórce.

28

printHier

Hierarchiczna struktura organizacyjna

Funkcja Hierarchiczna struktura organizacyjna należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta przygotowuje wydruk hierarchicznej listy obiektów struktury organizacyjnej właściciela programu.

Patrz opis funkcji.

29

printHier2

Hierarchiczna struktura organizacyjna (wybrana pozycja)

Funkcja Hierarchiczna struktura organizacyjna (wybrana pozycja) należy do funkcji drukowania.

Funkcja ta przygotowuje wydruk hierarchicznej listy obiektów struktury organizacyjnej podlegających pod obiekt struktury, dla którego uruchomiono daną funkcję.

Patrz opis funkcji.

30

printListaKom

Lista komórek organizacyjnych

Funkcja Lista komórek organizacyjnych należy do funkcji drukowania.

Funkcja umożliwia wydrukowanie listy komórek organizacyjnych właściciela programu, uporządkowanej wg kolejności alfabetycznej symboli komórek.

Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:08