Liczba cyfr licznika jest ustalana oddzielnie dla każdego rejestru, za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry.
Lp | Nazwa | Typ SQL |
| Domyślnie | Warunek | Tytuł / opis | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | grej2_id | serial4 |
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||
2 | varchar(10) |
|
|
Na tym polu program pokazuje symbol rejestru, do którego należy dana pozycja. Nie ma możliwości zmiany zawartości tego pola - typ pozycji rejestru jest ustalany przed jej utworzeniem.
W tej kolumnie znajduje się symbol rejestru, do którego należy dana pozycja. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | dok_numerator | varchar(15) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na kolejny numer porządkowy dodawanej pozycji rejestru, stanowiący element numeru (znaku) tej pozycji. Uwaga Liczba cyfr licznika jest ustalana oddzielnie dla każdego rejestru, za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry. Jeżeli pole Licznik ma tło w kolorze szarym, oznacza to, że użytkownik nie ma możliwości edycji numeru pozycji rejestru (administrator podczas konfiguracji programu w poleceniu Parametry pozostałe zaznaczył przełącznik Ścisła kontrola numeracji spraw, pism i rejestrów).
Jeżeli pole to ma normalny, biały kolor tła, oznacza to, że użytkownik ma możliwość edycji tego pola. W takiej sytuacji dostępne są następujące możliwości:
W tej kolumnie pokazywany jest numer porządkowy danej pozycji rejestru (zawartość pola edycyjnego Licznik). | ||||||||||||||||||||||||||
4 | varchar(25) |
|
|
Pole to jest przeznaczone na numer kancelaryjny (znak) pozycji rejestru, identyfikujący jednoznacznie daną pozycję. Jeżeli pole to ma szary kolor tła, to nie podlega ono edycji (patrz opis pola Licznik)
Jeżeli pole to ma normalny, biały kolor tła, oznacza to, że użytkownik ma możliwość edycji tego pola. W takiej sytuacji dostępne są następujące możliwości:
W tej kolumnie znajduje się numer kancelaryjny (znak) danej pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | status |
|
|
|
Dla nowych pozycji program na tym polu podpowiada status: Uwaga Uprawnienia do zmiany zawartości pola Status mają tylko wybrani użytkownicy. Administrator może przydzielić użytkownikowi uprawnienia do: zatwierdzania do czystopisu, cofania do brudnopisu oraz anulowania pozycji. Dostępne statusy to:
Ikony w tej kolumnie pokazują aktualny status danej pozycji. Dostępne statusy to:
| |||||||||||||||||||||||||||
6 | date |
|
|
Pole to jest przeznaczone na datę utworzenia pozycji rejestru. Program podpowiada na tym polu aktualną datę. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty
W tej kolumnie znajduje się data utworzenia pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||||
7 | czas_w | timestamp(0) |
|
|
|
To pole jest przeznaczone na czas utworzenia pozycji rejestru. Program podpowiada na tym polu aktualny czas (czas dodania nowej pozycji). Kliknięcie ikony W tej kolumnie znajduje się czas utworzenia pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
8 | stan |
|
|
|
Na tym polu program dla nowych pozycji podpowiada Aktualny. Jeżeli pozycja po pewnym czasie przestaje być aktualna, nie należy jej kasować, lecz zmienić jej stan na Historyczny. Wyróżniamy następujące stany:
W tej kolumnie znajduje się wpis opisujący stan pozycji rejestru. Wyróżniamy następujące stany:
| |||||||||||||||||||||||||||
9 | varchar(15) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na nazwisko osoby odpowiedzialnej za daną pozycję rejestru. Na tym polu program dla nowych pozycji podpowiada nazwisko osoby aktualnie zalogowanej do programu. Słownik dla tego pola zawiera listę osób prowadzących rejestr (ustalonych za pomocą polecenia Struktura organizacyjna, rejestry). Kliknięcie przycisku oznaczonego Wciśnięcie sąsiedniego przycisku oznaczonego trzema kropkami powoduje otworzenie kartoteki personelu - można w niej wyszukać inną osobę i pobrać jej nazwisko do pola Odpowiedzialny. W tej kolumnie znajduje się nazwisko osoby odpowiedzialnej za daną pozycję rejestru. | |||||||||||||||||||||||||||
10 | varchar(17) |
|
|
|
To pole edycyjne jest przeznaczone na identyfikator (NIP lub kod identyfikacyjny) kontrahenta przypisywanego do danej pozycji rejestru. Zalecamy, aby podczas wprowadzania danych kontrahenta związanego z pozycją rejestru zawsze korzystać z pomocniczej kartoteki kontrahentów. Jeżeli dane kontrahenta przypisanego do pozycji rejestru nie zostaną zapisane w kartotece kontrahentów, program nie będzie mógł ich przepisać do tworzonych na podstawie tej pozycji rejestru nowych dokumentów / spraw, ani też umieścić na tworzonych wydrukach raportów i zestawień. Uwaga Jeżeli w poleceniu administracyjnym Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Obieg dokumentów został zaznaczony przełącznik Wybór kontrahentów tylko z kartoteki dla spraw, pozycji rejestrów i dokumentów, to nie będzie można zapisać pozycji rejestru, dla której wprowadzono kontrahenta nie zapamiętanego w kartotece kontrahentów. Jeżeli dane wprowadzanego kontrahenta są pobierane (ew. dodawane i pobierane) z kartoteki kontrahentów, to pola edycyjne: Kontrahent (NIP), Nazwa i Adres, przeznaczone na informacje opisujące przypisanego do pozycji kontrahenta, są ze sobą ściśle związane i są wypełniane „wspólnie”. Wypełnienie tych pól polega na pobraniu z kartoteki kontrahentów do pola Kontrahent (NIP) identyfikatora (NIP-u lub kodu identyfikacyjnego) kontrahenta przypisywanego do pozycji rejestru. Pola edycyjne Nazwa i Adres zostaną automatycznie wypełnione przez program danymi tego podmiotu pobranymi z kartoteki. Istnieją dwie metody pobierania danych adresowych z kartoteki kontrahentów.
Obok omawianego pola znajduje się przycisk Pokaż dane kontrahenta, oznaczony ikoną
Uwaga Jeżeli pozycja rejestru ma więcej niż jednego kontrahenta, dane kolejnych kontrahentów wprowadza się za pomocą funkcji Pokaż adresy.
W tej kolumnie pokazywany jest NIP (lub zastępczy kod identyfikacyjny) podmiotu będącego stroną dla danej pozycji rejestru. | |||||||||||||||||||||||||||
11 | nad_nazwa | varchar(100) |
|
|
|
Do tego pola należy wprowadzić nazwę podmiotu (w przypadku firmy) / lub nazwisko (w przypadku osoby). Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania poprzedniego pola edycyjnego.
W tej kolumnie znajduje się informacja o tym, kto jest stroną danej pozycji rejestru (jeżeli stroną jest firma jest to nazwa podmiotu, jeżeli stroną jest osoba jest to imię i nazwisko). W przypadku korespondencji przychodzącej stroną pozycji rejestru jest nadawca pisma, w przypadku korespondencji wychodzącej stroną jest adresat pisma, w przypadku zamówienia publicznego stroną jest zwycięzca przetargu, w przypadku skargi/wniosku stroną jest skarżący/wnioskodawca itd. | ||||||||||||||||||||||||||
12 | nad_adres | varchar(100) |
|
|
|
Do tego pola należy wprowadzić adres podmiotu. Zalecamy, aby zawsze wypełniać to pole edycyjne poprzez pobranie danych z kartoteki kontrahentów. Sposób pobierania danych z kartoteki został opisany przy okazji omawiania poprzednich pól edycyjnych.
W tej kolumnie znajduje się adres strony (nazwa ulicy, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy i nazwa miejscowości). | ||||||||||||||||||||||||||
13 | nad_osoba | varchar(50) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na nazwisko i imię osoby reprezentującej wprowadzany podmiot. Zalecamy, aby podczas wypełniania tego pola korzystać z kartoteki kontrahentów. Przed pobraniem danych osoby kontrahenta z kartoteki kontrahentów należy wcisnąć przycisk oznaczony Następnie należy klikniąć strzałkę znajdującą się z prawej strony pola. Pod polem pojawi się lista wszystkich osób, zapamiętanych w kartotece kontrahentów dla ustalonego na poprzednich polach edycyjnych kontrahenta. Wypełnienie pola polega na wybraniu odpowiednej pozycji listy. Jeżeli na liście osób przypisanych do podmiotu nie ma odpowiedniej osoby, należy wcisnąć znajdujący się obok przycisk oznaczony trzema kropkami. Zostanie otworzone okno kartoteki kontrahentów: Osoby kontrahenta, pozwalające przypisać do danego kontrahenta odpowiednią osobę. W oknie tym należy dodać nową osobę dla kontrahenta za pomocą funkcji Dodaj, wpisać dane do pól edycyjnych, oraz zapisać wprowadzone informacje za pomocą przycisku Zapisz i wyjdź. Następnie należy zamknąć okno Osoby kontrahenta - dodana osoba będzie już znajdowała się na liście otwieranej za pomocą strzałki z prawej strony pola. Uwaga W przypadku ustalenia osoby kontrahenta na tym polu, adres e-mail tej osoby zostanie wpisany do pola edycyjnego E-Mail, zastępując znajdujący się na tym polu adres e-mail kontrahenta. Jeżeli wybrana osoba nie ma wprowadzonego adresu e-mail, oznaczać to będzie usunięcie znajdującego się na polu E-Mail adresu e-mail kontrahenta.
W tej kolumnie może znajdować się imię i nazwisko osoby reprezentującej stronę danej pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
14 | nad_email |
|
|
|
To pole jest przeznaczone na adres e-mail kontrahenta lub osoby reprezentującej kontrahenta. W trakcie pobierania danych podmiotu z kartoteki kontrahentów, program wpisuje do tego pola przechowywany w kartotece adres e-mail kontrahenta. W przypadku ustalenia osoby kontrahenta na polu edycyjnym Osoba, adres e-mail tej osoby jest wpisywany do pola edycyjnego E-Mail, zastępując znajdujący się na tym polu adres e-mail kontrahenta. Jeżeli wybrana osoba nie ma wprowadzonego adresu e-mail, oznaczać to będzie usunięcie znajdującego się na polu E-Mail adresu e-mail kontrahenta. W przypadku już zapisanych pozycji, obok omawianego pola znajduje się ikona Uwaga Wciśnięcie przycisku W tej kolumnie znajduje się adres e-mail. | |||||||||||||||||||||||||||
15 | nad_data | date |
|
|
|
Do tego pola można wprowadzić datę pisma / dokumentu stanowiącego podstawę do utworzenia danej pozycji rejestru. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty
W tej kolumnie znajduje się data pisma / dokumentu stanowiącego podstawę do utworzenia danej pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
16 | varchar(75) |
|
|
|
Do tego pola można wpisać znak pisma / dokumentu stanowiącego podstawę do utworzenia danej pozycji rejestru.
W przypadku pism przychodzących i wychodzących w tej kolumnie znajduje się znak pisma nadany mu przez nadawcę. | |||||||||||||||||||||||||||
17 | spos_wys | varchar(6) |
|
|
|
Na tym polu należy określić sposób wysłania pisma. Wykorzystywany podczas edycji tego pola słownik Sposoby (formy) wysyłki może być edytowany za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Słowniki pozostałe.
W przypadku pism przychodzących i wychodzących w tej kolumnie pokazywany jest sposób wysłania pisma. | ||||||||||||||||||||||||||
18 | data_wys | date |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na datę faktycznego wysłania pisma. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty W tej kolumnie znajduje się data faktycznego wysłania pisma. | ||||||||||||||||||||||||||
19 | czas_wys | timestamp(0) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na czas faktycznego wysłania pisma. Kliknięcie sąsiedniej ikony W tej kolumnie znajduje się czas faktycznego wysłania dokumentu. | ||||||||||||||||||||||||||
20 | nad_indeks |
|
|
|
|
W tej kolumnie znajduje się indeks strony, mający na celu ułatwienie identyfikacji / wyszukania odpowiedniej strony. Indeksem może być skrótowa nazwa strony lub inna nazwa zrozumiała dla użytkowników programu. | ||||||||||||||||||||||||||
21 | charakter | int2 |
| 0 |
|
| ||||||||||||||||||||||||||
22 | dok_rodz | varchar(6) |
|
|
|
Do tego pola można wprowadzić rodzaj dokumentu stanowiącego podstawę do utworzenia danej pozycji rejestru. Wykorzystywany podczas edycji tego pola słownik Rodzaje dokumentów może być edytowany za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Słowniki pozostałe.
W tej kolumnie pokazywany jest rodzaj dokumentu stanowiącego podstawę do utworzenia danej pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
23 | indeks | varchar(25) |
|
|
|
Do tego pola można wpisać skrótowe oznaczenie dodawanej pozycji, mające na celu ułatwienie identyfikacji / wyszukania tej pozycji. Indeksem może być skrót tematu lub inna nazwa zrozumiała dla użytkowników programu. W tej kolumnie wyświetlane są indeksy pozycji (pamiętane na polach edycyjnych Indeks), mające na celu ułatwienie identyfikacji / wyszukania odpowiedniej pozycji rejestru. Indeksem może być skrót tematu lub inna nazwa zrozumiała dla użytkowników programu. | ||||||||||||||||||||||||||
24 | klasyfikacja | varchar(6) |
|
|
|
To pole pozwala ustalić klasyfikację danej pozycji rejestru. Wykorzystywany podczas edycji tego pola słownik Klasyfikacje pozycji rejestrów może być edytowany za pomocą polecenia Ustawienia programu / Słowniki główne / Słowniki pozostałe. W tej kolumnie wyświetlana jest klasyfikacja danej pozycji rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
25 | varchar(250) |
|
|
|
Do tego pola można wprowadzić zewnętrzny kod kreskowy odczytany czytnikiem np. z nalepki na dokumencie. | |||||||||||||||||||||||||||
26 | temat |
|
| length(temat)<=500 |
Do tego pola należy wpisać krótki opis treści rejestrowanej pozycji (dokładną treść rejestrowanej pozycji wpisuje się do zakładki Treść). W tej kolumnie znajduje się krótki opis treści danej pozycji. | |||||||||||||||||||||||||||
27 | tresc |
|
|
|
Do tego pola należy wpisać treść pozycji rejestru. | |||||||||||||||||||||||||||
28 | opis |
|
|
|
W tym polu mozna zamieścić dodatkowy opis. | |||||||||||||||||||||||||||
29 | termin_typ |
| 0 |
|
To pole edycyjne pozwala określić sposób ustalenia terminu załatwienia danej pozycji rejestru.
| |||||||||||||||||||||||||||
30 | termin_data | date |
|
|
|
To pole jest przeznaczone na datę konkretyzującą termin załatwienia pozycji rejestru. Po wypełnieniu sąsiedniego pola edycyjnego Termin załatwienia, program podpowiada na tym polu datę wyliczoną na podstawie wybranego sposobu ustalania terminu. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty Uwaga W przypadku wypełniania tego pola przez użytkownika należy pamiętać, że na polu edycyjnym Termin załatwienia nie można pozostawić wpisu nieustalony.
W tej kolumnie znajduje się data określająca termin załatwienia danej pozycji rejestru (o ile termin ten został ustalony na odpowiednim polu edycyjnym tej pozycji rejestru). | ||||||||||||||||||||||||||
31 | termin_czas | timestamp(0) |
|
|
|
Znajdujące się z prawej strony pola Termin załatwienia pole Czas może być w szczególnych wypadkach wykorzystane do wprowadzenia godziny terminu załatwienia pozycji rejestru. Kliknięcie znajdującej się przy tym polu ikony | ||||||||||||||||||||||||||
32 | data_o | date |
|
|
|
Pole to ma znaczenie tylko w przypadku, gdy rejestrowana korespondencja została dostarczona do urzędu za pośrednictwem poczty. W takiej sytuacji można do tego pola wpisać odczytaną z koperty datę stempla pocztowego. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty | ||||||||||||||||||||||||||
33 | varchar(25) |
|
|
|
Pole to jest automatycznie wypełniane przez program podczas zapisu. Na tym polu zostaje wprowadzony numer składający się z symbolu komórki, typu, roku i numeru porządkowego. | |||||||||||||||||||||||||||
34 | varchar(50) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na znak sprawy wyróżnionej wśród spraw powiązanych z daną pozycją rejestru. Uwaga Powiązanie sprawy z pozycją rejestru odbywa się poprzez uruchomienie dla danej pozycji rejestru funkcji Dodaj nową sprawę lub Przyłącz do istniejącej sprawy. Program automatycznie wyróżnia pierwszą sprawę przypisywaną do pozycji rejestru. Jeżeli do pozycji rejestru przypisano więcej spraw, to można usunąć wyróżnienie pierwszej przypisanej sprawy i wyróżnić dowolną z później przypisanych spraw. Aby zmienić wyróżnioną sprawę, należy wcisnąć przycisk oznaczony trzema kropkami, uruchamiający okno zawierające listę spraw powiązanych z daną pozycją rejestru (przycisk ten jest dostępny dla zapisanych pozycji rejestru), następnie wybrać odpowiednią sprawę za pomocą myszy, oraz wybrać z wyświetlonego menu funkcję Pobierz. Potwierdzeniem wykonania operacji będzie wyświetlenie obok przycisku znaku wyróżnionej sprawy. Przycisk Usuń wyróżnienie pozwla usunąć wyróżnienie aktualnie wyróżnionej sprawy (sprawa nie jest przy tym kasowana).
W tej kolumnie znajduje się znak sprawy wyróżnionej wśród spraw związanych z daną pozycją rejestru. | |||||||||||||||||||||||||||
35 | plik | varchar(254) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
36 | uzytk_cn | varchar(25) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
37 | spos_zal | int2 | 0 |
|
| |||||||||||||||||||||||||||
38 | liczba_zal | int2 | 0 |
|
Na tym polu program dla nowych pozycji podpowiada wartość: 0. Jeżeli dana pozycja rejestru posiada załączniki, należy wpisać ich liczbę do tego pola. | |||||||||||||||||||||||||||
39 | opis_zal | varchar(250) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na opis załączników do danej pozycji. | ||||||||||||||||||||||||||
40 | zam_przedmiot | varchar(6) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
41 | zam_tryb | varchar(6) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
42 | token | varchar(40) |
|
|
|
Pole to jest dostępne tylko w urzędach, w których administrator podczas konfiguracji programu w poleceniu Parametry pozostałe nie zaznaczył przełącznika Wyłączenie internetowych kluczy dostępu do spraw. Pole to jest przeznaczone na internetowy klucz dostępu do sprawy. Jest ono dostępne tylko dla korespondencji przychodzącej i powinno być wypełnione w sytuacji, gdy klient przychodzi do urzędu, doręcza osobiście pismo i prosi o udostępnienie mu od razu internetowego klucza dostępu do sprawy zapoczątkowanej tym pismem. W pozostałych przypadkach pole to należy pozostawić niewypełnione. Wypełnienie tego pola odbywa się poprzez wciśnięcie sąsiedniego przycisku oznaczonego | ||||||||||||||||||||||||||
43 | data_p1 | date |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
44 | data_p2 | date |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
45 | data_p3 | date |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
46 | data_p4 | date |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
47 | pole_def1 | numeric(15,2) | 0 |
|
| |||||||||||||||||||||||||||
48 | pole_def2 | numeric(15,2) | 0 |
|
| |||||||||||||||||||||||||||
49 | pole_def3 | varchar(25) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
50 | pole_def4 | varchar(250) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
51 | pole_def5 | varchar(250) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
52 | pole_def6 | varchar(250) |
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
53 | pole_def7 |
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||
54 | pole_def8 | numeric(15,2) | 0 |
|
| |||||||||||||||||||||||||||
55 | pole_def9 | numeric(15,4) | 0 |
|
| |||||||||||||||||||||||||||
56 | do_bip |
| 1 |
|
Zaznaczenie tego przełącznika powoduje, że w przypadku współpracy programu obsługującego kancelarię urzędu z serwisem internetowym Biuletynu Informacji Publicznej, informacje o tej pozycji rejestru będą publikowane na odpowiedniej stronie serwisu. Jeżeli program nie współpracuje z BIP, stan tego przełącznika jest nieistotny. Uwaga W serwisie BIP publikowane są tylko te pozycje rejestru posiadające zaznaczony przełącznik do BIP, które są czystopisowe (tzn. posiadają na polu Status wpis Czystopis). Uwaga Aby pozycja rejestru była publikowana w BIP, muszą być spełnione dwa warunki: pozycja musi mieć zaznaczony przełącznik Do BIP, oraz rejestr musi mieć zaznaczony przełącznik Do BIP (w poleceniu Struktura organizacyjna, rejestry). W BIP mogą być publikowane tylko rejestry typu: rejestry uchwał, rejestry inne oraz rejestry zamównień publicznych.
Ikonka | |||||||||||||||||||||||||||
57 | eod |
|
|
|
Zawartość tej kolumny informuje o tym, do kogo była przekazywana dana pozycja rejestru (pismo). Jeśli pismo było przekazywane wielokrotnie, to w tej kolumnie znajdują się informacje o 3 ostatnich, najbardziej aktualnych przekazaniach. Uwaga Możliwość przekazania pozycji rejestru istnieje tylko w przypadku rejestru korespondencji przychodzącej. W pozostałych rejestrach funkcja ta jest nieaktywna, a kolumna Przekazania jest zawsze pusta. | |||||||||||||||||||||||||||
58 | uwagi |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na dodatkowe uwagi związane z daną pozycją rejestru. Uwaga Jeżeli podczas konfiguracji programu administrator w poleceniu Struktura organizacyjna, rejestry zaznaczył dla danego rejestru przełącznik Dozwolona edycja uwag w czystopisie, to pole Uwagi można wypełniać / edytować także po przeniesieniu pozycji rejestru do czystopisu. | |||||||||||||||||||||||||||
59 | czy_html |
| 0 |
|
Pole to określa: czy pokazywać pole treść z edytorem WYSIWYG HTML?
W tej kolumnie jest określone czy pozycja ta ma włączoną edycję treści WYSIWYG HTML. | |||||||||||||||||||||||||||
60 |
|
|
|
Na tym polu należy wybrać odpowiednią wartość ze słownika, otwieranego za pomocą strzałki znajdującej się z prawej strony tego pola.
Kolumna ta pokazuje kwalifikację do brakowania lub przekazywania do Archiwum Państwowego.
| ||||||||||||||||||||||||||||
61 | bip_redaktor | varchar(254) |
|
|
|
Pole to jest przeznaczone na nazwisko osoby odpowiedzialnej za publikację danej pozycji rejestru w BIP. | ||||||||||||||||||||||||||
62 | bip_dataczas | timestamp(0) |
|
|
|
W pole można wprowadzić datę i czas publikacji w BIP. | ||||||||||||||||||||||||||
63 | webdav |
|
|
|
Kliknięcie ikony Niekiedy w tej kolumnie z prawej strony ikony | |||||||||||||||||||||||||||
64 | gwiazdka |
|
|
|
Niektóre funkcje programu wykonują określone czynności dla „zaznaczonych” pozycji. Aby wybrać pozycje listy, dla których ma zostać wykonana tego typu funkcja, należy zaznaczyć dla tych pozycji przełączniki w kolumnie *. Jeżeli nie zostanie zaznaczony żaden przełącznik, działanie funkcji przeznaczonej do zaznaczonych pozycji dotyczy aktualnie wybranej pozycji listy (wyświetlanej na niebieskim tle). Uwaga Kliknięcie znaku * znajdującego się w tytule kolumny powoduje zaznaczenie przełączników dla wszystkich pozycji, które aktualnie znajdują się na liście w oknie polecenia (spełniają kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu). | |||||||||||||||||||||||||||
65 | procent |
|
|
|
Ta kolumna pokazuje stan opłat dołączonych do danej pozycji. Znajdujące się w kolumnie ikonki informują o najbliższym terminie płatności spośród wszystkich nierozliczonych opłat dotyczących danej pozycji. Znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:
Patrz także opis funkcji Pokaż opłaty. | |||||||||||||||||||||||||||
66 | nad_dod |
|
|
|
Znaczek | |||||||||||||||||||||||||||
67 | sprawy2 |
|
|
|
|
W tej kolumnie wypisane są znaki spraw powiązanych z daną pozycją rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
68 | sprawy |
|
|
|
|
W tej kolumnie wypisane są znaki spraw i pozycji rejestrów powiązanych z daną pozycją rejestru. | ||||||||||||||||||||||||||
69 | zalatw |
|
|
|
|
W tej kolumnie znajdują się ikony informujące o zbliżaniu się lub przekroczeniu terminu załatwienia danej pozycji.
| ||||||||||||||||||||||||||
70 | zalatw2 |
|
|
|
|
W tej kolumnie znajduje się liczba dni pozostałych do upłynięcia terminu załatwienia danej pozycji (gdy liczba ta jest określona i nieujemna). | ||||||||||||||||||||||||||
71 | data_od |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy datę wpisu do rejestru od której chcemy wydrukować listę | ||||||||||||||||||||||||||
72 | data_do |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy datę wpisu do rejestru do której chcemy wydrukować listę | ||||||||||||||||||||||||||
73 | wzor_kn |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy wzór książki nadawczej do wydrukowania. | ||||||||||||||||||||||||||
74 | rodzaj |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy rodzaj wydruku listy dokumentów. | ||||||||||||||||||||||||||
75 | anulowane |
|
|
|
|
Zaznaczenie tego pola pozwoli na wydrukowanie listy bez pozycji anulowanych. | ||||||||||||||||||||||||||
76 | licznik_od |
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
77 | licznik_do |
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
78 | czy_data |
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
79 | czy_nr_rej |
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
80 | czy_nr_spr |
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||
81 | dataP1 |
|
|
|
|
Pole to jest przeznaczone dla pism, które wymagają potwierdzenia odbioru przez adresata. W przypadku takiego pisma, należy wpisać do tego pola datę potwierdzenia odbioru pisma przez adresata pisma. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty
Ta kolumna jest dostępna jedynie na liście pozycji rejestrów korespondencji wychodzącej. Jest w niej wyświetlana data potwierdzenia odbioru pisma przez adresata pisma. | ||||||||||||||||||||||||||
82 | dataP2 |
|
|
|
|
Pole to jest przeznaczone dla pism, które wymagają potwierdzenia odbioru przez adresata. W przypadku takiego pisma, należy wpisać do tego pola datę nadejścia do urzędu potwierdzenia odbioru pisma przez jego adresata. Podczas wypełniania tego pola można posłużyć się pomocniczymi funkcjami pobrania aktualnej daty
Ta kolumna jest dostępna jedynie na liście pozycji rejestrów korespondencji wychodzącej. Jest w niej wyświetlana data powrotu potwierdzenia (data nadejścia do urzędu potwierdzenia odbioru pisma przez jego adresata). | ||||||||||||||||||||||||||
83 | data_f1 |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy datę faktycznego wysłania dokumentu od której chcemy wydrukować listę | ||||||||||||||||||||||||||
84 | data_f2 |
|
|
|
|
W polu tym wybieramy datę faktycznego wysłania dokumentu do której chcemy wydrukować listę | ||||||||||||||||||||||||||
85 | sort |
|
|
|
|
Na tym polu można ustalić, czy dane znajdujące się na przygotowywanym wydruku będą sortowane według wartości numerów nadawczych (zawartości pola edycyjnego Nr listu polec.), a jeżeli tak, to jaka będzie kolejność tego sortowania (rosnąco czy malejąco). |
Lp | Nazwa klucza | Kolumna lokalna | Tabela obca | Kolumna obca | onUpdate | onDelete |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | grej2_mprac1_pesel_fkey | cascade | restrict | |||
2 | grej2_nad_nip_fkey | cascade | restrict | |||
3 | grej2_dok_sym_fkey | cascade | restrict | |||
4 | grej2_kom_nr_fkey | cascade | setnull | |||
5 | grej2_spr_nr_fkey | cascade | setnull |
Lp | Nazwa klucza | Kolumna obca | Tabela pierwotna | Kolumna pierwotna | onUpdate | onDelete |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | gpoczta2_grej2_id_fkey | cascade | setnull | |||
2 | gpoplata1_grej2_id_fkey | cascade | cascade | |||
3 | grej2_grej1_p_grej2_id_fkey | cascade | cascade | |||
4 | grej4_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
5 | grej4_umowa_nr_fkey | cascade | cascade | |||
6 | grej5_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
7 | grej7_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
8 | gsprawa1_umowa_nr_fkey | cascade | setnull | |||
9 | gsprawa3_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
10 | gkon3_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
11 | galarm1_grej2_id_fkey | cascade | setnull | |||
12 | gharm1_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
13 | mkbz1_umowa_nr_fkey | cascade | setnull | |||
14 | mzam1_umowa_nr_fkey | cascade | setnull | |||
15 | mzam2_umowa_nr_fkey | cascade | setnull | |||
16 | rplan2_dok_nr_fkey | cascade | cascade | |||
17 | wfiproc5_grej2_id_fkey | cascade | cascade | |||
18 | wfiproc8_grej2_id_fkey | cascade | cascade | |||
19 | cpozyw1_grej2_id_fkey | cascade | restrict | |||
20 | cpozyw1kontr1_grej2_id_fkey | cascade | cascade |
Lp | Nazwa | Unikalny | Kolumny |
---|---|---|---|
1 | grej2_dok_nr_key | Tak | |
2 | grej2_barcode_key | Tak | |
3 | grej2_data_w_dok_nr_key | Nie | |
4 | grej2_nad_znak_data_w_key | Nie | |
5 | grej2_arch_el_key | Nie |
Lp | Nazwa | Czas | Typ | Funkcja | Zdarzenia |
---|---|---|---|---|---|
1 | grej2_trigger_after_ins | after | row | grej2_trigger_after_ins() | insert |
Lp | Nazwa | Tytuł / Opis |
---|---|---|
1 | pobierz |
Pobiera wybraną pozycję z widocznego słownika/kartoteki do wcześniej edytowanego formularza. |
2 | show |
Wyświetla pełne informacje o wybranej pozycji. |
3 | dodaj |
Dodaje nową pozycję. |
4 | kopiuj |
Duplikuje wybraną pozycję tworząc nową pozycję zawierającą takie same informacje. |
5 | edytuj |
Otwiera wybraną pozycję do edycji. |
6 | usun |
Za pomocą tej funkcji można skasować wybraną pozycję rejestru. Uwaga Nie można usuwać pozycji rejestru czystopisowych. Jeżeli podczas konfiguracji programu administrator w poleceniu Parametry pozostałe zaznaczył przełącznik Wyłączenie możliwości usuwania pozycji rejestrów, nie ma możliwości usuwania także pozycji rejestrów brudnopisowych, a funkcja Usuń jest dla pozycji rejestrów niedostępna. |
7 | statusZ |
Zatwierdza wybraną pozycję do czystopisu. |
8 | statusC |
Cofa wybraną pozycję do brudnopisu. |
9 | statusZAll |
Funkcja ta jest dostępna w menu Operacje. Uruchomienie tej funkcji oznacza zatwierdzenie do czystopisu wszystkich pozycji znajdujących się aktualnie na liście w oknie polecenia. |
10 | statusCAll |
Funkcja ta jest dostępna w menu Operacje. Uruchomienie tej funkcji oznacza cofnięcie do brudnopisu wszystkich pozycji znajdujących się aktualnie na liście w oknie polecenia. |
11 | shist2 |
Po wywołaniu tej funkcji zostanie otworzone okno Historia zmian w bazie danych, zawierające listę zmian na polach edycyjnych aktualnie uruchomionego polecenia (rejestrowany jest każdy fakt zmiany wpisu do pola, z rozbiciem na zawartość przed edycją i po edycji). Uwaga Funkcja ta jest dostępna tylko w programach, których administratorzy w poleceniu Ustawienia programu / Parametry pozostałe / Ogólnosystemowe zaznaczyli przełącznik Historia operacji. |
12 | printListaE |
Funkcja Wydrukuj listę należy do funkcji drukowania (opisanych m. in. w rozdziale Podstawowe zasady pracy w programie). Funkcja ta drukuje tabelę pokazywaną aktualnie na liście pozycji w oknie polecenia. Wiersze drukowanej tabeli odpowiadają pozycjom znajdującym się na liście w oknie polecenia (spełniającym kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu), kolumny tej tabeli odpowiadają kolumnom aktualnie wyświetlanym w oknie polecenia (wybranym za pomocą funkcji Dostosuj). |
13 | printUst |
Funkcja Ustawienia wydruku pozwala ustalić wielkość marginesów oraz zawartość nagłówka i stopki dla wydruków. Patrz opis funkcji. |
14 | printEksport |
Funkcja Eksportuj dane pozwala wyeksportować do pliku dyskowego dane opisujące pozycje znajdujące się aktualnie na liście w oknie polecenia (spełniające warunki wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
15 | printImport |
Funkcja Importuj dane pozwala zaimportować do bazy danych programu dane z pliku dyskowego. Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Import danych, zawierające pola edycyjne pozwalające szczegółówo zdefiniować sposób wykonania importu danych. |
16 | grej7 |
Funkcja ta ma zastosowanie w przypadku, gdy z pozycją rejestru jest związany więcej niż jeden podmiot (np. pismo przychodzące ma kilku nadawców, pismo wychodzące ma kilku adresatów). Dane pierwszego podmiotu związanego z pozycją rejestru są pamiętane na odpowiednich polach edycyjnych tej pozycji. Dane pozostałych podmiotów można przypisać do pozycji rejestru za pomocą omawianej funkcji. Patrz opis funkcji. Uwaga Można dodawać dodatkowe adresy tylko do pozycji brudnopisowych. W przypadku pozycji czystopisowych funkcja pozwala jedynie przeglądać dodatkowe adresy. |
17 | updateFromGkon1 |
Funkcja ta aktualizuje dane pozycji rejestru według danych dokumentu / kontaktu, na podstawie którego powstała ta pozycja rejestru. |
18 | wfiproc2Hist |
Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno Historia przebiegu procesu (obiegu dokumentów), zawierające listę przekazań danego pisma pomiędzy pracownikami / komórkami urzędu. Nie ma możliwości dokonywania jakiejkolwiek edycji w tym oknie, możliwe jest jedynie zapoznanie się z prezentowanymi w nim informacjami (oraz wydrukowanie ich). |
19 | odlacz |
|
20 | przylaczWiecej |
|
21 | dodajGsprawa1 |
Funkcja ta zakłada nową sprawę, powiązaną z daną pozycją rejestru. Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Edycja sprawy, zawierające pola edycyjne pozwalające wprowadzić informacje opisujące sprawę. Na polach tych są wstępnie podpowiadane informacje wprowadzone dla danej pozycji rejestru. |
22 | przylaczGsprawa1 |
Funkcja ta pozwala przypisać pozycję rejestru do już zarejestrowanej (załatwianej w urzędzie) sprawy. Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno Sprawy, zawierające listę zarejestrowanych w urzędzie spraw. Należy wyszukać w nim odpowiednią sprawę (można się przy tym posłużyć polami ustalania zakresu znajdującymi się nad listą pozycji), wybrać z listy (kliknąć) tę sprawę, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Przyłącz. |
23 | pokazGsprawa1 |
Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno Sprawy, zawierające listę spraw przypisanych do danej pozycji rejestru. W oknie tym użytkownik może przeglądać i edytować dane poszczególnych spraw (o ile posiada do tego uprawnienia). W oknie tym istnieje również możliwość usunięcia sprawy błędnie przypisanej do danej pozycji rejestru. W tym celu należy wybrać sprawę za pomocą myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Odłącz. Po wykonaniu tych czynności sprawa przestanie być przypisana do danej pozycji rejestru, jednak nie zostanie ona usunięta z systemu. |
24 | dodajGrej2 |
Funkcja ta dodaje nową pozycję rejestru, powiązaną z daną pozycją rejestru. Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno Wybór rejestru kancelaryjnego, pozwalające ustalić, do którego rejestru będzie dodana nowa pozycja. W oknie tym należy na polu Rejestr wybrać ze słownika nazwę odpowiednego rejestru, a następnie wcisnąć przycisk Wybierz. Pojawi się okno z polami edycyjnymi nowej pozycji rejestru. Dla każdego typu rejestru są inne pola edycyjne opisujące pozycje tego rejestru. Patrz opis pól edycyjnych dla rejestru typu: |
25 | przylaczGrej2 |
Funkcja ta pozwala przypisać już zarejestrowaną pozycję rejestru do danej pozycji rejestru. Po uruchomieniu tej funkcji pojawia się okno Wybór rejestru kancelaryjnego, pozwalające wybrać rejestr, którego pozycja będzie przypisywana do pozycji rejestru, dla której została uruchomiona opisywana funkcja. W oknie tym należy do pola Rejestr wprowadzić nazwę rejestru (poprzez wybór ze słownika), a następnie wcisnąć przycisk Wybierz. Pojawi się okno Rejestry kancelaryjne, zawierające listę pozycji wybranego rejestru. Należy wyszukać odpowiednią pozycję, wybrać ją poprzez kliknięcie myszy, a następnie wybrać z wyświetlonego menu funkcję Przyłącz. |
26 | pokazGrej2 |
Po uruchomieniu tej funkcji pojawi się okno Rejestry kancelaryjne (takie samo jak aktualnie omawiane), zawierające listę pozycji rejestrów powiązanych z pozycją rejestru, dla której została uruchomiona dana funkcja. W oknie tym można przeglądać oraz edytować dane poszczególnych pozycji rejestrów (o ile użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia). |
27 | przekazSelectEodAll |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pism przychodzących (pozycji rejestru korespondencji przychodzącej). Funkcja ta pozwala przekazać zaznaczone pozycje rejestru do wybranej osoby / komórki / stanowiska za pomocą systemu obiegu dokumentów. Przekazywane są wszystkie te pozycje, dla których został zaznaczony przełącznik w kolumnie * na liście pozycji. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, przekazywana jest aktualnie wybrana pozycja listy. Po uruchomieniu tej funkcji pojawia się okno Obieg dokumentów, pozwalające ustalić adresata i sposób przekazania wybranych pozycji rejestru. Operacja przekazywania jest wykonywana po wciśnięciu w tym oknie przycisku Zapisz i wyjdź. |
28 | odbierz |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Nieodebrane (na liście tej znajdują się pisma przychodzące, które zostały przekazane do aktualnego użytkownika i nie zostały jeszcze przez niego odebrane) oraz znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Odrzucone (znajdują się tu pisma przychodzące, które zostały przekazane do aktualnego użytkownika i użytkownik odmówił odebrania tych pism). Funkcja ta pozwala odebrać pismo. Odebrane pismo przestanie być widoczne na liście pozycji polecenia Nieodebrane (lub Odrzucone), natomiast pojawi się na liście pozycji polecenia W opracowaniu. |
29 | odbierzSelectEodAll |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Nieodebrane (na liście tej znajdują się pisma przychodzące, które zostały przekazane do aktualnego użytkownika i nie zostały jeszcze przez niego odebrane) oraz znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Odrzucone (znajdują się tu pisma przychodzące, które zostały przekazane do aktualnego użytkownika i użytkownik odmówił odebrania tych pism). Funkcja ta pozwala odebrać zaznaczone pisma. Odbierane są wszystkie te pisma, dla których został zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, działanie funkcji dotyczy aktualnie wybranej pozycji listy (wyświetlanej na niebieskim tle). Odebrane pisma przestaną być widoczne na liście pozycji polecenia Nieodebrane (lub Odrzucone), natomiast pojawią się na liście pozycji polecenia W opracowaniu. |
30 | wykon |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / W opracowaniu. Na liście tej znajdują się pisma przychodzące, które są aktualnie załatwiane przez użytkownika programu. Funkcja ta pozwala oznaczyć jako załatwione pisma, z którymi pracownik już zakończył pracę. Pisma oznaczone jako załatwione przestają być widoczne na liście pozycji polecenia W opracowaniu (są „zdejmowane z biurka”). Przykłady zastosowania tej funkcji są następujące:
Uwaga Jeżeli użytkownik za pomocą funkcji Potwierdź załatwienie potwierdził załatwienie pisma, a przy tym:
to aktualny użytkownik będzie mógł odnaleźć to pismo jedynie w poleceniu Pisma przychodzące. |
31 | wykonSelectEodAll |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / W opracowaniu. Na liście tej znajdują się pisma przychodzące, które są aktualnie załatwiane przez użytkownika programu. Funkcja ta pozwala potwierdzić załatwienie zaznaczonych pism. Oznaczane jako załatwione są wszystkie te pisma, dla których został zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, działanie funkcji dotyczy aktualnie wybranej pozycji listy (wyświetlanej na niebieskim tle). Funkcja ta jest przeznaczona do oznaczania jako załatwione pism, z którymi aktualny użytkownik już zakończył pracę. Pisma oznaczone jako załatwione przestają być widoczne na liście pozycji polecenia W opracowaniu (są „zdejmowane z biurka”). Patrz także przykłady zastosowania przedstawione dla funkcji Potwierdź załatwienie. |
32 | odrzuc |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Przekazywane. Na liście tej znajdują się pisma (pozycje rejestru korespondencji przychodzącej), które zostały przez aktualnego użytkownika przekazane i nie zostały jeszcze odebrane przez adresata przekazania. Funkcja ta pozwala wycofać przekazanie pisma. Wycofane pismo przestanie być widoczne na liście pozycji polecenia Przekazywane, natomiast pojawi się na liście pozycji polecenia W opracowaniu. |
33 | odrzucSelectEodAll |
Funkcja ta jest dostępna tylko dla pozycji rejestrów korespondencji przychodzącej znajdujących się na liście w oknie polecenia Obieg dokumentów, procesy / Pisma przychodzące / Przekazywane. Na liście tej znajdują się pisma, które zostały przez aktualnego użytkownika przekazane i nie zostały jeszcze odebrane przez adresata przekazania. Funkcja ta pozwala wycofać przekazanie zaznaczonych pism. Wycofywane są wszystkie te pisma, dla których został zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, działanie funkcji dotyczy aktualnie wybranej pozycji listy (wyświetlanej na niebieskim tle). Wycofane pisma przestaną być widoczne na liście pozycji polecenia Przekazywane, natomiast pojawią się na liście pozycji polecenia W opracowaniu. |
34 |
Funkcja Odpowiedz przez e-mail jest dostępna tylko dla pozycji czystopisowych. Jest ona przeznaczona do wysyłania odpowiedzi e-mail do klienta / klientów. Pozwala ona wysłać odpowiedź elektroniczną na adresy e-mail powiązane z pozycją, dla której została uruchomiona dana funkcja i/lub na adresy wprowadzone na polach edycyjnych funkcji. Po uruchomieniu tej funkcji zostanie otworzone okno Wyślij email, pozwalające zdefiniować sposób wysłania wiadomości e-mail. | |
35 | email2 |
Funkcja Przekaż przez e-mail jest dostępna tylko dla pozycji czystopisowych. Jest ona przeznaczona do przekazywania „dalej” otrzymanej wiadomości e-mail. Pozwala ona przekazać wiadomość elektroniczną na adresy e-mail powiązane z pozycją, dla której została uruchomiona dana funkcja i/lub na adresy wprowadzone na polach edycyjnych funkcji. Po uruchomieniu tej funkcji zostanie otworzone okno Wyślij email, pozwalające zdefiniować sposób wysłania wiadomości e-mail. |
36 | gtemplate1Wybierz |
Funkcja ta dodaje do danej pozycji rejestru załącznik utworzony na podstawie wybranego szablonu. Uwaga Szablon dokumentu to wzorzec treści dokumentu, pozwalający przyspieszyć i ułatwić pracę związaną z przygotowaniem nowego dokumentu. W szablonie dokumentu, oprócz „zwykłego” tekstu, mogą znajdować się makra, pozwalające umieścić w dokumencie generowanym na podstawie szablonu informacje pobrane z bazy danych programu. Po uruchomieniu tej funkcji otwierane jest okno Wykorzystaj szablon, pozwalające dokonać wyboru odpowiedniego szablonu. W oknie tym:
Potwierdzeniem wykonania operacji jest wyświetlony pod paskiem menu komunikat: Załącznik został wygenerowany i zapisany w repozytorium, oraz zwiększenie o 1 liczby załączników, pokazywanej obok ikony Uwaga Aby zapoznać się z załącznikami przypisanymi do danej pozycji rejestru, należy kliknąć dla danej pozycji ikonę |
37 | galarm1 |
Funkcja ta pozwala przeglądać i edytować notatki, terminy i alarmy przypisane do danej pozycji rejestru. Po uruchomieniu tej funkcji jest otwierane okno Terminy, alarmy, zawierające listę notatek / alarmów dotąd utworzonych w związku z daną pozycją rejestru. Dodanie nowej notatki / alarmu odbywa się za pomocą funkcji Dodaj. |
38 | gpoplata1 |
Funkcja ta pozwala przeglądać opłaty przypisane do danej pozycji rejestru, oraz przypisywać do pozycji nowe opłaty. Po jej uruchomieniu pojawi się okno Rejestr opłat, zawierające listę opłat przypisanych do danej pozycji rejestru. Uwaga Funkcja Pokaż opłaty ma zastosowanie tylko wtedy, gdy program współpracuje z PeUP (Platformą e-Usług Publicznych). |
39 | exportMD |
Funkcja ta pozwala pobrać metadane dla wybranej sprawy. |
40 | publikuj |
Uruchomienie tej funkcji powoduje, że dana pozycja będzie (począwszy od najbliższej replikacji danych) publikowana we współpracującym z programem serwisie internetowym. Powierdzeniem oznaczenia pozycji jako publikowanej w intenecie jest zaznaczenie nieedytowalnego przełącznika Do BIP dla tej pozycji. |
41 | publikuj_zaz |
Uruchomienie tej funkcji powoduje publikowanie (począwszy od najbliższej replikacji danych) w serwisie internetowym współpracującym z programem tych pozycji, które na liście pozycji posiadają zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, funkcja oznacza jako publikowaną w internecie aktualnie wybraną pozycję. Powierdzeniem wykonania operacji jest zaznaczenie nieedytowalnego przełącznika Do BIP dla wszystkich pozycji, dla których została uruchomiona dana funkcja (zaznaczonych w chwili uruchomienia funkcji). Uwaga Kliknięcie znaku * znajdującego się w tytule kolumny powoduje zaznaczenie przełączników dla wszystkich pozycji, które aktualnie znajdują się na liście w oknie polecenia (spełniają kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu). |
42 | wycofaj |
Uruchomienie tej funkcji powoduje, że dana pozycja przestanie być (począwszy od najbliższej replikacji danych) publikowana we współpracującym z programem serwisie internetowym. Powierdzeniem oznaczenia pozycji jako niepublikowanej w intenecie jest brak zaznaczenia nieedytowalnego przełącznika Do BIP dla tej pozycji. |
43 | printKopertaZakres2 |
Funkcja Wydruk kopert (zaznaczonych) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów korespondencji wychodzącej. Umożliwia ona nadrukowanie na kopertach danych adresowych adresatów tych pozycji, które na liście pozycji posiadają zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, funkcja pozwala wydrukować na kopercie dane adresowe adresata aktualnie wybranej pozycji. Uwaga Kliknięcie znaku * znajdującego się w tytule kolumny powoduje zaznaczenie przełączników dla wszystkich pozycji, które aktualnie znajdują się na liście w oknie polecenia (spełniają kryteria wprowadzone na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
44 | printZwrotkaZakres2 |
Funkcja Potwierdzenia odbioru (zaznaczone) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów korespondencji wychodzącej. Umożliwia ona nadrukowanie potwierdzeń odbioru dla tych pozycji, które na liście pozycji posiadają zaznaczony przełącznik w kolumnie *. Jeżeli nie zaznaczono żadnego przełącznika, funkcja pozwala nadrukować potwierdzenie odbioru dla aktualnie wybranej pozycji. Patrz opis funkcji. |
45 | printRejKoresp |
Funkcja Rejestr koresponencji należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna w rejestrach korespondencji przychodzącej i w rejestrach korespondencji wychodzącej. Funkcja ta umożliwia wydruk wykazu wybranych / wszystkich pozycji rejestru. Uwaga Wykonany za pomocą tej funkcji wydruk może zastąpić dotychczas prowadzone (w wersji papierowej) dzienniki korespondencji sekretariatów. Patrz opis funkcji. |
46 | printListaSkr |
Funkcja Lista pozycji (skrócona) należy do funkcji drukowania. Funkcja ta przygotowuje listę pozycji rejestru w wersji skróconej. Na wydruku są umieszczane te pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji wydruku znajdowały się na liście pozycji w oknie polecenia. |
47 | printDziennikPrzek |
Funkcja Dziennik przekazań należy do funkcji drukowania. Funkcja ta przygotowuje listę przekazanych pozycji rejestru / dokumentów, spełniających kryteria określone na polach edycyjnych funkcji. Patrz opis funkcji. |
48 | printKNadawcza |
Funkcja Lista pozycji (książka nadawcza/wykaz listów) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna dla rejestrów korespondencji wychodzącej. Patrz opis funkcji. |
49 | printRejWnPozwB |
Funkcja Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów typu: Inne rodzaje rejestrów. Na wydruku przygotowanym przez funkcję Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę znajdują się wszystkie pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji znajdują się na liście pozycji w oknie polecenia (spełniają kryteria przyjęte na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
50 | printRejWnPozwB2 |
Funkcja Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę (wersja po 11.02.2009) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów typu: Inne rodzaje rejestrów. Na wydruku przygotowanym przez funkcję Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę (wersja po 11.02.2009) znajdują się wszystkie pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji znajdują się na liście pozycji w oknie polecenia (spełniają kryteria przyjęte na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
51 | printRejDecPozwB |
Funkcja Rejestr decyzji o pozwolenie na budowę należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów typu: Inne rodzaje rejestrów. Na wydruku przygotowanym przez funkcję Rejestr decyzji o pozwolenie na budowę znajdują się wszystkie pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji znajdują się na liście pozycji w oknie polecenia (spełniają kryteria przyjęte na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
52 | printRejDecPozwB2 |
Funkcja Rejestr decyzji o pozwolenie na budowę (wersja po 11.02.2009) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów typu: Inne rodzaje rejestrów. Na wydruku przygotowanym przez funkcję Rejestr decyzji o pozwolenie na budowę (wersja po 11.02.2009) znajdują się wszystkie pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji znajdują się na liście pozycji w oknie polecenia (spełniają kryteria przyjęte na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
53 | printRejFaktur |
Funkcja Rejestr faktur należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów typu: Inne rodzaje rejestrów. Na wydruku przygotowanym przez funkcję Rejestr faktur znajdują się wszystkie pozycje rejestru, które w chwili uruchamiania funkcji znajdują się na liście pozycji w oknie polecenia (spełniają kryteria przyjęte na polach ustalania zakresu). Patrz opis funkcji. |
54 | printKodKresk |
Funkcja Kod kreskowy należy do funkcji drukowania. Funkcja ta umożliwia wydrukowanie kodu kreskowego przypisanego do danej pozycji rejestru. Uwaga Powtórne uruchomienie tej funkcji dla danej pozycji rejestru oznacza wydrukowanie tego samego kodu kreskowego. |
55 | printKarta |
Funkcja Karta informacyjna rejestru należy do funkcji drukowania. Funkcja ta umożliwia wydrukowanie karty, na której znajdują się wszystkie informacje wprowadzone dla danej pozycji rejestru. |
56 | printKartaOdp |
Funkcja Karta informacyjna rejestru należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów skarg i wniosków. Funkcja ta umożliwia wydrukowanie karty, na której znajdują się wszystkie informacje wprowadzone dla danej pozycji rejestru. Na karcie tej znajduje się także lista podmiotów, do których została wysłana odpowiedź na daną skargę / wniosek. |
57 | printRejSiW |
Funkcja Rejestr skarg i wniosków (wg rozporządzenia MSWiA) należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów skarg i wniosków. Funkcja ta pozwala wydrukować listę pozycji rejestru, spełniających kryteria ustalone na polach edycyjnych funkcji. Patrz opis funkcji. |
58 | printLista |
Funkcja Lista pozycji / Raport statystyczny należy do funkcji drukowania. Na wydrukach przygotowanych przez funkcję Lista pozycji znajdują się pozycje danego rejestru, które spełniają kryteria przyjęte na polach edycyjnych funkcji. Patrz opis funkcji. |
59 | printPismo |
Funkcja Wydruk pisma należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna dla rejestrów korespondencji przychodzącej i rejestrów korespondencji wychodzącej. Funkcja Wydruk pisma umożliwia wydrukowanie pisma o treści pobranej z pola edycyjnego Treść (temat) tej pozycji rejestru, dla której została uruchomiona dana funkcja. Szczegółowy wygląd drukowanego pisma jest definiowany za pomocą przełączników znajdujących się w oknie funkcji (zaznaczenie wybranego przełącznika skutkuje dodaniem do pisma elementu składowego odpowiadającego temu przełącznikowi). Patrz opis funkcji. |
60 | printUchw |
Funkcja Drukuj treść uchwały należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów uchwał, zarządzeń i wniosków. Funkcja ta umożliwia wydrukowanie treści uchwały, wprowadzonej do pola edycyjnego Treść pozycji rejestru, dla której została uruchomiona dana funkcja. |
61 | printPotwPrzyj |
Funkcja Potwierdzenie przyjęcia pisma należy do funkcji drukowania. Jest ona dostępna tylko dla rejestrów korespondencji przychodzącej. Funkcja ta umożliwia wydrukowanie potwierdzenie przyjęcia tego pisma przychodzącego, dla którego została uruchomiona dana funkcja. Szczegółowy wygląd drukowanego potwierdzenia jest definiowany za pomocą przełączników znajdujących się w oknie funkcji (zaznaczenie wybranego przełącznika skutkuje dodaniem do potwierdzenia elementu składowego odpowiadającego temu przełącznikowi). Patrz opis funkcji. |
Dokument wygenerowany 2009-09-28 04:34:09